Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amerikaanse rekening openen

Discussie gestart

USA News

Beste mensen,

Ik ga in february stage lopen in New York, en wil een Amerikaanse bankrekening openen met een Amerikaansse pinpas. Hoe dit het beste aan te pakken, en waar specifiek op te letten. Zijn er banken op bepaaldse vlakken beter, etc.. Tips?

Alvast bedankt!
#1 - 10-10-2006, 19:17 uur

XcIsIoN

Ik weet niet precies hoe het in zijn werk gaat. Maar ik weet wel dat je in Texas een aantal ID`s nodig had. Dus zo gauw je daar aankomt zou ik die gaan regelen.
#2 - 10-10-2006, 20:05 uur

GoGriz

Ik heb zelf een rekening met Well's Fargo en heb er nog geen problemen mee gehad.   Je kan gratis een zichtrekening openen (je krijgt dan ook een visa debit kaart), en zolang je 300 dollar houdt in je spaarrekening is die ook gratis.  Mijn kredietkaart is ook gratis (zolang je geen schulden hebt natuurlijk ;)).  Ze sturen je wel geregeld reclame  via de post  om extra diensten via Well's Fargo te nemen...   Bijna net zo erg als United met hun kredietkaart reclame  ::)
#3 - 10-10-2006, 21:50 uur

Hans B

Om het probleem te vermijden dat mijn ABN-AMRO credit-card niet zou werken bij te veel aan transacties, wat gauw gebeurd in de VS, zeker als er eens een dure camper-reparaties is, heb ik een aantal jaren geleden een rekening geopend bij een AM-bank. Wat je op z'n minst nodig bent is een US-adress waar ze je bankafschriften en voornamelijk reklame rommel naartoe kunnen sturen. Ik heb het adres van vrienden opgegeven en zij bewaren mijn post tot ik eens langs kom (hopelijk zomer volgend jaar weer). Ik kan via internet mijn saldostand opvragen, heb cheque's gekregen om een betaling te doen (verstuur ik gewoon vanuit NL indien nodig) en kreeg een debitcard. Ik gebruik de rekening maar zeer sporadisch, maar het kan dus soms handig zijn.
Hans
#4 - 10-10-2006, 22:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

bgroeneveld

Als banken koppig zijn en je niet het formulier willen geven waarin je plechtig verklaart dat je geen social security nummer hebt omdat je geen social security nummer hebt, probeer het dan eens bij een bank in de buurt van de Verenigde Naties. Ze hebben daar wat meer ervaring met buitenlanders en hun bankbehoeften.

#5 - 17-10-2006, 13:47 uur

Verelle

Bij de Bank of America heb ik van het voorjaar geinformeerd of je een social security number nodig had om een rekening te openen, dat was niet het geval. Uiteindelijk heb ik helemaal geen rekening geopend. Ik gebruik gewoon mijn Nederlandse credit kaart of pin, nog geen problemen meegehad. Ik heb wel al mijn rekeningen omgezet in Internet rekeningen en mijn ouders  behandelen de eventuel post voor mij. Ik heb het niet gedaan om dat de Euro behoorlijk hoog staat ten opzichte van de Dollar en er altijd kosten aan verbonden zijn als je geld van Nederland naar America sluist.

Ik weet natuurlijk niet of je een soort vergoeding gaat krijgen voor te stage lopen en of dat op een rekening gestort moet worden in de States, maar als dat niet het geval is kan je het zonder Amerikaanse rekening doen.

Het voordeel van een Nederlandse pas is dat er vaak geen kosten berekend worden voor het opnemen van geld bij een pinautomaat, terwijl dat voor de American Cardholder wel het geval is als je bij een andere bank pint dan je eigen bank.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
#6 - 18-10-2006, 18:22 uur
In april terug naar Amerika

Kasj

wat ik dan eigelijk wel weer zou willen weten is of je een Amerikaanse rekening kunt opnenen terwijl je hier gewoon in Nederland woont.
de Euro is namelijk lekker duur aan het worden en zou best graag mijn spaargeld vast op een Amerikaanse rekening willen zetten en daarop verder sparen. (vanuit Nederland dus geld storten op die Amerikaanse rekening).

ik heb een SSN (not valid for employment), maar ja, ik woon er niet.
heb overigens wel in 1992 al een rekening bij Bank of America gehad.
online via google kom ik er toch niet helemaal uit.
Heeft iemand dit al eens gedaan.
#7 - 14-11-2006, 11:25 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Mr-Leo

Je kunt in nederland gewoon bij de meeste banken een vreemde valuta rekening openen. Bijvoorbeeld in dollars. Is echter wel erg duur, ik dacht zo 20 euro per maand. Dus je moet wel erg veel sparen wil je voordeel halen uit het koersverschil :)
#8 - 14-11-2006, 11:52 uur

petratimmer

Bij de bank of america heb ik een bankrekening geopend toen ik nog in ned woonde. Je moest 2 vormen van foto ID hebben en een adres in amerika voor de afschriften. ik krijg geen reclamen en heb de rek nu ruim een half jaar, alleen iedere maand een afschrift. Moest wel even doorzeuren om de rek te kunnen openen, ze willen graag een ssn nummer hebben
#9 - 15-11-2006, 21:15 uur

Verelle

wat ik dan eigelijk wel weer zou willen weten is of je een Amerikaanse rekening kunt opnenen terwijl je hier gewoon in Nederland woont.
de Euro is namelijk lekker duur aan het worden en zou best graag mijn spaargeld vast op een Amerikaanse rekening willen zetten en daarop verder sparen. (vanuit Nederland dus geld storten op die Amerikaanse rekening).

ik heb een SSN (not valid for employment), maar ja, ik woon er niet.
heb overigens wel in 1992 al een rekening bij Bank of America gehad.
online via google kom ik er toch niet helemaal uit.
Heeft iemand dit al eens gedaan.

Waarom zou je dat doen?

De euro is nu super gunstig ten opzichte van de dollar. Dus je kan het beter in Nederland op de rekening laten staan, want de dollar is minder waard. Bovendien betaal je een x bedrag als je geld overmaakt vanuit Nederland naar Amerika en er is een minimum bedrag aan verbonden wat ze in rekening brengen. Maar dat hangt van de bank af waar je het geld vanaf laat schrijven. Bovendien vragen ze bij de Amerikaanse bank ook een bedrag per jaar voor het aanhouden van de rekening. In mijn ogen is dit dus alleen financieel gunstig als je een flink bedrag weg wilt schluisen, zodat de Nederlandse fiscus het geld niet kan zien.
#10 - 18-11-2006, 01:29 uur
In april terug naar Amerika

Liberator

Kun je met deze opzet ook een secure credit card bemachtigen ? een credit card waarbij je snel een credit history kunt opbouwen.
Het hebben van een (goede) credit history als je in de US aankomt is een grote plus.
#11 - 20-04-2007, 11:28 uur
American Patriot living in Europe

KKop

Probeer het eens bij ING.  Ze hebben al een tijdje Internetbankieren voor spaarrekeningen in de VS, en sinds kort ook voor gewone 'checking'.

Ik heb al jaren een spaarekening bij hen, en ben er zeer tevereden mee (hoge rente).

http://www.ing-usa.com/us/individuals/productsservices/directbanking/index.htm

#12 - 20-04-2007, 13:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15