Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ESTA afgewezen?

Discussie gestart

xanderr

Ik heb een reis naar amerika gepland voor eind van deze maand. Nu heb ik zojuist mijn nieuwe paspoort (incl vingerafdrukken) opgehaald bij de gemeente. Uiteraard gelijk een aanvraag ingedient via de website van ESTA. Alle vragen volledig en eerlijk beantwoord, en kon op alle vragen "nee" beantwoorden. Toch kreeg ik direct na het versturen van e aanvraag de melding dat de reis niet is toegestaan.

Hoe kan dit? en wat kan ik er nog aan doen?  Ik begrijp er echt werkelijk niets van waarom de aanvraag is afgewezen!
#1 - 01-10-2009, 11:58 uur

hdeweert

Dat is geen prettige mededeling. Het enige wat ik zo kan bedenken is dat je nieuwe paspoort nummer nog niet bekend is bij Esta.

Harm
#2 - 01-10-2009, 17:48 uur

xanderr

Nou, heel wat stress later is het toch gelukt!!!
Heb een mailtje gestuurd naar het consulaat en zij gaven aan dat ik het na 24 uur nog eens moest proberen. En inderdaad, vandaag is het gelukt!

#3 - 02-10-2009, 11:31 uur

hdeweert

Gelukkig dat het is opgelost, het zal wel een hele opluchting zijn?
En alvast veel plezier op de aankomende  Amerika trip.
Harm
#4 - 02-10-2009, 11:37 uur

xanderr

Thanks, ook nog voor je hulp! Denk dat het idd aan het te nieuwe paspoort lag, maar dat is natuurlijk gissen.
#5 - 02-10-2009, 14:02 uur

hdeweert

Je zou natuurlijk ook in contact  geweest kunnen zijn met justitie, maar daar gaan we hier natuurlijk niet van uit.
Nogmaals veel plezier in Amerika en laat nog eens wat van je horen op het forum als je terug bent, we zijn hier n.l. wat nieuwsgierig.

Harm
#6 - 02-10-2009, 15:33 uur

xanderr

Kunnen de amerikanen dan zomaar in de systemen van justitie rondneuzen? :o
kan nu al niet wachten om die kant op te gaan! eerst lekker 2 weken naar san diego en daarna 1,5 week rondtrekken in californie!! :D
#7 - 02-10-2009, 17:53 uur

Skydriver

Kunnen de amerikanen dan zomaar in de systemen van justitie rondneuzen? :o

Kort en krachtig: NEE!
#8 - 02-10-2009, 18:26 uur
The USA....What else?

Johan

Nee inderdaad dat kunnen ze niet! Alleen internationale opsporingsregisters en databases zijn benaderbaar door de Amerikanen!
Wat wel zou kunnen zijn is dat paspoortnummers wel benaderbaar zijn (zonder direct de gegevens te hebben van de persoon die daaraan gekoppeld is) en dat er een relatief nieuw nummer aan je paspoort is gekoppeld wat nog niet indie database zit!

Of jij hebt een vraag beantwoord met JA waardoor voor jou ineens de visumplicht bestaat!
Stel je hebt op de vraag of je een besmettelijke ziekte of een crimineel verleden hebt geantwoord met JA dan krijg je automatisch GEEN toestemming.
Maar de enige die dat weet ben jij ;-)

Anders wellicht toch nog maar een keer proberen en anders met het consulaat bellen!
#9 - 02-10-2009, 21:45 uur

xanderr

Nee inderdaad dat kunnen ze niet! Alleen internationale opsporingsregisters en databases zijn benaderbaar door de Amerikanen!
Wat wel zou kunnen zijn is dat paspoortnummers wel benaderbaar zijn (zonder direct de gegevens te hebben van de persoon die daaraan gekoppeld is) en dat er een relatief nieuw nummer aan je paspoort is gekoppeld wat nog niet indie database zit!

Of jij hebt een vraag beantwoord met JA waardoor voor jou ineens de visumplicht bestaat!
Stel je hebt op de vraag of je een besmettelijke ziekte of een crimineel verleden hebt geantwoord met JA dan krijg je automatisch GEEN toestemming.
Maar de enige die dat weet ben jij ;-)

Anders wellicht toch nog maar een keer proberen en anders met het consulaat bellen!


Hoi Johan,

Ik vermoed dat je een paar posts tijdens het lezen hebt overgeslagen ;)
Uiteraard had ik alle vragen met "Nee" beantwoord! Daarom was het ook zo vreemd dat de aanvraag werd afgekeurd... Het consulaat radde mij aan de aanvraag na 24 uur nog eens in te dienen, en het is daarna inderdaad gelukt. Het contact met het consulaat heb ik per mail afgehandeld, om niet direct $15 te hoeven betalan.

Het is dus inmiddels helemaal goedgekomen :)
#10 - 02-10-2009, 22:06 uur

Johan

Nou dat vermoed je verkeerd! Ik heb wel gelezen dat jij overal NEE op kon zeggen echter dergelijke vragen zijn vaker binnen gekomen waarbij soms, en ik zeg dus niet jij, toeristen toch een vraag met JA beantwoord hebben en dat niet vertellen omdat ze dat vervelend vinden om te zeggen. Daarom zeg ik het er wel bij!

Maar fijn voor je dat het goed is gekomen!
#11 - 09-10-2009, 08:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15