Beste allen,
Ter introductie:
Op dit moment is een bemiddelingsinstantie voor visa's bezig om mij binnen 4-6 weken een DS 2019 op te sturen zodat ik naar de VS kan om daar te werken als stagiar van mijn eigen bedrijf

( Dit omdat het J-1 visa het gemakkelijkst te verkrijgen is en het snelst werkt). Aangezien het ws. nog anderhalve maand duurt voordat ik een afspraak kan maken bij het consulaat in A'dam om het interview te doen vertrek ik binnenkort op een normaal toeristenvisum richting Miami. Na anderhalve maand zal ik dan teruggaan om mijn interview te doen op het consulaat en zo mijn visum op te halen!
De vragen die ik heb en waarbij ik graag geholpen wordt zijn:
- Is het mogelijk een afspraak bij het consulaat te plannen op een datum die mij schikt of krijg je en datum aangewezen waarop je geacht wordt te komen?
- Het is mij nog onduidelijk of je voor dit J-1 visum ook de D 156. D 157 en D158 moet invullen en meenemen en of de SEVIS fee voor dit type visum betaald dient te worden. ( de website
www.visapro.com bracht mij geen duidelijkheid hierin)
- Is het mogelijk een auto of apartement te leasen op een toeristenvisum, en is het mogelijk om je Florida drivers license te halen op een toeristenvisum ?(Ik heb er ooit al een gehad maar moest die inleveren bij verlaten van het land)
www.leasetrader.net www.craiglist.org zijn trouwens perfecte sites om goedkope auto's te leasen en apartementen te huren!
Alvast bedankt voor jullie reacties!