Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie heeft er nog een geldige NP pas voor dit jaar?

Discussie gestart

kwaajknarie

Ik dacht eerst deze post in "verschillen tussen nederlanders en amerikanen" te plaatsen want eigenlijk schaam ik me een beetje :icon_redface:

Ik ga met drie vrienden met de motor in september behoorlijk wat NP aandoen in de twee weken dat we daar zijn.
Nu was ik de vorige keren klaar met een kaart per auto, nu moeten we per persoon/per motor betalen, tikkie duurder.

Wie heeft er zijn kaart over en wil deze weggeven of uitlenen? Je krijgt hem als je wil terug hoor!

Alvast bedankt!

#1 - 30-07-2006, 22:31 uur

Jez

Nieuw!
Ik dacht eerst deze post in "verschillen tussen nederlanders en amerikanen" te plaatsen want eigenlijk schaam ik me een beetje :icon_redface:

Ik ga met drie vrienden met de motor in september behoorlijk wat NP aandoen in de twee weken dat we daar zijn.
Nu was ik de vorige keren klaar met een kaart per auto, nu moeten we per persoon/per motor betalen, tikkie duurder.

Wie heeft er zijn kaart over en wil deze weggeven of uitlenen? Je krijgt hem als je wil terug hoor!

Alvast bedankt!



Persoonlijk vind ik dat je zelf een pas "moet" aanschaffen. Wat is nou $50,- / nog geen €40,- voor een NP-pas op een reissom naar Amerika? Voor dit lullige bedrag mag je een jaar lang gratis ALLE NP's binnen. En die lullige $50,- is een druppel in de emmer voor het onderhoud van al deze schitterende parken. Ik heb zelf eens gebruik gemaakt van iemand anders zijn pas, maar zal dit nooit meer doen om bovenstaande reden.
Buiten dat staat zo'n pas op naam. Als je je legitimeert (en dat zul je af en toe eens moeten)
dan val je door de mand.
#2 - 30-07-2006, 22:37 uur
« Laatst bewerkt op: 06-08-2006, 10:05 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Wij hebben ook een NP pas voor het gehele jaar en na twee bezoeken heb je die pas er al uit. Je moet namelijk niet vergeten dat als je (zoals je zegt) heel veel NP'en gaat aandoen, dan is het een peuleschilletje.

Daarnaast kan ik mijn pas niet uitlenen, omdat je je altijd samen met het pasje moet legitimeren met een geldige Photo ID. De namen op beide pasjes worden echt elke keer met elkaar vergeleken en ook je handtekening.

Daarbij staat op de achterzijde vermeld dat wanneer het pasje ten onrechte zou worden gebruikt (dus bij uitlenen), dan het wordt ingetrokken en je geen nieuw jaarpasje mer kunt aanvragen. Ik denk dat niemand graag op de zwarte lijst bij de NP'en willen staan.

Ik niet in iedergeval.
#3 - 31-07-2006, 00:21 uur

jaborg

Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers.

#4 - 31-07-2006, 01:55 uur

kwaajknarie

Natuurlijk hebben jullie helemaal gelijk v.w.b. onderhoud e.d. en dat je een heel jaar die prachtige perken mag bezoeken, maar is jullie reaktie net zo heftig als het om een tweede dag kaart van Sea-world gaat? Ik heb met de eerder door mij gekochtte kaarten "recht" op 730 dagen parktoegang waarvan misschien 15 dagen gebruikt.

Natuurlijk is een "lullige $ 50 dollar" niets op zo'n reis maar vier keer toch wel iets minder "lullig".

Ik dacht dat alleen de van te voren bestelde kaarten op naam stonden en dat de bij een eerste bezoek uitgegeven kaarten aan toonder waren? Indien ze op naam staan kan en wil ik ik ze uiteraard niet gebruiken.

#5 - 31-07-2006, 06:25 uur

EvertK

Ik dacht dat alleen de van te voren bestelde kaarten op naam stonden en dat de bij een eerste bezoek uitgegeven kaarten aan toonder waren? Indien ze op naam staan kan en wil ik ik ze uiteraard niet gebruiken.

Nope. Ik heb dit jaar een kaart bij het park direct gekocht en moest direct een handtekening (en mijn vrouw als 2e eigenaar ook) op de kaart plaatsen. Bij bezoek aan een volgend park moest ik de kaart + ID laten zien.
#6 - 31-07-2006, 08:15 uur
Lees onze reisverhalen op www.kippfamily.net en laat je reacties achter!

Chi Sin X

Ik zou het gewoon ook niet durven om het risico te nemen.  Ik werd wel niet overal gecontroleerd, maar toch regelmatig. 

Misschien dat het een idee is om gewoon de normale ticketprijs te betalen bij de ingang, met de moto moet je dan minder betalen dan met een auto.  Maar het hangt er helemaal van af hoeveel NP's je gaat bezoeken natuurlijk.
#7 - 31-07-2006, 09:45 uur

PetraVS

In Nederland moet je overal toegang voor betalen, ieder klein museumpje vraagt geld.  In Amerika betaal je een keer $50 en kun je zo alle nationale parken binnen.    Als je voor ieder park apart betaalt ben je duurder uit.  Vraag je in Nederland ook of iemand nog een museumkaart over heeft?  Men zou je compleet uitlachen!!  Sorry, hoor, maar het kost geld om die natuurgebieden te bewaren zoals ze zijn en daar zul jij als bezoeker gewoon aan mee moeten betalen.  De keus is aan jou: betalen of niet gaan, zo simpel ligt het.  Of anders gewoon weer een auto huren, dan ben je goedkoper uit.  Het zijn persoonlijke keuzes, maar het belangrijkste is, dat die parken door die subsidies blijven bestaan. 
#8 - 01-08-2006, 03:29 uur
« Laatst bewerkt op: 01-08-2006, 03:30 uur door PetraVS »

Veusy

Pasjes die je aan de gate koopt worden volgens mij ook op naam gezet. Je moet ze in ieder geval meteen tekenen wanneer je ze krijgt.

