Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Aanvragen B2 visa

Discussie gestart

robertmaverick

Hallo allemaal,

In de zomer van 2019 wil ik heel graag de Appalachian Trail uitlopen in de VS. Dit is een hike van 3500km, wat mij uiteraard meer kost dan de 90 dagen die ik kan krijgen via een ESTA. Nu heb ik dus een B2-visa nodig, waarmee ik 6 maanden in de VS kan verblijven.

Ik zit echter met het volgende, a.d.h.v. de informatie die ik op het internet verzameld heb, is het vrij duidelijk dat je in aanmerking komt voor een B2-visa als je duidelijk kunt maken dat je sterke banden hebt met Nederland en dat het dus waarschijnlijk is dat je aan het einde van de periode terug naar huis gaat. Voor mij is het moeilijk om dit aan te tonen, omdat ik op dit moment weer bij mijn ouders woon (geen eigen huis) en in de zomer van 2019 klaar ben met mijn studie. Het enige wat ik op dit moment heb is een ZZP-onderneming (KvK ingeschreven), maar deze werkzaamheden kan ik eigenlijk overal ter wereld uitvoeren (programmeur) en een parttime baan als software programmeur. Is het voor mij mogelijk om toch nog in aanmerking te komen? Zijn er zaken die ik kan regelen om dit beter aan te tonen?

Daar wil ik aan toevoegen dat ik een jaar geleden op het politiebureau heb moeten komen, omdat ik verdachte was in een hennep-kwekerij. Dit is helaas gekomen door identiteitsfraude en het appartement waarin de hennep-kwekerij gevonden is was op mijn gestolen identiteitskaart gehuurd. De zaak is echter door het OM in januari dit jaar wel geseponeerd, waardoor ik niet langer word gezien als verdachte. Heeft dit verder nog invloed op de aanvraag?

Alvast bedankt!

Robert
#1 - 18-04-2017, 11:17 uur
« Laatst bewerkt op: 18-04-2017, 11:22 uur door robertmaverick »

Wop

Hoi Robert,.

Hoe lang sta je al ingeschreven bij je ouders? Heb je al die tijd keurig ingeschreven gestaan in het GBA (Gemeentelijke Basis Administratie)?  Je baangarantie moet voldoende kunnen zijn.

Als je verdacht bent geweest van een strafbaarfeit heeft dat geen invloed op je aanvraag. Je bent immers niet schuldig verklaard en hebt dus niets fout gedaan volgens de wet.
#2 - 18-04-2017, 13:36 uur

robertmaverick

Hoi Robert,.

Hoe lang sta je al ingeschreven bij je ouders? Heb je al die tijd keurig ingeschreven gestaan in het GBA (Gemeentelijke Basis Administratie)?  Je baangarantie moet voldoende kunnen zijn.

Als je verdacht bent geweest van een strafbaarfeit heeft dat geen invloed op je aanvraag. Je bent immers niet schuldig verklaard en hebt dus niets fout gedaan volgens de wet.

Bedankt voor je antwoord!

Ik sta nu sinds oktober 2016 weer ingeschreven bij mijn ouders. Al die tijd heb ik ingeschreven gestaan in het GBA. Eventueel kan ik na mijn studie een werkgeversverklaring krijgen bij mijn parttime baan, is dat voldoende om mijn banden aan te tonen in Nederland? Zo ja, hoe kan ik dit aantonen? Ik lees veel verhalen waarbij tijdens het interview niet naar documenten wordt gevraagd, wat in mijn geval dus de werkgeversverklaring is.
#3 - 18-04-2017, 13:53 uur
« Laatst bewerkt op: 18-04-2017, 14:01 uur door robertmaverick »

Ben2USA

IK zou willen adviseren om het online gedeelte van je Visum  aanvraag alvast in te gaan vullen.
Je komt dan vanzelf die vragen tegen die wel relevant zijn. Zie http://forum.verenigdestaten.info/reizen-algemeen/b2-visa/msg143396/#msg143396
Je aanvraag gaat pas geld kosten als je daadwerkelijke naar de ambassade wilt, Tegen die tijd weet je genoeg lijkt me.
En zelfs als je dat gaat doen kunnen ze je hooguit afwijzen. En wat dan nog?
#4 - 19-04-2017, 10:44 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Cees A

En zelfs als je dat gaat doen kunnen ze je hooguit afwijzen. En wat dan nog? 

Nou, bij een afwijzing kan Robert niet meer visumvrij (met ESTA) naar Amerika reizen.
Dat lijkt me wel degelijk iets om rekening mee te houden.
Een zgn "sabbatical" is ook in Amerika geen onbekend begrip. Er zijn genoeg mensen die er voor langere tijd tussenuit willen.
Ook zijn er genoeg jongeren die na afloop van de studie een grote reis willen maken.
Met een goed reisplan en voldoende aantoonbare financiële middelen om die reis te voltooien zou aanvraag van een B toeristenvisum geen probleem mogen zijn.

Waar Robert voor moet uitkijken is spreken over zijn bedoeling om in Amerika (on-line) te gaan werken.
Een toeristenvisum is namelijk NIET bedoeld om te werken.  Ook niet on-line voor Nederlandse opdrachtgevers.
Het woord "werk" is bij de aanvraag van een toeristenvisum dan ook absoluut taboe !!!!!
Als Robert slim is zwijgt ie tijdens het interview in alle talen over werk.
Het interview moet gaan over het maken van  een reis na afloop van een moeilijke studie. Meer niet.
Het enthousiasme over de langgekoesterde wens van die Amerikareis moet ervan afspatten.
Robert moet met een goed verhaal komen, een goed reisplan en aantoonbaar voldoende geld om die reis te maken.
#5 - 19-04-2017, 11:19 uur

robertmaverick

Bedankt voor jullie reactie! Een goed reisplan en voldoende financiele middelen zijn aantoonbaar. Is het verstandig om al z.s.m. een visa aan te vragen of wordt het als opvallend ervaren als ik twee jaar van te voren dit al in gang zit? In principe is zo'n B2 visa 10 jaar geldig, dus hoe eerder ik 'm heb hoe beter.
#6 - 19-04-2017, 18:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15