Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie heeft ervaring met het zelf boeken van een camper en vliegreis?

Discussie gestart

Vossie

 :) :dansbanaan: :afro:Wie heeft zelf zijn reis en camper geboekt? Wij horen graag hoe het is bevallen en of het inderdaad loont om het zelf te boeken. Wij gaan volgend jaar augustus weer naar de VS en willen het dit keer boeken zonder een reisbureau. In 2011 zijn we met ons gezin van 4 naar het zuidwesten geweest, ook met een camper, maar toen hebben we alles laten verzorgen door Kuoni. We huurden toen bij Cruise America. We denken dat het goedkoper is als je het zelf gaat boeken.
Ik ben al aan het zoeken geweest, ons gezin bestaat nu uit 5, en kom bij een camper uit die geschikt is voor 5 volwassenen, nl de S27S van Moturis.
Ik heb nog een aantal vragen;
-Wie heeft ervaring met Moturis?
-wie heeft mooie reizen gemaakt in het oosten van de VS en Toronto?
-Natuur en bezienswaardigheden?
-Wie heeft mooie reizen gemaakt door het midden van de VS?
We houden van de natuur en bezienswaardigheden die de moeite waard zijn.
We gaan 28 dagen met een camper op pad.
Heel graag hulp!, alvast onze hartelijke dank.
#1 - 21-02-2013, 14:27 uur

Hans B

Hallo Vossie,
in je kennismaking (andere topic) las ik een rit waarin Yellowstone en Toronto 'moeten' zitten en de total afstand maximaal 5000 km mag zijn. De enkele reis tussen deze twee plekken is al 3500 km, dus dat wordt lastig, maar niet onmogelijk.

Antwoordend op je onderstaande vragen:
- Ervaringen met Moturis heb ik niet. Wij hebben zelf een camper in de VS staan (zie plaatje).
- Wij zijn al eens in deze 'hoek' geweest en het is absoluut mooi maar totaal anders dan het westen.
- Als bezienswaardigheid mag je de Niagara Falls niet missen, maar een dag is wel voldoende + 's avonds vanaf de Canadese zijde de watervallen met verlichting bekijken.
- zie 2
- Wat natuur betreft is het erg mooi met veel groen (bossen, meren, bergen), maar niet te vergelijken met het westen. Om even enkele grote steden te bezoeken met een camper is niet helemaal ideaal, maar eigenlijk zouden Chicago, Washington, New York zeker niet mogen ontbreken. Op de route zou je dan ook nog Philadelphia, Boston en Toronto aan kunnen doen.

Je zou mischien voor een andere optie kunnen kiezen en dat is een rondje Denver, Black Hills, Yellowstone, Salt Lake City, Colorado, Denver. In mijn ogen geeft je dit meer spektakulaire natuur, maar dat is persoonlijk.
#2 - 21-02-2013, 16:32 uur
« Laatst bewerkt op: 21-02-2013, 16:35 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ings

Hoi Vossie,

Wij hebben (op de camper na) alles zelf geboekt dit jaar. Ik merk wel dat contact leggen met bv hotels of verhuurbedrijven in Amerika wat stroef verloopt. Wij proberen zo veel mogelijk via de mail te doen, maar van Cruise America hebben we nooit een reactie gekregen via de mail en het Luxor (Las Vegas) doet ook erg moeilijk. We hebben in oktober een vraag gesteld (preferentie voor een bepaalde ligging vd kamer en een bevestiging met een vermelding vh openstaande bedrag). Na een aantal mails kregen we dan toch een reactie en die was dat we moesten bellen. Tja dat is toch wat prijziger en ik vind het onnodig omdat we geen ingewikkelde vragen stellen. Ook hadden we wat problemen met United Airlines en dan is bellen toch noodzakelijk. Het loopt allemaal niet zo snel en soepel als hier dus je zit al gauw aan hoge telefoonkosten. Dat is dan weer wel het voordeel van het boeken via een tussenpersoon. Campings in de NP zelf reserveren gaat wel perfect.

Dit jaar gaan we een rondreis maken en starten we in Denver en eindigen in Las Vegas. We gaan dan oa naar Yellowstone, Rocky Mountains, Custer State park, Badlands, Grand Teton, Zion en Valley of fire.
Vorig jaar hebben we het bekende rondje West-USA gedaan.

