Beste Forumleden,
Onlangs ben ik opnieuw geïnteresseerd geraakt in het bekijken van mogelijkheden m.b.t. een eventuele verhuizing naar de VS. Het is momenteel allemaal erg tentatief en de plannen (in hoeverre je van een plan kunt spreken in dit stadium) zijn erg pril. Echter, ik was simpelweg benieuwd naar jullie bevindingen en hopelijk antwoorden op de volgende vragen.
1. Ik ben momenteel 30, werkzaam als docent Engels en in het bezit van twee MA diploma's. In hoeverre kun je als docent Engels aan de slag in de VS? Hier in NL is dat nooit een heikel punt geweest maar ik kan me indenken dat dat in de VS waar voertaal gewoon Engels is een probleem is.
2. Ik heb momenteel een salaris boven 2000 per maand. In hoeverre is docentschap in de VS (als docent Engels) een mogelijkheid? Ik heb hier in NL college gegeven op een HBO/werk momenteel op een middelbare school. Is er in de VS iets als een HBO-school waar je met oudere studenten werkt ? Ik heb het hier niet over een universiteit (want daar moet je hier in ieder geval een PhD voor hebben en volgens mij is dat in de VS niet anders).
Ik heb me er nog niet genoeg in verdiept en plannen zijn in dit stadium erg pril maar ik zou jullie input erg op prijs stellen!
Bij voorbaat dank