Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Highway 1 tussen L.A. en San Francisco

Discussie gestart

Favre

Hallo allemaal.
Voor mij de eerste keer dat ik een forum gebruik en voor de eerste keer dat ik naar de USA ga. We gaan van 8 tot en met 28 mei 2018 en bezoeken Zuidwest USA.
De dag na aankomst in L.A. was het de bedoeling om met onze gehuurde auto van L.A. langs de kust naar San Francisco te gaan.
Onderweg hebben we een hotel geboekt in Monterey.
Ons reisbureau zei ons dat de Highway 1 deels is afgesloten door aardverschuivingen in het voorjaar.
Weet iemand waar ik actuele info kan vinden over de precieze wegafsluiting ? Liefst in het Nederlands.
En mocht de weg in mei 2018 nog op dezelfde plaatsen zijn afgesloten , kan iemand mij een goede alternatieve route geven ?

Alvast bedankt ! Herman
#1 - 30-10-2017, 16:11 uur

Cees A

 welkom op dit forum Herman,

Op dit moment is de Pfeiffer Canyon Bridge vervangen en weer open.
Met de gevolgen van de aardverschuivingen tussen Gorda en Ragged Point is men echter nog wel even bezig.
Volgens de laatste berichten kan het wel nazomer 2018 worden voor daar alles hersteld is.

Vraagje: Zoals ik het lees heb je tussen LA en San Francisco maar 1 overnachting (in Monterey) Klopt dat ?
Zo ja, dan kun je het beste niet te veel binnendoorweggetjes nemen want anders kom je in tijdnood.
Vanuit LA kun je dan het beste bij San Luis Obispo de 101 nemen tot aan Monterey.
Je rijdt dan dat stuk niet langs de kust, maar een stuk in het binnenland.

Ik vind deze Quick Map van de Californische DOT (Department of Transport) wel handig voor o.a. wegafsluitingen.
Linkje: ------>  http://quickmap.dot.ca.gov/
Bij "options" kun je aanvinken welke verkeersellende je allemaal wil zien.
Als het goed is zie je nu alleen Full Closures (volledige wegafsluitingen) want dat heb ik aangevinkt.
Mocht je niks zien op de kaart dan moet je bij Options even opnieuw Full Closures aanvinken.
#2 - 30-10-2017, 18:11 uur

Favre

Hallo Cees,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ja, ik heb inderdaad onderweg naar San Francisco maar één overnachting en wel in Monterey.
Hartstikke bedankt ook voor de fijne link naar de kaart.
Hier kan ik wat mee!
Hartstikke leuk om aan dit forum mee te doen.
Zoals gezegd is het voor mij de eerste keer dat ik naar de USA ga en heb er heel veel zin in.

Greetz, Herman
#3 - 31-10-2017, 11:29 uur
« Laatst bewerkt op: 31-10-2017, 11:31 uur door Favre »

Cees A

Graag gedaan.
Het je nog wat aan de info van de voorbeeldroute gehad ?
Als je nog vragen hebt over e.e.a. , en die zullen er bij zo'n eerste USA reis vast en zeker zijn,  horen we dat graag.
#4 - 31-10-2017, 12:39 uur

Favre

Hallo Cees,
Ja, ook zeer bedankt voor de voorbeeldroute en de handige links die ik hier kan vinden !
Mocht ik in de toekomst nog vragen hebben, zul je nog van mij horen.

Voorlopig heb ik het volgende programma gemaakt.
De afstanden en tijden heb van internet gehaald.
Al mijn hotels zijn al geboekt.

