Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Welke Verzekering

Discussie gestart

Mississippi

Afgelopen week heb ik in de Ford Explorer van Hertz rondgereden.

De internetboeking incl. ANWB korting (via http://www.hertz.nl/anwb) werkt dus goed.
Voor 8 dagen heb ik 355 Euro (prepaid) betaald inclusief LDW en LIS.
Voor een 2e bestuurder moest $45 extra betaald worden.

Volgens mij geen slechte deal. Volgende keer boek ik weer online  :)


#31 - 23-10-2005, 16:26 uur

Nijmegen79

Is de prijs op de site van Hetz meteen incl. verzekeringen dan? Want die komen er toch altijd nog bij, als je rechtstreeks in Amerika boekt?

Dit is wat er op de website staat:

TARIEFSCODE (RQ)  VN7W
TARIEF IN EURO - EUR    
GEGARANDEERD    
BASISBEDRAG:    
WEKELIJKS: 1 @ 297.92 EUR
  GRATIS ONGELIMITEERD AANTAL MI  
EXTRA DAG: 1 @ 59.58 EUR
  GRATIS ONGELIMITEERD AANTAL MI  
HET BASISBEDRAG IS INCLUSIEF AFKOOP EIGEN RISICO BIJ VERLIES EN SCHADE, BELASTING, AANVULLENDE WA-VERZEKERING JEGENS DERDEN, VOERTUIGREGISTRATIETOESLAG, TRANSACTIETOESLAG

Volgens mij is dat incl. CDW en LIS  8)


Hm.... Als ik nu via de ANWB bij Hertz kijk, staat er alleen het volgende nog:
BASISBEDRAG:
WEKELIJKS: 1 @ 246.60 USD  197.01 EUR
(MI = Miles, KM = Kilometers) GRATIS ONGELIMITEERD AANTAL MI  GRATIS ONGELIMITEERD AANTAL MI 

Met de volgende "optionele items:"

PER DAG
AANVULLENDE WA-VERZEKERING JEGENS DERDEN: 12.95 USD 10.35 EUR
AFKOOP EIGEN RISICO BIJ VERLIES EN SCHADE: 9.00 USD 7.19 EUR
PERSOONLIJKE ONGEVALLENVERZEKERING/ BAGAGEVERZEKERING 3.50 USD 2.80 EUR

Dan zou er per dag nog eens meer dan 20 euro bij komen... Voor zover ik voorzie kun je niet nu al aangeven dat je gebruik wilt maken van deze verzekeringen. Klopt dat? Ik durf niet te ver door te klikken, voor het geval ik ineens aan de auto vastzit  ::)
#32 - 25-06-2006, 12:38 uur
« Laatst bewerkt op: 25-06-2006, 12:41 uur door Nijmegen79 »

ceetje

Gisteren zelf een auto bij hertz geboekt voor de kerstvakantie en bij het beginscherm van de anwb link staat dit:

"Onze ‘full inclusive’ tarieven zijn inclusief*...... onbeperkte kilometers, schadedekking, diefstaldekking, kenteken registratie toeslag, locatietoeslag en belastingen." 

Je boekt bij deze site niet rechtstreeks in de V.S. en hebt een kortingscode van de ANWB. Ik hoop tenminste dat alles goed gaat ...

#33 - 25-06-2006, 13:32 uur

Nijmegen79

Ja, ik zie het nu ook staan. Ik denk alleen dat de optionele 'aanvullende wa-verzekering jegens derden' en de 'afkoop eigen risico bij verlies en schade' wat uitgebreidere verzekeringen zijn dan alleen schade- en diefstaldekking. Niet om je ongerust te maken... Veel verstand heb ik er ook niet van.
Ik wil die extra verzekeringen best betalen, ik vind het alleen zo raar dat ik de optie daartoe niet kan vinden.
#34 - 25-06-2006, 15:25 uur

Bakvet

In de bevestigings e-mail die ik gisteren kreeg staat dit:

HET BASISBEDRAG IS INCLUSIEF AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY:, AFKOOP EIGEN RISICO BIJ VERLIES EN SCHADE, BELASTING, AANVULLENDE WA-VERZEKERING JEGENS DERDEN, PROPERTY TAX, TITLE/LICENSE REIMBURSEMENT:, CUSTOMER FACILITY CHARGE

Dat lees ik als "alles inbegrepen". Hertz maakt wel het voorbehoud dat eventueel nieuw in te voeren belastingen / toeslagen niet zijn inbegrepen. Als bijvoorbeeld Harris County (de ophaal locatie in mijn geval) opeens een belasting van $100 op het achteruitrijden met huurauto's op het grondgebied van Harris County invoert (en daar acht ik ze absoluut toe in staat), dan moet je dat bedrag ter plaatse nog extra afrekenen.
#35 - 25-06-2006, 18:49 uur

Nijmegen79

Ik had vanmorgen via de ANWB-link gereserveerd, had de verzekeringen nog steeds als optionele items in m'n bevestiging staan, belde en naar bleek was ik niet verzekerd... Nu wel. Voor $ 130,- extra en ter plaatse moet ik nog $ 5,- per dag bij betalen voor de extra bestuurder. Ik wilde het per se via Hertz regelen omdat die ook in Niagara Falls zitten.


ETA: Na veel vijven en zessen: het verschil zit 'm in wel of niet prepayen. Als je vooraf betaalt, betaal je niet alleen minder, maar heb je de verzekeringen er ook al bij zitten.
#36 - 26-06-2006, 11:11 uur
« Laatst bewerkt op: 26-06-2006, 12:57 uur door Nijmegen79 »

ceetje

Wij hebben pre-pay, vind ik wel lekker: als je dan op vakantie gaat heb je bijna geen kosten meer. Als ik jou verhaal zo lees: prepay scheelt dan nog meer dan in eerste instantie. Heb ook even voor de lol gekeken hoe duur een auto voor 4 weken volgend jaar in juni is: Dat zijn leuke prijsjes!!!
#37 - 26-06-2006, 13:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15