Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Even voorstellen en ons reisschema voorleggen

Discussie gestart

Paul van Nuil

Hoi mijn naam is Paul van Nuil (ook actief op de FB-groep)

Om ons 25-jarig huwelijk te vier gaan we dit jaar een roadtrip door het zuidwesten van Amerika maken. Onze dochters van 22 en 20 jaar gaan ook nog mee (gek hč).

Ons reisschema is als volgt:
dag 1 aankomst LA
dag 2 Universal studios
dag 3 LA --> Kingman via Joshua Tree (lange rit weet ik)
dag 4 Kingman --> Williams
dag 5 Grand Canyon
dag 6 Williams --> Page Horseshoe bend
dag 7 Lower Antelope Canyon, Page via Monument Valley naar Bluff
dag 8 Bluff via Capitol Reef naar Bicknell
dag 9 Bicknell via Bryce Canyon naar Panguitch
dag 10 Panguitch via Zion naar Hurricane
dag 11 Zion
dag 12 Hurricane naar Las Vegas
dag 13 Las Vegas via Death Valley naar Bakersfield (hele lange rit weet ik)
dag 14 Bakersfield via Sequoia naar Mariposa
dag 15 Yosemite
dag 16 Yosemite
dag 17 Mariposa naar SF
dag 18 SF  Alcatraz, Fishermans Wharf Cablecars
dag 19 SF Fietsen over Glden Gate bridge
dag 20  SF --> Morro Bay
dag 21 Morro Bay--> LA (Santa Monica)
dag 22 back home :(

De veteranen zullen zeggen dat het te krap bemeten is, maar aangezien dit waarschijnlijk een "once in a life time" reis zal zijn, willen we dit toch proberen.
#1 - 09-07-2017, 12:18 uur
« Laatst bewerkt op: 10-07-2017, 10:54 uur door Cees A »

Cees A

Om te beginnen welkom op dit forum.

Een paar vraagjes:
Wanneer vertrek je ?  Esta voor alle gezinsleden al geregeld ?  Paspoorten nog geldig gedurende je reis ?
Waarom zou een "once in a lifetime" reis per definitie een gehaaste reis moeten zijn ?
Zijn je hotels al geboekt ?  Zo ja, zijn die boekingen dan nog (gratis) te annuleren ?
(ik zie namelijk een paar dingen die beter kunnen, maar als je boekingen vast staan is wijzigen misschien niet meer mogelijk)
#2 - 09-07-2017, 13:27 uur

Dirc

 welkom
#3 - 09-07-2017, 13:31 uur

Wop

Welkom Paul.

Veel plezierop het forum.

Post je reisschema en vragen even in een nieuw topic in de daarvoor bestemde groep.  "Oude veteraan" @Cees A zal ongetwijfeld reageren  ;)


#4 - 10-07-2017, 10:14 uur

Cees A

@Wop  .  Volgens mij staat het bericht al in het subforum "Westen"    :)
Daar heb ik 'm namelijk zelf gisteren, vanwege het reisschema, naar toe verplaatst.   innocent
Heb nu, voor de duidelijkheid,  ook de onderwerpregel aangepast.  (sorry  Paul voor al die ingrepen)   :angel:

#5 - 10-07-2017, 10:53 uur
« Laatst bewerkt op: 10-07-2017, 11:38 uur door Cees A »

Wop

Ha, was mij (nog) niet opgevallen ....  :afro:
#6 - 10-07-2017, 13:01 uur

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.

Ik  heb nog enkele aanvullende vragen. Wat zijn je plannen bij de Grand Canyon en heb je een reden om niet via de Tioga Pass naar Yosemite te rijden?
Overigens valt het met de haast in de route naar mijn mening wel mee.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#7 - 10-07-2017, 13:23 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Overigens valt het met de haast in de route naar mijn mening wel mee.   
Hmm, daarover verschillen we dan van mening.   ^-^

Als we het over hetzelfde schema hebben dan is er volgens mij op de dagen 3, 13 en 14 met rijtijden van minstens 6 uur (dat is exclusief alle pauzes en stops) toch maar weinig tijd over voor de parken waar Paul op die dagen doorheen rijdt.
Op dag 14 kan die rijtijd bovendien nog wat langer worden, want men is vorige week begonnen met uitgebreide roadworks aan de Generals Hwy, de weg die door Sequoia national park loopt.  (zie NPS website voor details)

Ook de rit van San Francisco naar LA doet Paul met maar 1 overnachting.
Oké, door de gedeeltelijke afsluiting van de 1 moet Paul daar een stuk via de 101 en dat schiet wat beter op, maar dan nog heeft Paul niet echt veel tijd over om iets langs die kust te ondernemen.

