Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

'Stage' adres of vrijwilligerswerk Maryland / Washington DC

Discussie gestart

Meresankh

Ik ben van plan om eind juli naar Amerika te vertrekken tot midden januari 2009. Dit alles
omdat ik mee doe aan ons 'Stay Abroad' programma op school (leraren opleiding Engels).
Het is dan de bedoeling dat ik echt onder de mensen ben en dus veel mee krijg van de
gebruiken, gewoontes, taal en cultuur van de Amerikanen.
Ik verblijf bij kennissen in Silver Spring, Maryland. Het probleem is alleen dat het qua 'doel'
niet op schiet. Ik wil graag een volunteer job, maar ik heb nog bijna geen e-mails terug
gekregen. Ik zoek naar iets als een teaching assistant (dus gewoon op een school) of
misschien juist iets voor een organisatie of kerk... Eigenlijk maakt het mij niet zo veel uit
wat precies: Ik sta helemaal open voor nieuwe ervaringen!

Heeft iemand nog ideeën en tips wie ik kan mailen? Of qua vrijwilligers werk?
Alles is welkom! Alvast bedankt!

Groeten,
Ryanne
#1 - 23-03-2008, 13:59 uur

Going to Maryland - September till November!

bgroeneveld

Als je van juli tot januari in de VS wilt verblijven, moet je in ieder geval een visum hebben. Je kunt wel zonder visum naar de VS, maar dat is dan voor maximaal 90 dagen, jij wilt langer.

Ik zou proberen om via de school een en ander te regelen, of via de Nuffic, of via een andere uitzendende instantie (zie andere draadjes hier).

Je Engels zal ongetwijfeld goed zijn, maar om les te kunnen geven in een Engels sprekend land, moet je wel iets beter dan goed zijn. In een kinderkamp of een pretpark (waar veel buitenlanders werken) zijn ze redelijk soepel, maar om Engels te geven, zelfs als vrijwilliger, zul je de leerlingen moeten kunnen verstaan. Wat soms nog best moeilijk is. Ik heb er wel eens mijn zoon bij moeten roepen (geboren en getogen Amerikaan) om uitgelegd te krijgen wat een rapper nou precies zei (en ik ben drs. Engels en woon al meer dan 30 jaar in de VS).

Je hebt gelukkig nog even tijd voordat je van plan bent te gaan. Gebruik die tijd goed.

Succes.
#2 - 24-03-2008, 01:16 uur

Meresankh

Dankjewel voor je antwoord! (Ik mag toch 'je' zeggen neem ik aan?  ;) )

De informatie over het visum had ik inderdaad al; maar om die aan te vragen heb ik wel eerst een doel nodig,
omdat er zoveel verschillende visa zijn, ghehe.

Aan echt les geven dacht ik bij 'class-assistant' niet; meer aan het meelopen op een school en helpen waar ik
kan. De ervaringen die ik daarbij op doe, zijn al heel veel. Mijn leraren op school zeiden ook al dat het buiten
de EU nogal lastig is om een soort van stage te regelen, daarom wil ik graag ook iets op vrijwillige basis doen.

Weet je misschien ook of er in Amerika ook programma's bestaan voor vrijwilligers om bijvoorbeeld mensen
gezelschap te houden in een bejaardentehuis, ziekenhuis, etc?

#3 - 24-03-2008, 20:17 uur

Going to Maryland - September till November!

Meresankh

Ik heb het forum hier ondertussen een beetje uitgespit. Al met al komt het er dus op neer dat het bijna onmogelijk is
om te gaan werken, zelfs met vrijwilligerswerk... en dat hele gedoe van een visum aanvragen, etc... Ik denk dat ik mijn
kennissen maar even ga mailen voor een optie van i.p.v. bijna een half jaar, er niet langer dan 90 dagen verblijven.

Ik moet natuurlijk wel realistisch blijven!  ;) Nu heb ik nog de kans om dingen te regelen vóór Augustus (wil eind Aug.
namelijk vertrekken), omdat dan het nieuwe schooljaar begint. Misschien dat ik na die 90 dagen ook nog naar Groot
Brittannië kan, aangezien je daar geen visum nodig hebt! :)

Als iemand tips heeft, dan hoor ik het hééééél graag! Ook tips voor wat ik zou kunnen doen in die 90 dagen!  ;)

#4 - 24-03-2008, 22:17 uur

Going to Maryland - September till November!

bgroeneveld

Ik hoor en zie regelmatig verhalen over allerlei buitenlanders die in pretparken werken. Niet het meest interessante werk (al kan je volgens mij wel gratis in de roetsjbaan), maar je bent in ieder geval in de VS.

Ik heb heel lang geleden (1971) zes weken in een kinderkamp gewerkt en daarna met de bus zo ongeveer de hele VS door. Voor zo'n kinderkamp ben je misschien net (niet) te laat.

Lijkt me een goed idee om bijna drie maanden bij familie te gaan wonen en dan eens rond te kijken en rond te lopen. Rechtstreeks contact leggen is altijd beter en het lijkt mij niet uitgesloten dat in zo'n geval wel wat te regelen valt.

Overigens, je mag gerust 'je' zeggen. Ik ben wel stokoud (61), maar m'n hartje is nog jong. En 'meneer Groeneveld', da's nog steeds wijlen mijn vader.
#5 - 25-03-2008, 02:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15