Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

(Tijdelijke?) Werkvisum -->Welke? Hoe? Wat? Waar?

Discussie gestart

Deedii40

Hallo!

Waarschijnlijk lijkt dit een cliché topic, toch wil ik even jullie meningen horen.

Ik ben vorig jaar naar Los Angeles gegaan en voelde me meteen thuis. Van beroep ben ik fotograaf en filmmaker (freelance).
In mijn laatste jaar Audiovisuele Kunsten ben ik moeten stoppen wegens persoonlijke problemen. Dus ik heb vele certificaten van de vakken waarvoor ik geslaagd was, maar geen officieel bachelor diploma.

Nu wil ik mijn kans wagen om in Los Angeles freelance te gaan werken. Ik wil het 'uitproberen'. Dus ik vraag me af met welke visum ik dit kan doen?

Ik heb per mail al gesolliciteerd, maar ik wil daar ter plekke solliciteren, face to face. Het is makkelijker voor hen om via mail meteen 'neen' te zeggen, maar ik wil tonen wat ik allemaal kan.
Ik wil mijn portfolio pakken en naar Los Angeles vertrekken. Als ik daar geen werk kan vinden, zal ik mijn tijd niet verspillen en terugkeren. Ik wil gewoon mijn kans wagen. 
Financieel heb ik genoeg geld om tot zeker 3 maanden te overleven.  Voor verblijf kan je toffe studios/appt. huren als 'toerist'. Dus met 'overleven' bedoel ik echt alle primaire dingen. Woning, eten drinken, auto huren etc. etc. ..

Welke werkvisum zal ik aanvragen? 

Met een toeristenvisum mag men daar niet solliciteren dacht ik? Daarmee dat ik meteen aan werkvisum denk. Tenzij iemand ervaring heeft met solliciteren met een toeristenvisum wil ik het graag horen!

Alvast bedankt!

Groetjes,
#1 - 11-07-2017, 01:42 uur

Pieter79

Heb je deze site al eens bekeken? (https://www.uscis.gov/)
Volgens mij staan hier alle zaken beschreven over hoe en welk visum op jou van toepassing is. Ik vermoed dat het erg moeilijk is.

Met je achtergrond denk ik dat je de meeste kans maakt om in/vanuit Nederland aan de slag te gaan, goed en verifieerbaar werk af te leveren, en dan toch maar via email en andere kanalen vanuit Nederland een werkgever zien te vinden die je wil sponsoren. Ik kan geen visum bedenken dat je zomaar even kunt regelen om hier in de States aan de slag te gaan, helaas. Maar regels veranderen, vandaar de link naar de officiele site die ik hierboven geplaatst heb.

Gr. Pieter
#2 - 11-07-2017, 12:44 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Deedii40

Ja ik heb het bekeken en inderdaad het lijkt me best om hier aan de slag te gaan. Voor een H-1B visum heb je (blijkbaar) een getekend formulier van een werkgever nodig om een werkvisum aan te vragen. Als freelancer heb je geen vaste werkgever en voor ze ver ik het begrijp zijn er toch tal van mensen die ook in Amerika freelance werken.
Voor de andere soorten hoor ik niet echt thuis. Tenzij ik kan aantonen dat ik talent heb in de fotografie of film sector en daarvoor is een portfolio niet genoeg. Er is een lijst van zaken die je moet kunnen voorleggen zoals een award die je werd toegekend of dat je je eigen tentoonstelling hebt gehad etc.

Het enige dat ik wel zou kunnen is referenties opvragen van overal waar ik goed werk heb geleverd.

Ik vind het jammer dat er geen plaats is waar je naar toe kunt gaan en dat er mensen zijn die je verder helpen, informatie geven en eventueel doorverwijzen.



#3 - 12-07-2017, 00:16 uur

Big_mo

Ik vind het jammer dat er geen plaats is waar je naar toe kunt gaan en dat er mensen zijn die je verder helpen, informatie geven en eventueel doorverwijzen.

Ik ga even nog wat harder zijn H-1B visum krijg je inderdaad als er een werkgever is die je wilt sponsoren hier in de VS. De kans dat dat gaat gebeuren als freelancer acht ik heel erg klein. Daar boven op als jij je baan verliest heb je 90 dagen om een andere baan te vinden en bedrijf dat jouw wilt sponsoren op een H-1B. Gebeurt dit niet dan is het rechtstreeks enkele reis terug naar waar je vandaan kwam.

Je zegt dat je het jammer vindt dat er geen mensen zijn die je kunnen helpen. Als je hulp wilt hebben zou ik als ik jou was een immigratie advocaat contacteren. Hier op het forum kan je veel informatie vinden en  ervaringen van mensen die een visum hebben weten te bemachtigen in de VS. Hetzij via een werkgever, K1 visum (deze manier heb ik zelf belopen) Greencard lotterij gewonnen of geluksvogels die bijzondere skillset hebben om uitgenodigd te worden en met alle liefde gesponsord worden omdat zij uniek zijn.

Wellicht via Canada proberen, een stukje makkelijker om binnen te komen..... Nogmaals contacteer een immigratie advocaat en kijk wat hij / zij te zeggen heeft.
#4 - 12-07-2017, 14:04 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15