Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ESTA aanvraag gaat 14 dollar kosten

Discussie gestart

Bakvet

Vanaf 8 september 2010 gaat de ESTA aanvraag 14 dollar per persoon kosten. Waarom? Het geld wordt  gebruikt om uit te leggen waarom ESTA nodig is en om het toerisme naar de VS te bevorderen.

"OK? Dus ik moet 14 dollar gaan betalen als ik met mijn gezin naar de VS op vakantie wil, zodat u mij kunt uitleggen waarom ik een formulier moet invullen. Want ik was namelijk al van plan te gaan, net als vorig jaar. En volgend jaar weer."
- "Eh, nee, u ziet het verkeerd. Het is 14 dollar per persoon. Reist u bijvoorbeeld met z'n viertjes, dan is het 56 dollar. Maar de verklaring is twee jaar geldig, dus in uw  geval profiteert u van 50% korting. Gefeliciteerd! Welkom in de VS!"
"En biedt de betaalde ESTA-aanvraag dan enige zekerheid dat je wordt toegelaten?"
- "...."



#1 - 08-08-2010, 15:21 uur

MiamiHeat

bedankt voor de tip....ga ik hem voor die tijd nog ff aanvragen!
#2 - 08-08-2010, 19:33 uur

sofa

Bedankt. Had hem vorig jaar al aangevraagd maar heb vorige maand net m'n paspoort moeten vernieuwen dus zal opnieuw moeten aanvragen (ik meende dattie maar 2 jaar geldig was). Snel maar even weer aanvragen  dus.  Idd belachelijk dat je ervoor moeten betalen. Kunnen we bij de EU grenzen dus in het vervolg ook een bijdrage van 20 dollar van toeristen uit de VS gaan vragen.
#3 - 08-08-2010, 19:37 uur
Willem
_________________________________________
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann

Jez

Kunnen we bij de EU grenzen dus in het vervolg ook een bijdrage van 20 dollar van toeristen uit de VS gaan vragen.

Je bedoelt zoals in Turkije, waar je bij aankomst een visum mag aanschaffen á €10,00 per persoon (of is het inmiddels al duurder?)?
#4 - 09-08-2010, 00:14 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

koosv

Ik ben, zo bedenk ik me plotseling nu het geld gaat kosten (juist ja ik ben Hollander om het cliché in stand te houden), in het bezit van een B1/B2 visum, uitgegeven in 1991, met de geldigheidsduur INDEFINITELY.
Ik heb er nadat het paspoort verliep nooit meer gebruik van gemaakt, want dat geeft heel wat gedoe dacht ik.

Het visum, in de vorm van een stempel is nog volledig intact. De rest van de bladzijden is door de gemeente onklaar gemaakt door er een driehoek uit te knippen.

Het zou logisch zijn dat je met zo'n visum geen ESTA aanvraag meer hoeft te doen. Wie kan daar antwoord op geven ???
#5 - 09-08-2010, 16:22 uur

koosv

Ik heb zelf het antwoord op mijn vraag maar opgezocht. Als je een B1/B2 visum hebt, dan hoef je geen ESTA procedure te doorlopen.

Het is echter wel een gedoe en enigszins onlogisch, om dan met twee paspoorten, waarvan er een verlopen is, op reis te gaan.
Hieronder een plaatje van zo'n visum (zonder nummers uiteraard). Volgens mijn kanariepieten-geheugen, had ik hiervoor ook twee visa, maar die hadden elk een beperkte geldigheidsduur.
Er zullen toch ongetwijfeld meer mensen op deze manier reizen.
Oh, en die 14 dollar kan je zeker bij de Saoudi's claimen, daar begon het toch ? ???
#6 - 11-08-2010, 11:17 uur

Wop

Op de valreep, ook maar even ESTA opnieuw ingevuld en wellicht $56 bespaart (4 pers.)
#7 - 05-09-2010, 21:44 uur

fairouz

kan iemand misschien het volgende uitleggen;
wij zijn op 31 augustus in amerikaanse ambassade in madrid geweest voor interview B1/B2 visa, de man aan het lokket zei dat alles in orde was en dat de visa binnen een week naar ons wordt toegestuurd. twee dagen later waren die passportenal  bezorgd. wij hebben inderdaad B1/B2 visa, alleen staat de expiration date 30 augutus 2011. vóór het indienen van de aanvraag hebben we via internet te weten gekomen dat zo een B1/B2 tien jaar geldig is...waarom is die van ons maar één jaar geldig?????
heeft het zin om de ambassade te bellen voor uitleg, of zijn de regels inmiddels gewijzigd?

alvast bedankt
Fairouz
#8 - 06-09-2010, 01:05 uur

bgroeneveld

Ambassade bellen. Wie zou dat immers beter weten? En wie zou dat makkelijker kunnen herstellen?
#9 - 06-09-2010, 02:38 uur

fairouz

zie mijn reactie in "welke visum? meer dan 3 maanden nodig om huis op te knappen "

groetjes
#10 - 11-09-2010, 00:21 uur

JDenalane

Nu heb ik geen Creditcard. Dit heeft in het verleden nooit voor problemen gezorgd, omdat mijn reisgenoten wel over creditcards beschikken. Iemand enig idee dat ESTA-formulier ook via een andere weg kan betalen en invullen?
#11 - 28-09-2010, 20:16 uur

babarage

zo te zien is de creditcard de enige mogelijkheid om te betalen. het is niet verplicht dat de creditcard waarmee betaald wordt op jouw naam staat dus ik denk dat je het beste één van de reisgenoten of familie/vrienden met een cc lief kan aankijken om het te betalen. en anders wellicht je reisbureau, die schijnen ook een ingang te hebben om te betalen maar dat weet ik niet zeker. wellicht dat iemand uit de reiswereld daar duidelijkheid over kan geven.
#12 - 29-09-2010, 09:37 uur

Freckles49

Het reisburo waar ik wel eens heb geboekt hebben inderdaad een cc die voor dit soort aanvragen gebruikt kan worden. Zo hebben ze voor mij wel eens een hotel betaald bij Expedia omdat zij dit hotel niet in hun assortiment had. Het bedrag werd gewoon opgeteld bij het totaal bedrag.
#13 - 06-10-2010, 16:27 uur

jhbechthum

Een alternatief voor online betalen met bijvoorbeeld iDeal is een prepaid credit card via www.3vcash.nl.
In feite krijg je geen echte kaart, maar een 16-cijferig nummer inclusief veiligheidcode en vervaldatum.
Ook handig om te gebruiken als je wel een credit card bezit, maar de site niet helemaal vertrouwd.

(niet zelf in bezit, maar een artikel gelezen)

Johan.
#14 - 07-10-2010, 12:38 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15