Maar goed, het is Paul z'n vakantie en hij schrijft dat hij zich bewust is van die lange ritten.
Paul realiseert zich ook dat wij,  "veteranen" zoals hij ons noemt,  e.e.a. te gehaast zouden kunnen vinden.
En inderdaad Paul, van bovengenoemde dagen vind ik dat ook.

Ik wacht nog even op Pauls antwoord op mijn eerdere vragen, want als alle hotelboekingen onwrikbaar vast liggen is er niet veel meer te wijzigen en dan rest ons niets anders dan de familie van Nuil een fijne vakantie te wensen.  (wat wij dan overigens van harte doen)
#8 - 10-07-2017, 16:25 uur

Paul van Nuil

Ik zal beginnen met de eerste reeks vragen. We zijn er in augustus. ESTA en paspoorten zijn uiteraard in orde. Hotels zijn geboekt maar via booking.com dus nog te annuleren.

Persoonlijk heb ik het idee dat je in Joshua Tree en Death Valley geen stops en hikes van uren maakt, ook gezien de verwachtte temperaturen daar.
Dat van de Generals Highway wist ik niet, de laatste dagen niet meer op de site van NPS gekeken (dus dank voor de tip), van de afsluiting van deel Highway 1 ben ik wel op de hoogte. Dat we van SF naar LA met maar 1 overnachting doen, is juist omdat het niet anders meer kon, bovendien hadden we daar niks gepland. Ik weet dat daar mooie dingen te zien zijn, maar paste niet meer in schema, wat volgens sommigen dus al te krap is.

De reden waarom we niet via de Tioga pas gaan is omdat we via sequoia willen gaan en je daar dan niet langs komt. Plannen bij Grand Canyon: stukje de Canyon in en met bus langs uitzichtpunten. In eerste instantie 2 dagen daar gepland, maar collega die al vaker daar geweest is zei dat dat zeker te veel is.

@Cees A: tips over hoe dingen anders kunnen zijn uiteraard welkom, misschien dat ik nog iets kan finetunen.

Voordat iemand het vraagt: tickets voor Alcatraz zijn geboekt en ja bij de juiste nl Alcatrazcruises.com ;)
#9 - 10-07-2017, 17:14 uur
« Laatst bewerkt op: 10-07-2017, 17:22 uur door Paul van Nuil »

Cees A

Dat je in augustus in Joshua Tree en Death Valley vanwege de hoge temperaturen geen urenlange hikes gaat maken is begrijpelijk.
Er zal op dit forum ook niemand zijn die je dat aanraadt ..............
Maar er zullen ook weinig forumleden zijn die je reisdagen van 6 uur zullen aanraden.
Die 6 uur zijn namelijk, en ik noemde het al eerder, excl. plas-, rust-, lunchpauzes en fotostops.
Dan hebben we het nog niet gehad over onheil zoals wegwerkzaamheden, files, langzaam rijdende campers voor je op een bergweg enz.
Tel dus bij die door Google Maps berekende reistijd maar gerust een paar uur op.
Je zit dan al snel aan een werkelijke reistijd van (ongeveer) 8 uur.
En ik ben van mening dat je in een vakantie dat soort dagen tot een minimum moet beperken.

