Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Winterbanden

Discussie gestart

s665770

Hallo forum-genoten,

Wij huren eind dit jaar een Jeep Cherokee bij National maar nu vraag ik me af of hier winterbanden op zitten.
We willen nl. ook door de Siera Nevada, weliswaar de snelwegen maar het is natuurlijk beter als er winterbanden onder de auto ziten.
Weet iemand hoe dat zit.

Daan 
#1 - 07-11-2008, 23:40 uur

Bakvet

Nieuw!
Winterbanden zijn niet zo'n hot issue in de VS als in West-Europa. In gebieden met sneeuw wordt meer gebruik gemaakt van sneeuwkettingen en in sommige omstandigheden is het voldoende als de auto vierwiel aandrijving heeft. Ik wil verwijzen naar deze pagina van het California Department of Transportation.

http://www.dot.ca.gov/hq/roadinfo/chcontrl.htm
(plus de overige highway informatie pagina's van Caltrans)

Normaal gesproken zitten er Goodyear Wrangler ST banden op een huur Jeep Cherokee. Dit zijn de standaardbanden van de auto, speciaal geschikt voor gebruik in de stad en op de snelweg. Amerikanen laten er meestal stoerdere All Terrain banden op zetten als ze zelf zo'n auto kopen.

Dit zegt de producent over de Wrangler ST: "Developed for use on new cars and light trucks, these tires provide a versatile blend of ride quality, noise comfort, treadwear, handling and year-round traction, even in light snow."

Als consument moet je dat dus een beetje anders interpreteren: de banden zijn niet specifiek gemaakt voor besneeuwde wegen. Je zou kunnen overwegen om SUV/ truck-sneeuwkettingen te kopen. De kans is vrij groot dat je ze niet hoeft te gebruiken. Dat moet je afwegen tegen de mogelijkheid dat je een paarhonderd mijl om moet rijden omdat je ergens niet door mag.
#2 - 08-11-2008, 09:45 uur
« Laatst bewerkt op: 10-11-2008, 00:21 uur door Bakvet »

s665770

Ok.
Hartelijk dank voor je reactie.
Daan
#3 - 08-11-2008, 20:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15