In juni heb ik verscheidene parken gedaan en elke keer werd om een photo-ID gevraagd. De kaarten worden trouwens door een scanner gehaald iedere keer je je aanbiedt bij een park. Toen ik 2 dagen Teton deed en 2 dagen Yellowstone, verbleef ik telkens buiten het park.

Toen ik de tweede dag het park inwilde, zag de Park Ranger dat ik al eens binnengekomen was en dus geen Parkmap hoefde te krijgen.

Als Belg zou ik deze "Hollander" willen aanraden: "betaal nou toch netjes jouw bijdrage". Elke moto maakt toch gebruik van de wegen en neemt toch ook een parkeerplaats in op de parkeerterreinen???

Hans
#9 - 03-08-2006, 12:43 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2006, 12:45 uur door Veusy »

kwaajknarie

Deze jongen heeft vandaag via internet zijn pas(sen) aangevraagd bij de NPS, hopelijk zijn ze op tijd binnen. Ik ben het helemaal met jullie eens, de parken zijn prachtig dankzij de ontvangen entreeprijzen en NP fees en het zat eigenlijk al in het budget maar toen ik in het weblog van het forumlid wat ik hier citeer

Citaat
Zal ik wel of zal ik niet reageren................ Ja, toch maar wel!
Wat is nou $50,- / nog geen €40,- voor een NP-pas op een reissom naar Amerika?
Voor dit lullige bedrag mag je een jaar lang gratis ALLE NP's binnen. En jouw lullige $50,-
is een druppel in de emmer voor het onderhoud van al deze schitterende parken.
Bovendien staat zo'n pas op naam. Als je je legitimeert (en dat zul je af en toe eens moeten)
dan val je toch wel door de mand.
Eén ding ben ik met je eens: je moet je schamen............... 

Het volgende las,

Citaat
We zijn op tijd opgestaan en gaan ontbijten bij het plaatselijke "Cowboy Café". Na een heerlijk omeletje rijden we eerst over de 89 naar Prescott. Daar slaan we rechtsaf, naar de I-17, om uit te komen bij Montezuma's Castle National Monument. We hadden van Rein Eysbroek zijn National Parkpass gekregen en daarmee kunnen we gratis dit parkje binnen.

Dacht ik eerst; da's mooi, dat scheelt weer 200 pop. Aan mijn post kon je ook al lezen dat ik er niet echt zelf overtuigd van was om hier goed aan te doen maar toch. Je bent "Hollander" nietwaar? Toen ik van de hiervoor geciteerde dame zo'n uitbrander kreeg heb ik haar tot twee keer toe een pb-tje gestuurd maar daar kwam geen reaktie op. Vandaar dat ik jullie dit toch even laat lezen.

No hard feelings hoor Jez, maarre; Zij die vrij zijn van zonden....... ;)

zal ik het dan maar zo doen  :icon_redface: Kwaajknarie&Jez :icon_redface:
#10 - 03-08-2006, 13:41 uur

hdeweert

Je zou de mijne mogen hebben ware het niet dat ik het met alles wat er hier over geschreven is eens ben. Daarnaast heb je waarschijnlijk niets aan die van mij. Toen ik hem kocht zijn mijn gegevens over genomen en moest ik mij legitimeren. Bij sommige parken die ik daarna bezocht heb ik mij ook moeten legitimeren dus ben ik bang dat je er niets aan hebt. Ik zie dat je ondertussen bekeerd ben
dus keep the rubber down.0-T0
Harm
#11 - 03-08-2006, 14:59 uur

Veusy

Citaat
We zijn op tijd opgestaan en gaan ontbijten bij het plaatselijke "Cowboy Café". Na een heerlijk omeletje rijden we eerst over de 89 naar Prescott. Daar slaan we rechtsaf, naar de I-17, om uit te komen bij Montezuma's Castle National Monument. We hadden van Rein Eysbroek zijn National Parkpass gekregen en daarmee kunnen we gratis dit parkje binnen

héhé, dees vind ik wel straf ja !  :D  stupid

Zou ze zich nu ni schamen  2006-04
#12 - 03-08-2006, 15:00 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2006, 15:02 uur door Veusy »

Jez

No hard feelings hoor Jez, maarre; Zij die vrij zijn van zonden....... ;)

Klopt helemaal, Kwaajknarie. Wij hebben eens gebruik gemaakt van iemand anders zijn pas.
Gelukkig leer je van je zonden! Juist door die reis hebben we ingezien dat je voor wel erg weinig geld
zoveel moois mag bewonderen, en dat het niet meer dan fair is zelf een steentje bij te dragen aan het behouden van alle schitterende parken in de States. Dat zijn we sindsdien ook gaan doen en daarom zet ik me er nu voor in dat ook anderen dat doen. Ik trok een beetje fel van leer, waarvoor mijn excuses. (We hebben hier op het forum deze discussie al eens vaker gevoerd namelijk) Het kwam en komt echter uit een goed hart: een hart voor het natuurschoon in Amerika. Ik heb mijn post hierover aangepast kwa toon, maar blijf bij de strekking ervan.

Groetjes, Jez
#13 - 06-08-2006, 10:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15