Mogelijke oplossingen:
De verdeling van de rijtijd tussen LA en Grand Canyon kan beter.
Nu rij je op dag 3 teveel km waardoor je o.a. te weinig tijd hebt voor Joshua Tree en op dag 4 hoef je maar een klein stukje te rijden waardoor je (te) vroeg in Williams bent waar verder ook niet zoveel te doen is.
Ik zou op het einde van dag 3 overnachten in Twentynine Palms, ten noorden van Joshua Tree.
Dit geeft je op dag 3 tijd om via de Palm to Pines Hwy te rijden of in Palm Springs met de Aerial Tramway naar Mt San Jacinto te gaan of een kijkje te nemen bij Indian Canyons of wat meer tijd te besteden in Joshua Tree.
(let wel, er staat of, of, of en niet en, en, en want voor al die dingen heb je nou natuurlijk ook weer niet ineens tijd)
Kijk dus even wat je wil doen en maak een keuze.

Op dag 4 is je rijtijd nu 5 uur en als je een beetje op tijd vertrekt kun je nog een ommetje maken via een stukje van de oude Route 66 langs het westernplaatsje Oatman en over de Sitgreaves Pass.
Je arriveert nu later op de dag in Williams, maar dat is ook de bedoeling.

Dan komen we bij Grand Canyon.
Jij wil 1 volle dag besteden in dit park en je wil dit doen vanaf Williams.
Dat kan. Hotels in Williams zijn meestal gunstiger geprijsd dan accommodaties dichterbij Grand Canyon.
Hou er wel rekening mee dat Williams op 1 uur rijden van Grand Canyon ligt.

Heb je er al eens aan gedacht om Grand Canyon te bezoeken op doorreis van Williams naar Page ?
Williams - Grand Canyon is 1 uur rijden en Grand Canyon (Desert View) - Page is 1˝ uur rijden.
Scheelt dus maar een half uurtje met jouw plan van op en neer rijden van Williams naar Grand Canyon.

Je wil met "de bus" grand Canyon bezoeken, maar kijk eens bij onze zuid-west voorbeeldroute.
Daar zie je een beschrijving over een mogelijke indeling van een dagje Grand Canyon
Je mag bovendien het gedeelte tussen het visitor center en Desert View gewoon met je eigen auto rijden en dat is precies het stuk weg dat jij toch moet rijden als je naar Page gaat.
Als je dus half de middag dit stuk weg begint te rijden kun je bij alle uitzichtpunten stoppen voor foto's en bij Desert View verlaat je het park en ga je op weg naar Page

Dat stukje schema wordt dan:
3 LA - Twentynine Palms (met tijd voor Palm to Pines Hwy, Aerial Tramway, Indian Canyons of Joshua Tree)
4 Twentynine Palms - Williams. (met onderweg een korte stop in Oatman)
5 Williams - Page (via Grand Canyon national park)
6 Page: Hele dag in Page. Tijd voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell
7 Page - Bluff
Dat ziet er volgens mij al een stuk rustiger uit. Toch ?

Kijk voor info over genoemde plaatsen en bezienswaardigheden bij onze voorbeeldroute.
Je vindt daar ook PDF kaarten van de parken die je zullen helpen met plannen van een efficiente route door het park.
Linkje: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/?PHPSESSID=1j3pv38rjind5cjccv73n3o854
#10 - 10-07-2017, 18:58 uur

Cees A

Volgend probleem:  Las Vegas - Yosemite.
Ik zou, en Old Faithful noemde dat ook al, Sequoia schrappen en via Death Valley en de Tioga Pass naar Yosemite rijden.
Op deze manier heb je voor Sequoia toch geen tijd, het bespaart je kilometers en rijtijd en je krijgt er de mooie rit over de Tioga Pass voor terug.

12 Hurricane - Las Vegas.
13 Las Vegas - Lone Pine of Bishop (via Death Valley)
14 Lone Pine of Bishop - Mariposa (via de Tioga Pass) Bekijk bij Lee Vining de "Tufa's" op de zuidelijke oever van Mono Lake
15 Yosemite
16 Yosemite
17 Mariposa - San Francisco

Hou er rekening mee dat Mariposa op 1 uur rijden van Yosemite Valley ligt.
Ik ben zelf ook geen fan van de primitieve en dure accommodaties in Yosemite zelf, dus ik begrijp je keuze voor Mariposa helemaal.
Als je je maar realiseert dat je bij 2 volle dagen Yosemite dat stuk 4 keer moet rijden.
El Portal ligt dichterbij het park (tegen de westelijke ingang aan) en daarom zullen de hotels er wat duurder zijn, maar kijken kost niks dus ik zou zeker eens naar het prijsverschil kijken en dan moet je eens bekijken of dat prijsverschil 4 keer 1 uur rijden naar Mariposa rechtvaardigt.

