Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Brief terugsturen I-94

Discussie gestart

MeneerDijk

Na mijn laatste bezoek aan de VS bleek dat het groene I-94 kaartje nog in mijn pasopoort zat. Ik vertrok van Dallas/Ft. Worth waar ze ze gebruik maken van US-Exit machines, daar heb ik ook een bewijsje van. Maar ik stuur toch voor de zekerheid maar even mn kaartje in, aangezien ik eind april heel graag weer terug wil (Dat rijmt)

Het leek me een goed idee om mijn brief op dit forum te laten beoordelen voordat ik het instuur, om zo verdere problemen te voorkomen. En wie weet, misschien hebben andere mensen met hetzelfde probleem er ook wat aan. Hier is mijn brief:

Citaat
ACS-INS SBU
P.O. Box 7125
London, KY 40742-7125
USA

Date 18-02-2007

MeneerDijk
Adres
Postcode
The Netherlands

Topic: Returning of I-94 form



Dear sir, madam

When I returned from my last vacation in America, a Dutch customs official pointed me out the fact I still had my I-94 form in my passport. This form should have been taken out during the boarding procedures of my return flight on the 3rd of January 2007. In compliance with the instructions on the website of the US embassy in The Netherlands I am hereby returning the I-94 form, so I can be registered as having left the United States accompanied by proof of my return to The Netherlands.

The following attachments serve as proof of return:

Item 1   A copy of my US-Exit receipt. The airport from which I left the United States (Dallas/Ft.
Worth) Makes use of US-EXIT machines that electronically register leaving the country.

Item 2   A copy of the boarding pass of the first leg of my return flight on the 3rd of January 2007
from Dallas/Ft. Worth airport to London, UK

Item 3   A copy of the boarding pass of the second leg of my return flight on the 4th of January 2007 from London, UK To Amsterdam, The Netherlands. This boarding pass was picked up from the British Airways desk of London Gatwick Airport.

Item 4   A copy of my work hour overview from my employer. This overview shows I have worked in the Netherlands in week 2, 3 and 4 of 2007.

Item 5   A letter from one of my teachers at the ****** school in ****** , The Netherlands, declaring that I have attended classes after my return from the United States. My teacher, Mr. ******* is available for further inquiries. You can reach him by phone at: +31 ***** or by E-mail: *****@*****.nl.

Item 6   A copy of my passport

Item 7   The I-94 form in question


Please use this info to check if my departure was recorded properly, or do so in case it wasn’t:

Name:         ********Dijk
Date of Birth      ********
Passportnumber   *******
Date of departure:   3-JAN-2007

Thank you for your Cooperation,



MeneerDijk


Ik stel kritiek erg op prijs, is deze brief duidelijk en leesbaar? zitten er spelvouten in?
#1 - 18-02-2007, 18:20 uur



bgroeneveld

Na mijn laatste bezoek aan de VS bleek dat het groene I-94 kaartje nog in mijn pasopoort zat. Ik vertrok van Dallas/Ft. Worth waar ze ze gebruik maken van US-Exit machines, daar heb ik ook een bewijsje van. Maar ik stuur toch voor de zekerheid maar even mn kaartje in, aangezien ik eind april heel graag weer terug wil (Dat rijmt)

Het leek me een goed idee om mijn brief op dit forum te laten beoordelen voordat ik het instuur, om zo verdere problemen te voorkomen. En wie weet, misschien hebben andere mensen met hetzelfde probleem er ook wat aan. Hier is mijn brief:

Citaat
ACS-INS SBU
P.O. Box 7125
London, KY 40742-7125
USA

Date 18-02-2007

MeneerDijk
Adres
Postcode
The Netherlands

Topic: Returning of I-94 form



Dear sir, madam

When I returned from my last vacation in America, a Dutch customs official pointed out to me the fact I still had my I-94 form in my passport. This form should have been removed  during the boarding procedures at the time of my return flight on January 3, 2007. In compliance with the instructions on the website of the US Embassy in The Netherlands I am hereby returning the I-94 form, so I can be registered as having left the United States. I also include proof of my return to The Netherlands.

The following attachments serve as proof of return:

Item 1   A copy of my US-Exit receipt. The airport from which I left the United States (Dallas/Ft.
Worth) uses US-EXIT machines that electronically register a visitor's leaving the USA.

Item 2   A copy of the boarding pass of the first leg of my return flight on January3, 2007
from Dallas/Ft. Worth airport to London, UK

Item 3   A copy of the boarding pass of the second leg of my return flight on January 4, 2007 from London, UK To Amsterdam, The Netherlands. I received this boarding pass from the British Airways desk at London Gatwick Airport.

Item 4   A copy of my employee time sheet at my job in The Netherlands. This time sheet shows I worked in the Netherlands on Janaury 2, 3 and 4, 2007.

Item 5   A letter from one of my teachers at the ****** school in ****** , The Netherlands, stating that I attended classes after my return from the United States. My teacher, Mr. ******* is available for further inquiries. You can reach him by phone at: +31 ***** or by E-mail: *****@*****.nl.

Item 6   A copy of my passport

Item 7   The I-94 form in question


Please use this information to check whether my departure was recorded properly. If this wasn't done, please correct the records.:

Name:         ********Dijk
Date of Birth      ********
Passportnumber   *******
Date of departure:   3-JAN-2007

Thank you for your assistance.

