Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ESTA

Discussie gestart

kleg

Begrijp ik het nu goed.
Wij gaan in juli 2011 naar Amerika met zijn vieren , dus ik moet via de site die aangegeven is bij de site ESTA
4 tijdelijke visa kopen a $14.
En deze is 2 jaar geldig dus kan ik deze meteen aanschaffen.

Groetjes Karin
#1 - 19-10-2010, 12:38 uur

MissFluffy

Ja , gewoon je gegevens invullen .Je kan eventueel later bepaalde zaken updaten zoals vluchtnummer enzo of airliner waarmee je reist .Het is twee jaar geldig of tot dat je internationaal paspoort vernieuwd moet worden .
#2 - 19-10-2010, 12:52 uur

hdeweert

Esta is geen tijdelijke visa, die krijg je pas in Amerika  in je paspoort gestempeld. Esta is alleen een aanvraag voor toestemming om naar Amerika reizen. 
Die je als je binnen twee jaar nog een keer naar Amerika gaat kunt aanpassen. Als hij verloopt krijg je daar bericht van.
Harm
#3 - 19-10-2010, 16:22 uur

kleg

Dank je.

Karin
#4 - 20-10-2010, 09:11 uur

Yessica

Je kan eventueel later bepaalde zaken updaten zoals vluchtnummer enzo of airliner waarmee je reist.

Kun je dat of moet je dat?
Heb ik vorige keer niet gedaan bedenk ik me nu...
#5 - 20-10-2010, 09:25 uur



MissFluffy

Ik heb even elders gekeken want vond het ook niet meteen terug .
Maar je zou wel je ESTA moeten aanpassen als je vluchtgegevens of eerste overnachtingadres veranderd is .
Ik bv. vlieg altijd dezelfde airliner en vluchtnummer dus kan ik alles zo laten hoe het voorheen was ,net zo met adres ter plekke .

Maar als je gegevens niet klopte bij inchecken ,zouden ze je dan nog hebben laten vertrekken ?
#6 - 20-10-2010, 11:43 uur

Yessica

Ik heb het ESTA formulier ingevuld met de gegevens van mijn vakantie in Boston. Maar toen ik daarna naar Atlanta vloog heb ik het niet aangepast. Morgen vlieg ik weer naar Atlanta, dus ik zal het nu maar wel aanpassen om problemen te voorkomen...
#7 - 20-10-2010, 13:21 uur



MissFluffy

Ja,denk gezien de omstandigheden denk ik dat je beter je gegevens update  ;)
Veel succes morgen bij aankomst ,ik hoop dat je zonder problemen door mag gaan .
#8 - 20-10-2010, 13:27 uur

Yessica

Ik ook, maar mocht het problemen geven dan vraag ik zo'n "redress number" aan, dan word ik nu alvast doorgelicht en kan ik dat nummer bij volgende bezoeken overhandigen. Maar hopelijk is dat niet nodig :-)
#9 - 20-10-2010, 13:52 uur



De Ieperlingen

Als ik het goed begrijp moet wij dus 4x dat formulier invullen en 4x 14$ betalen om het land binnen te mogen?  :o :o :o
#10 - 31-10-2010, 10:48 uur

Jez

Yep. 't Is net Turkije............ ;)
#11 - 31-10-2010, 10:49 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

koosv

toch nog even terugkomen op het updaten van reisgegevens:
volgens US Customs & Border Protection, is het helemaal niet nodig om je gegevens aan te passen->

Citaat
We also ask that you give us travel information such as your flight number and destination address in the United States if you know it, and that you update that information each time you travel to the U.S., but it is not required.
(onderstreping door mij)

bovendien moet je in het vliegtuig (of op de boot  ;D) ook weer een formulier invullen dat gelijkt op het reeds ingevulde elektronisch formulier (!).
een gedeelte daarvan wordt in je paspoort geniet, of nog erger, los erin gelegd zodat je het kan verliezen.

zie voor uitleg:
https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/1073/kw/esta/related/1/p/0/c/0
#12 - 31-10-2010, 11:20 uur

Jez

bovendien moet je in het vliegtuig (of op de boot  ;D) ook weer een formulier invullen dat gelijkt op het reeds ingevulde elektronisch formulier (!).
een gedeelte daarvan wordt in je paspoort geniet, of nog erger, los erin gelegd zodat je het kan verliezen.

Dat is niet meer; je hoeft geen papieren visum meer in te vullen en dus wordt er niets meer in je paspoort geniet.

Het updaten van je ESTA duurt een minuutje, kost geen geld, dus waarom zou je het niet doen?
#13 - 31-10-2010, 12:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

koosv

Dat is dan goed nieuws dat je niet nog een keer in het vliegtuig hetzelfde moet invullen. Ik was dan ook altijd verbaasd dat ik weer zo'n formulier kreeg, in mei j.l. moest ik dat nog wel.
#14 - 31-10-2010, 13:48 uur

Jez

In september hadden ze het in elk geval afgeschaft. Ik was wel benieuwd wat er bij de Canadese grens zou gebeuren, want daar moesten we eerder nog een visum kopen (ja, was een foutje, hadden per ongeluk de waiver ingeleverd bij de Amerikaanse grens). Maar ook daar hoefde het niet meer.
#15 - 31-10-2010, 22:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15