Laatste probleem: De kustweg tussen San Francisco en LA
Ik denk dat je hier niet veel keus hebt en het maar moet laten zoals het nu is.
Je hebt nu niet echt veel tijd voor de plaatsjes langs de kust, maar dat is niet anders.
Kijk voor mogelijke bezienswaardigheden langs de kust bij de voorbeeldroute
Neem bijvoorbeeld op de 1e dag even een kijkje in Monterey en rij daar de 17 mile drive.
Loop op de 2e dag even door State Street, de winkelstraat van Santa Barbara of bezoek de oude missiepost.
#11 - 10-07-2017, 19:29 uur
« Laatst bewerkt op: 10-07-2017, 19:43 uur door Cees A »

Paul van Nuil

@ Cees, klinkt goed, ik ga het overleggen met de rest van de familie. Als ik het goed begrijp vind je dat Grand canyon geen dag waard is maar meer iets is voor op doorreis.
Die uitzichtpunten die ik bedoel bij de Grand Canyon, zie die die je met een van die shuttle bussen doet rode route naar Hermits rest
#12 - 10-07-2017, 19:54 uur
« Laatst bewerkt op: 10-07-2017, 19:57 uur door Paul van Nuil »

Cees A

Volgens mij zit er bij beide schema's (de jouwe en de mijne) weinig verschil in de tijd die je doorbengt bij Grand Canyon.
Jij rijdt op dag 5 in jouw schema 's morgens 1 uur van Williams naar Grand Canyon, je brengt de dag door bij Grand Canyon en je rijdt eind van de dag weer datzelfde uur weer terug naar Williams.

In mijn schema rij je op dag 5 's morgens ook 1 uur naar Grand Canyon breng je ook de hele dag door bij Grand Canyon.
Het verschil is dat je in mijn schema eind van de dag niet terugrijdt naar Williams (1 uur) maar doorrijdt naar Page (1˝ uur)
Je bent dus in mijn voorstel maar een half uurtje minder bij Grand Canyon en dat kun je ondervangen door die ochtend eerder op te staan.   innocent
De grootste winst zit 'm in het feit dat je nu op dag 6 geen 2.45 uur van Williams naar Page hoeft te rijden, want je bent al in Page.
Die dag in Page kun je dus op je gemak naar Antelope Canyon en Horseshoe Bend en dan heb je nog genoeg tijd voor Lake Powell.
Maak een rondvaart over het meer en door de "natte" kant van Antelope Canyon of huur een kayak of een speedboot of ga gewoon zwemmen.

Kortom: In beide schema's is je tijd voor Grand Canyon vrijwel gelijk.
Je tijd voor Page is in mijn schema groter dan in jouw schema en bovendien rij je in mijn schema minder km.

Dan je dag in Grand Canyon:
Ik begreep al dat die busrit naar Hermits Rest ging.
Die bus rijdt echter deels door het bos,  dus het uitzicht vanuit de bus zal je wat tegenvallen.
Heb je bij de voorbeeldroute gezien dat je je auto ook kunt parkeren bij Market Plaza en dan langs de rand van de canyon naar Verkamps Visitor Center kunt lopen ?
En heb je dat detailkaartje gezien van dat deel van het park waarin die wandelroute goed te zien is ?
 (beetje inzoomen op dat PDF kaartje, dan zie je de details beter)
Je kunt vanaf Verkamps  natuurlijk nog verder lopen, maar je kunt daar ook de shuttlebus nemen richting Hermits Rest.
Je kunt tijdens je wandeling langs de rand van de Canyon op ieder moment omkeren en terug naar je auto lopen.
En als je niet meer wil lopen pak je de shuttlebus terug naar Market Plaza.
Met die wandeling loop je langs de rand van de Canyon en  heb je een veel mooier uitzicht over de canyon dan vanuit de bus.
Tijdens die wandeling passeer je een pad dat naar beneden de Canyon inloopt.
Je zou via dat pad een stukje naar beneden kunnen lopen, maar hou er  rekening mee dat je ook weer terug omhoog moet !!

