Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Welke Verzekering

Discussie gestart

Bakvet

Vreemd, op 23 juni heb ik nog op dollar.com een Jeep gereserveerd voor 23 december. Ik heb het juist maanden van te voren gedaan. Vorige keren (toen ik later probeerde te reserveren) viel dollar meteen af. Ze waren twee keer zo duur als Avis en Alamo in de kerstvakantie.
#16 - 06-08-2005, 13:55 uur

Mississippi

Vreemd, op 23 juni heb ik nog op dollar.com een Jeep gereserveerd voor 23 december. Ik heb het juist maanden van te voren gedaan. Vorige keren (toen ik later probeerde te reserveren) viel dollar meteen af. Ze waren twee keer zo duur als Avis en Alamo in de kerstvakantie.

O ja, ik bedoelde eigenlijk MINSTENS 3 maanden van tevoren  ;D ;D ;D

Maar ja, als dat 2x zo duur is maakt het natuurlijk niet veel meer uit  :-\
#17 - 06-08-2005, 17:17 uur
« Laatst bewerkt op: 06-08-2005, 17:18 uur door Mississippi »

Jez

Maar hadden we niet besloten dat rechtstreeks boeken duurder is dan via een reisburo hier  ??? ??? ???
#18 - 06-08-2005, 17:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Als je ter plekke een auto huurt dan kun je nog flink afdingen, zeker in het 'na' seizoen.
#19 - 06-08-2005, 18:12 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Mississippi

Maar hadden we niet besloten dat rechtstreeks boeken duurder is dan via een reisburo hier  ??? ??? ???

Dat was altijd zo. Maar nu bij Hertz dus niet meer!

Dat komt ook een beetje omdat vorige maand -ons- reisbureau is opgeheven.
Was altijd heel gezellig daar. Helaas gingen hun klanten via internet boeken. Nu doe ik dat dus ook.

Overigens kost bij Alamo een SUV 8 * 57 euro = 457 euro excl. boekingskosten bij Hotelplan.

Hertz met ANWB discount (10%) kost 355 euro

Dat stelt het rechtstreeks boeken weer ter discussie  ???

(Als dat zo doorgaat zijn er over een paar jaar geen reisbureau's meer)
#20 - 06-08-2005, 20:08 uur

Jez

Hmm.............

In dat geval, kijk voor rechtstreekse autohuur eerst hier eens:

www.orbitz.com
#21 - 06-08-2005, 20:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

Dank je Jez, dit is een zeer overzichtelijke site.
Hier is duidelijk Alamo voordelig met $277 en Hertz duur met $433
Ook Dollar is interresant met $278 !
(SUV 13-21 okt vanaf Memphis airport)


Het lijkt soms wel een loterij met die prijzen !

Nu maar eens zien wat de voorwaarden bij orbitz zijn en of er minimaal CDW en LIS bijzit :o
#22 - 06-08-2005, 20:34 uur

Jez

Je kan ook Orbitz gebruiken om alleen te vergelijken en dan nog eens bij de goedkoopste kijken. Ik weet niet of Orbitz nog extra kosten rekent, maar als je het rechtstreeks doet, heb je dat in elk geval niet.
#23 - 06-08-2005, 20:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

Na registratie bij Orbitz komt de aap uit de mouw.
Bij All Car Rules & Regulations staat:

LDW-LOSS DAMAGE WAIVER-
VEHICLE TYPES CUR /DAY
ECAR EDAR CCAR CDAR ICAR IDAR IWAR USD 19.99 PER DAY
FCAR FDAR SCAR SDAR PCAR PDAR IFAR CFAR IXAR 20.99/DAY
MVAR FFAR LDAR LCAR FWAR 21.99/DAY
XFAR XJAR SFAR PWAR PFAR FPAR XVAR STAR USD 22.95/DAY
S L I - SUPPLEMENTAL LIABILITY INSURANCE...10.95/DAY
U M P - UNINSURED MOTERIST PROTECTION... 5.95/DAY

Niet erg duidelijk, maar ik ga er vanuit dat bij de rental fee nog 8*(19.99+10.95) = $247 bij komt om een eerlijke vergelijking met Hertz te krijgen!

$278 + $247 = 426 Euro !

Toch maar weer naar website van Hertz  :-\



#24 - 06-08-2005, 20:51 uur

Jez

Is de prijs op de site van Hetz meteen incl. verzekeringen dan? Want die komen er toch altijd nog bij, als je rechtstreeks in Amerika boekt?
#25 - 06-08-2005, 21:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

Is de prijs op de site van Hetz meteen incl. verzekeringen dan? Want die komen er toch altijd nog bij, als je rechtstreeks in Amerika boekt?

Dit is wat er op de website staat:

TARIEFSCODE (RQ)  VN7W
TARIEF IN EURO - EUR    
GEGARANDEERD    
BASISBEDRAG:    
WEKELIJKS: 1 @ 297.92 EUR
  GRATIS ONGELIMITEERD AANTAL MI  
EXTRA DAG: 1 @ 59.58 EUR
  GRATIS ONGELIMITEERD AANTAL MI  
HET BASISBEDRAG IS INCLUSIEF AFKOOP EIGEN RISICO BIJ VERLIES EN SCHADE, BELASTING, AANVULLENDE WA-VERZEKERING JEGENS DERDEN, VOERTUIGREGISTRATIETOESLAG, TRANSACTIETOESLAG

Volgens mij is dat incl. CDW en LIS  8)

#26 - 06-08-2005, 22:38 uur

Ebelix

Op welke site heb je via de ANWB geboekt. Ik heb gister op de ANWB site gekeken maar niets kunnen vinden.
#27 - 06-08-2005, 23:55 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Mississippi

Op welke site heb je via de ANWB geboekt. Ik heb gister op de ANWB site gekeken maar niets kunnen vinden.

Ik ben naar Hertz gegaan via de link: http://www.hertz.nl/anwb

Met de vermelde ANWB kortingscode (CDP) 504224 krijgen ANWB-leden 10% korting op de laagst beschikbare tarieven.
#28 - 07-08-2005, 11:05 uur

Heivalido

Even voor de Florida bezoekers op dit forum, Neem hier bij de gewone verzekering op je huurauto ook de uninsured motorist verzekering. 40% van Florida rijdt namelijk zonder verzekering en aansprakelijk stellen is erg moeilijk hier (van een kale kip kan je niet plukken). Maar met deze extra (niet eens heel dure) verzekering ben je dus ook verzekerd tegen onverzekerden die tegen je aan rijden en fout zitten.
#29 - 11-09-2005, 02:07 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

Jez

Thanks heivalido; die gaat in het achterhoofd voor februari? Enige kans dat je me er tegen die tijd aan kunt herinneren? Ik kan namelijk al niet eens onthouden hoe laat ons vliegtuig vertrekt............  ;D ;D ;D
#30 - 30-09-2005, 22:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15