Hallo!
Waarschijnlijk lijkt dit een cliché topic, toch wil ik even jullie meningen horen.
Ik ben vorig jaar naar Los Angeles gegaan en voelde me meteen thuis. Van beroep ben ik fotograaf en filmmaker (freelance).
In mijn laatste jaar Audiovisuele Kunsten ben ik moeten stoppen wegens persoonlijke problemen. Dus ik heb vele certificaten van de vakken waarvoor ik geslaagd was, maar geen officieel bachelor diploma.
Nu wil ik mijn kans wagen om in Los Angeles freelance te gaan werken. Ik wil het 'uitproberen'. Dus ik vraag me af met welke visum ik dit kan doen?
Ik heb per mail al gesolliciteerd, maar ik wil daar ter plekke solliciteren, face to face. Het is makkelijker voor hen om via mail meteen 'neen' te zeggen, maar ik wil tonen wat ik allemaal kan.
Ik wil mijn portfolio pakken en naar Los Angeles vertrekken. Als ik daar geen werk kan vinden, zal ik mijn tijd niet verspillen en terugkeren. Ik wil gewoon mijn kans wagen.
Financieel heb ik genoeg geld om tot zeker 3 maanden te overleven. Voor verblijf kan je toffe studios/appt. huren als 'toerist'. Dus met 'overleven' bedoel ik echt alle primaire dingen. Woning, eten drinken, auto huren etc. etc. ..
Welke werkvisum zal ik aanvragen?
Met een toeristenvisum mag men daar niet solliciteren dacht ik? Daarmee dat ik meteen aan werkvisum denk. Tenzij iemand ervaring heeft met solliciteren met een toeristenvisum wil ik het graag horen!
Alvast bedankt!
Groetjes,