In de middag rij je vanaf het Grand Canyon Visitor Center bij Mather Point over de Desert View Drive, Hwy 64,  richting Desert View
Je komt dan langs een aantal mooie uitzichtpunten waar je je auto kunt parkeren en nog wat foto's kunt maken.
Bij Desert View is het laatste uitzichtpunt.  daarna rij je het park uit.   Vanaf Desert View is het nog 1˝ uur rijden naar Page.
#13 - 10-07-2017, 20:45 uur
« Laatst bewerkt op: 11-07-2017, 09:12 uur door Cees A »

Old Faithful

Overigens valt het met de haast in de route naar mijn mening wel mee.   
Hmm, daarover verschillen we dan van mening.   ^-^
Voor de oorspronkelijke klopt dat maar ik was in gedachten al wat verder  embarressed door min of meer suggesties mee te nemen voor aanpassingen die naar ik dacht ongetwijfeld zouden gaan komen. En dat blijkt ook zo te zijn.  :) Ik dacht daarbij inderdaad m.n. aan de extra overnachting bij de Grand Canyon en de route tussen Las Vegas en Yosemite.Het was dus meer om aan te geven dat de route met aanpassingen te doen zou moeten zijn.

De tijd voor de Grand Canyon is in mijn ogen in de route van Cees A wel voldoende, alleen vinden velen een zonsondergang en/of opkomst wel mooi en dat mis je door in Williams te overnachten. Het zal moeilijk  maar niet onmogelijk zijn ( regelmatig checken)  nog iets aan de rim te vinden. Tusayan lukt misschien eerder maar is een stuk duurder dan Williams.

Kijk eens of je voor de overnachting in Bluff niet iets in Mexican Hat kunt vinden. Dat ligt dichter bij Monument Valley en daar is in mijn ogen het licht het mooist tegen het vallen van de avond. De rit de volgende dag  naar Capitol Reef is dan ook korter, zeker als je via Highway 261 rijdt. Voor Goosenecks SP en Muley Point heb je misschien geen tijd, maar je rijdt wel over de Moki Dugway.

Net als Cees A zou ik Sequoia weglaten. In jouw route is daar beslist te weinig tijd voor. Bovendien is het alternatief met de Tioga Pass zeker niet te versmaden.
Als je toch besluit via Sequoia te rijden, dan zou je ook in Oakhurst kunnen overnachten. Dat is die dag iets  korter en het ligt iets gunstiger voor Glacier Point (en de Mariposa Grove, als die al open is. Wanneer ga je?) . Voor de vallei maakt het niet veel uit of je in Oakhurst of in Mariposa overnacht.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#14 - 11-07-2017, 01:39 uur
Groet,

Old Faithful

Paul van Nuil

Bedankt voor jullie reacties en tips. Wat betreft het stuk LA - Page. Ik vrees dat we daar weinig kunnen veranderen, omboeken hotels gaat maar 2 nachten page zal ons beduidend meer kosten dan wat we "verdienen" voor 1 nacht ipv 2 in Williams. Ik overweeg wel om eventueel de route LA - Williams iets eerlijker te verdelen over de 2 geplande dagen.

Om sequoia te skippen, daar ben ik sterk toe geneigd, zeker gezien de werkzaamheden aan de Generals Highway. Ik verwacht net als jullie dat daar de vertragingen kunnen oplopen.

En om even op de vraag van Old Faithfull te reageren, waarom niet in Mexican Hat. Omdat de hotels/motels me daar niet echt aanstaan vooral dat eerste direct na de brug niet.
#15 - 12-07-2017, 19:01 uur
« Laatst bewerkt op: 12-07-2017, 19:09 uur door Paul van Nuil »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15