Groetjes Ings
#3 - 21-02-2013, 16:33 uur
2012 Camperrondreis Los Angeles - San Fransisco (4 weken)
2013 Camperrondreis Denver - Las Vegas (4 weken)

Vossie

Ik heb het verkeerd neergezet, ik bedoel eigenlijk
- heeft iemand een suggestie voor een rondreis door oost Amerika inclusief Toronto met natuurparken, maximaal Rond 6000 km
-heeft iemand een suggestie voor een rondreis door midden Amerika eventueel met LA of SanFrancisco
Alvast bedankt,
Wilma
#4 - 21-02-2013, 17:46 uur

Cees A

Je vraagt om een reis door midden-Amerika met LA en San Francisco.
LA en San Francisco liggen aan de westkust en da's niet echt "midden" - Amerika
Als je een route wil door midden-Amerika, dan denk ik bijvoorbeeld aan zoiets.
Vlucht Amsterdam - Denver
Rocky Mts nat. park
Dan naar de Black Hills in South Dakota (Custer State Park, Wind Cave, Mt.Rushmore, Badlands nat. park)
Dan door Wyoming via Devils Tower en Cody naar Yellowstone en Grand Teton.
Dan via Salt Lake City naar Moab (Arches, Canyonlands, Dead Horse Point)
Dan via Colorado nat. monument terug naar Denver
#5 - 21-02-2013, 18:14 uur

Vossie

Is dat een mooie route met veel bezienswaardigheden en nationale parken( natuurschoon om te wandelen)? Heb je die route zelf gereden? Heb je daar evt. Een reisverslag van?
#6 - 21-02-2013, 19:30 uur

Hans B

Is dat een mooie route met veel bezienswaardigheden en nationale parken( natuurschoon om te wandelen)? Heb je die route zelf gereden? Heb je daar evt. Een reisverslag van?
Had ik ook al globaal als laatste geschreven.
Dus er zijn er meer die denken dat dit wel een route is die de moeite waard is.
#7 - 21-02-2013, 19:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Vossie

Dank je Cees  :)
We zullen deze route gaan bekijken.
Ik weet natuurlijk wel dat LA en San Francisco in het westen liggen, alleen dacht ik dat het wellicht te doen was om vanaf Denver een rondreis te maken door het midden en dan richting het westen te rijden om evt die steden nog aan te doen. Dat is misschien ook wel teveel van het goede.
In mijn enthousiasme wil ik wellicht ook teveel vragen en reizen. ;)
Groetjes Wilma
 
#8 - 21-02-2013, 19:42 uur

Vossie

Én Hans... :)
#9 - 21-02-2013, 19:44 uur


Marianne

Wat het boeken betreft: ik heb altijd begrpen dat je een camper het beste hier kunt boeken, via een reisorganisatie. Let er in elk geval goed op dat je alle benodigde verzekeringen hebt.
Als je naar Yellowstone wilt, en naar het zuidwesten, kun je eens in ons 2004- en 2008-verslag kijken om ideeën op te doen (zie de links hieronder).

Een overzicht van al onze reizen met een overzichtskaart van de route, en onze planningen vind je hier.


@Cees: is het niet eenvoudiger om maar www.ontdek-amerika.nl te verwijzen? De site wijst zich verder toch wel vanzelf?  ;)


Marianne
#11 - 21-02-2013, 22:10 uur

hanskarin

Hoi,

Wij gaan in september/oktober naar Amerika en hebben de tickets geboekt bij het World Ticket Center en de camper bij Ideamerge.com.
Hoe dat bevalt weten wij dus nog niet.
Maar wij hadden 2 1/2 jaar terug tickets en camper bij het WTC gehuurd voor onze reis naar Australië en dat was goed bevallen.
De reden dat wij nu daar geen camper gehuurd hebben is omdat wij bij Ideamerge goedkoper uit waren.
Diverse collega's van mij hadden daar ook gehuurd en waren erg tevreden.
#12 - 22-02-2013, 10:16 uur

Ings

De route die Cees beschrijft gaan wij ongeveer dit jaar doen...
#13 - 22-02-2013, 16:44 uur
2012 Camperrondreis Los Angeles - San Fransisco (4 weken)
2013 Camperrondreis Denver - Las Vegas (4 weken)

Vossie

Marianne, bedankt voor de reisvérslagen, hier kunnen we zeker inspiratie  opdoen.

Handkarin, ik heb inderdaad gekeken bij WTC en het lijkt mij een goede keuze qua prijs voor een ticket en camperhuur. Mag ik vragen of jullie ver van tevoren hebben geboekt en wat jullie hiervoor hebben betaald? Ik heb begrepen, hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper het tickët word. Vliegen jullie met KLM, of een andere maatschappij?
Vraag over de camperhuur; Ideamerge.com is geen Nederlandse maatschappij, boeken jullie dan rechtstreeks in Amerika?
Hoeveel weken gaan jullie en zijn jullie mbt z'n tweeën, of mët meer? Wij gaan met ons gezin van 5, allen volwassen.

Groëtjes Wilma
#14 - 23-02-2013, 16:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15