Sincerely,

MeneerDijk


Ik stel kritiek erg op prijs, is deze brief duidelijk en leesbaar? zitten er spelvouten in?


Dag. Haal deze versie nog even door de spell checker voordat je hem verstuurt. (Opmerking: als iets in het verleden is gebeurd, gebruikt het Engelse de verleden tijd).

Maar je zou zeker een voldoende gehaald hebben in mijn klas (1e. graads leraar Engels, Rijksscholengemeenschap Purmerend, 1974 - 1976).

#2 - 18-02-2007, 22:44 uur

Patrick_NH

Ik had zelf ook het groene kaartje in mijn paspoort laten zitten en heb hier geen problemen van ondervonden. Zelfs niet met mijn migratie interview op het vliegveld in Washington, DC. Het kaartje van de vorige reis werd door de immigratie officier er gewoon uitgescheurd zonder vragen te stellen.

Natuurlijk kan jouw brief zeker geen kwaad.
#3 - 20-02-2007, 05:03 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

MeneerDijk

Ik denk ook dat het eigenlijk niet nodig is, aangezien ik mijn vertrek ook electronisch heb geregistreerd, en US customs waarschijnlijk naar de check-in gegevens kijkt ipv die groene kaartjes allemaal met de hand gaat invoeren. Maar ik ben toch liever safe than sorry. Zou zonde zijn als ik volgende keer wordt teruggestuurd  :(

Ook is het volgens mij mogelijk om het alsnog te bewijzen als je het land weer ingaat, dus ik neem gewoon m'n bewijzen (oude boardingcards en loonstroken) mee voor de zekerheid. Mij houden ze Amerika niet buiten  shiny
#4 - 20-02-2007, 07:06 uur



Ruud2004

Briefje kan natuurlijk nooit kwaad, maar is volgens mij totaal overbodig.  Het aantal gegevens die een Airline tegenwoordig moet ophoesten voordat je überhaupt het vliegtuig in mag stappen geeft al genoeg bewijs dat je de vorige keer niet in de Sates bent achtegebleven.  Hun controle op "uitgaande" passagiers is nog steeds niet sluitend.  Amerika heeft zich in het verleden nooit druk gemaakt om "uitreizende" personen.  (Amerika was altijd veilig.... toch?)  Dat verander je ook niet zomaar.
Ook nu ligt het zwaartepunt nog steeds op de "inreiscontrole".  Hierbij wordt echter heus wel gekeken welke persoon nu precies inreis vraagt en waarom.  Voor de normale vakantieganger/zakenman dus geen probleem.  Maar laat bij die "inreiscontrole" nooit enige twijfel of verwarring ontstaan.  Dan ben je echt aan de beurt voor een uitvoerige check.
#5 - 20-02-2007, 18:06 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

MeneerDijk

Hmm, ik vraag me eigenlijk af... van de 3 keer dat ik nu naar Amerika ben afgereisd ben ik 2 keer stevig ondervraagd naar mijn idee. Maar mischien viel het eigenlijk nog wel mee.

De eerste keer werd me gevraagd wat voor werk ik dee, en toen ze hoorde dat ik een student ben vroeg ze me hoe ik dan aan het geld kwam. (bijbaantje)Ze vroeg naar wat ik exact ging doen in de VS, toen ik vertelde dat ik mn vriendin ging bezoeken werd ook naar haar baan gevraagd. Sommige vragen werden een paar keer herhaald (ze heeft 3 keer gevraagd wanneer ik exact weer wegging)

De tweede keer werd er alleen gevraagd naar het doel van mn reis en wanneer ik wegging.

De derde keer werd er weer stevig doorgevraagd, over hoe lang ik bleef en ik moest mn uitgeprinte reisschema laten zien om te bewijzen dat ik een terugvlucht geboekt had, toen de douanebeamte hoorde dat ik voor mn vriendin kwam vroeg hij direct wanneer we gingen trouwen (en dat was niet uit vriendelijke belangstelling)

gelukkig kreeg ik alle keren netjes m'n stempeltjes, maar ik wordt er toch een beetje nerveus van, terwijl ik niks te verbergen heb. Heeft iedereen zulke ervaringen? 
#6 - 20-02-2007, 22:22 uur



Ruud2004

Dit zijn echt geen vreemde vragen bij een inreiscontrole. Dat is op Schiphol echt niet anders. In de VS gaat het echter 10 x lomper aan toe.  Waarom is mij totaal onduidelijk.  Is volgens mij ook niet nodig. In de korte tijd dat je voor hun balie staat willen/moeten ze een beeld van je vormen. Ben je echt een vakantieganger, ben je echt een zakenman, kom je hier niet om te studeren (zonder visum) etc etc.  Kortom is er een risico dat je in de je in de VS achterblijft.
Zeker als je aangeeft dat je je vriendin gaat bezoeken is wel eerlijk, maar niet slim.  Eén kleine verspreking, ook al heb je geen kwaad in de zin om bijvoorbeeld te trouwen en achter te blijven, en je zit weer in het vliegtuig.
#7 - 21-02-2007, 11:56 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15