Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Consultancy werk, visum nodig?

Discussie gestart

JohnnyBravo

Hallo,

Ik heb een vraagje, en misschien weet een van jullie het antwoord wel :)

Het zit namelijk zo:
Ik heb een bedrijfje en maak software. Deze software license ik aan een bedrijf in amerika, en dat bedrijf wil nu dat ik mijn software in hun software kom inbouwen (betaald).

Heb ik hier een visum voor nodig of valt dit onder business met visa waiver?
Wordt dit dus gezien als werken? Of puur als zaken? Omdat ik niet aangenomen ben door dat bedrijf, dus geen medewerker van dat bedrijf ben.

Heeft hier iemand misschien ervaring mee?

Alvast bedankt,
- John
#1 - 22-08-2004, 23:18 uur

heivalido

Je zou met deze vraag meschien terecht kunnen bij het consulaat in Amsterdam. Ik persoonlijk denk dat het met de waiver mogelijk moet zijn maar ik ben geen expert dus kijk ff op de site van het consulaat.

http://www.usemb.nl/consul.htm
#2 - 22-08-2004, 23:26 uur

PBBI

Als ze je niet in loondienst hebben en ze maken bijv. je fee over naar Nederland en je hebt minder dan 3 maand werk dan zou ik gewoon onder het visa waiver gaan. Op het consulaat zullen ze waarschijnlijk zeggen dat je aan het werk gaat in de VS.
#3 - 23-08-2004, 10:56 uur

persianBrit

voor alle beroepen in de Marketing & Consultancy sector geldt, dat je een work permission (britse benaming) of VIsum nodig hebt.

ik weet niet in wat voor sector je consultant bent : in de politieke sector gelden er andere regels dan de Accountancy sector (waarin ik werkzaam ben).

succes.  ;)
#4 - 06-10-2004, 18:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15