Dag 1: aankomst luchthaven L.A. Auto ophalen en overnachting hotel airport.
Dag 2 : Los Angeles - Monterey, eerst via Hgw 1 tot aan Pisno Beach, 284 km., 3 uur rijden, vervolgens via Hwy 101 verder naar Monterey. 2 1/2 uur rijden, 250 km. Overnachting hotel Monterey. Ik neem aan dat deze afstanden te doen zijn op 1 dag ??
Dag 3: Monterey - San Francisco. 2 uur rijden, 192 km.
In San Francisco 3 overnachtingen. op de eerste dag over Golden Gate rijden alsmede Lombard Street. Verder die dag op de hop-on-bus om ideeën op te doen.
dag 4 : San Francisco : bezoek Alcatraz, moet nog 3 maanden tevoren geboekt worden.
Dag 5 : San Francisco. Nog een hele dag om de stad te bezoeken.
Dag 6 : San Francisco - Oakhurst ( voor bezoek Yosemite NP ) 3 uur 20 min., 332 km. Zijn er onderweg obstakels ( bijvoorbeeld gesloten pas, en wat is dan alternatief ??  )
Eerst rijden naar Mammoth Lake en daarna Yosemite. 1 overnachting aldaar.
Dag 7 : Oakhurst - Death Valley . ( Furnace Creek ) 614 km. 6 uur 20 min.  Zonsondergang !!
Dag 8 : Death Valley - Las Vegas. 190 km. 2 uur 20 min.   Zonsopkomst Death Valley !!  1 overnachting Las Vegas.
Dag 9 : Las Vegas - Bryce Canyon ( Panguitch ) 387 km. , 3 uur 30 min. Onderweg stoppen in Zion NP
Dag 10 : Bryce Canyon - Page 227 km.
Bezoek National Monument en Lake Powell
2 overnachtingen bij Lake Powell
Dag 11 :  2e dag Page. Om 09.30 bezoek Antelope Canyon ( duur 1 1/2 uur, tickets al geboekt ) Rest van de dag beschikbaar voor omgeving Lake Powell.
Dag 12 : Page - Williams 262 km. , 2 uur 45 min.
Rit naar Grand Canyon via South Rim.  Overnachting langs route 66 in Williams
Dag 13 : Williams- Palm Springs 568 km., 5 ujur 25 min. rijden
Onderweg langs Joshua Tree. 1 overnachting in Palm Springs
Dag 14 : Palm Springs - San Diego  224 km., 2 uur 10 min.
2 overnachtingen in San Diego.
Hier auto laten staan en voornamelijk openbaar vervoer gebruiken.
Dag 15: gehele dag San Diego
Dag 16 : San Diego - Los Angeles ( Redondo Beach ) 194 km., 2 uur 5 min.
o.a. bezoek Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica
2 overnachtingen Redondo Beach
Dag 17 : gehele dag voor L.A.
Dag 18 :  gehele dag voor L.A. Om 17.00 uur moet de auto ingeleverd zijn op airport.
21.00 uur terugvlucht.

Bedankt, Herman
#5 - 09-11-2017, 18:34 uur
« Laatst bewerkt op: 09-11-2017, 19:21 uur door Favre »

Cees A

Dag 2: Ik neem aan dat deze afstanden te doen zijn op 1 dag ??
Het wordt een lange rijdag, 350 mijl, 565 km, 7 uur rijden. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
In de voorbeeldroute doen we het stuk LA - San Francisco met 2 overnachtingen. (Pismo Beach en Monterey)
Je hebt bij die voorbeeldroute gezien wat je allemaal aan bezienswaardigheden tegenkomt.
Ik zou maar heel vroeg uit LA vertrekken, anders komt er van het bekijken van e.e.a. niet veel terecht.

Dag 3:  op de eerste dag over Golden Gate rijden
Hou je rekening met de electronische tolheffing op de GG brug ? Je betaalt alleen tol als je de stad in rijdt. De stad uitrijden kost niks.
Vergeet niet om vooraf online de tol te betalen. (zie linkje bij voorbeeldroute)

Dag 6: Eerst rijden naar Mammoth Lake en daarna Yosemite. 1 overnachting aldaar.
Ga NIET naar Mammoth Lakes. Mammoth Lakes is niets meer dan een wintersportdorpje met wat hotels.
Mammoth Lakes ligt voor jou, komend vanaf San Francisco, bovendien aan "de verkeerde kant" van de Sierra Nevada bergketen.
Beperk je op dag 6 tot Yosemite Valley en Glacier Point.
Op dag 7 kom je namelijk automatisch over de Tioga Pass als je richting Death Valley rijdt.
Dit is trouwens weer een lange reisdag. 340 mijl, 610 km, 7½ uur rijden. (Let op, dat is exclusief plas-, rust- en lunchpauzes)

Dag 11: Neem bij Page ook een kijkje bij Horseshoe Bend.

Je hebt een redelijk vol en druk programma en het valt me op dat je over het algemeen je reistijden nogal optimistisch inschat.
Hou er rekening mee dat, zeker in de parken, iedereen een "toeristische rijstijl" hanteert en dat schiet niet echt op.
De door Google Maps berekende reistijden zijn bovendien pure rijtijden, dus exclusief alle stops en pauzes.
Als je alle fotostops, plas- en lunchpauzes meetelt komt er,  zeker op een lange reisdag,  al snel 1½ - 2 uur bij.
#6 - 09-11-2017, 20:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15