Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

esta goedgekeurd zonder vermelding BSN

Discussie gestart

BARATA

Ik heb bij identificatienummer 'UNKNOWN' ingevuld (in de veronderstelling dat het zo'n id-kaart betrof). De vergunning is vervolgens wel gewoon verleend. Moet ik nu wijzigen/opnieuw aanvragen of, de aanvraag is immers goedgekeurd, niets doen?
dank en vriendelijke groet, Hans
#1 - 26-04-2016, 15:30 uur

Old Faithful

Welkom op het forum.

De vraag is of je een nieuwe aanvraag kunt doen. Grote kans dat je de mededeling krijgt dat voor het paspoortnummer nog een ESTA geldig is.
Op de officiële site vind ik
Citaat
Wanneer ik een aanvraag voor ESTA probeer in te dienen, krijg ik een boodschap dat er al een andere aanvraag bestaat.

Als u een foutmelding krijgt met de tekst “Er is reeds een aanvraag met dit paspoortnummer in het systeem”, betekent dit dat u al eerder een aanvraag heeft ingediend en een geldige aanvraag heeft lopen met een geldigheidsduur van meer dan 30 dagen. Als er iets mis is met de biografische informatie op de bestaande aanvraag, is de aanvraag ongeldig en moet u op “doorgaan” klikken om verder te gaan met de nieuwe aanvraag.


Ik heb helaas geen idee of je problemen krijgt, als je niets doet.

Succes.
#2 - 26-04-2016, 18:04 uur
Groet,

Old Faithful

Wop

Een BSN is wel een essentieel gegeven, lijkt mij... Alleen als je iets niet weet of hebt mag je een verplicht veld met "Unknown" invullen.

Zie ook:
Citaat
    Will my ESTA be denied if I leave a mandatory field blank?

All mandatory fields must be completed. If erroneous information is entered this will not result in an automatic denial, but it may require manual adjudication (therefore additional time) prior to CBP providing a response back to the applicant. DHS has included flexibility in the ESTA application process to account for circumstances where applicants may not know the answer to a question or may not have information readily available to answer specific questions. For example, some applicants may not know have a U.S. point of contact, and the applicant may complete that mandatory question by answering “unknown.”


Bron:http://www.cbp.gov/travel/international-visitors/esta/enhancements-to-esta-faqs

Om alle ellende voor te zijn is de eenvoudigste optie een nieuwe ESTA aan te vragen voor die $14,-.. Dat is het je vast wel waard, als je niet verder komt dan de incheckbalie.  ;)

Meer info over ESTA: http://www.verenigdestaten.info/esta-amerika-visum-usa/
#3 - 26-04-2016, 18:34 uur

Old Faithful

Om alle ellende voor te zijn is de eenvoudigste optie een nieuwe ESTA aan te vragen voor die $14,-.. Dat is het je vast wel waard, als je niet verder komt dan de incheckbalie.  ;)

Alleen ben ik bang dat dan de mededeling komt dat er nog een geldig ESTA voor dat paspoortnummer is. Maar goed, proberen kost niets.
#4 - 27-04-2016, 00:52 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Alleen ben ik bang dat dan de mededeling komt dat er nog een geldig ESTA voor dat paspoortnummer is. Maar goed, proberen kost niets

Waarom zou je bang moeten worden van die mededeling ?
Er wordt gewoon een vriendelijke waarschuwing gegeven dat er nog een geldige ESTA bestaat voor dat paspoortnummer.

Mijn mening:
Je moet volgens informatie van de Amerikaanse Custom and Border Protection een nieuwe ESTA aanvragen als de biometrische informatie van je paspoort niet overeenkomt met je ESTA aanvraag.
De biometrische informatie bevat alle gegevens die op de dikke, harde paspoortpagina staan, dus ook het BSN nr.
Je kunt, als je vorige aanvraag was goedgekeurd, gewoon een nieuwe ESTA aanvragen.
Die nieuwe, laatst gedane aanvraag (goedkeuring) vervangt automatisch de vorige.

Bron:   https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/1088/kw/two%20esta/session/L3RpbWUvMTQ2MTczNzE3My9zaWQvUDhuU24yUG0%3D

 
#5 - 27-04-2016, 08:55 uur

Old Faithful

Natuurlijk ben ik niet echt bang.  ;)
Ik wilde alleen aangeven dat een nieuwe ESTA aanvragen niet zomaar gaat. Dat je daarvoor iets extra's moet doen, heb ik in mijn eerste bericht al aangegeven. Volgens mij komt dat overeen met jouw link.
Op de officiële site vind ik
Citaat
Wanneer ik een aanvraag voor ESTA probeer in te dienen, krijg ik een boodschap dat er al een andere aanvraag bestaat.

Als u een foutmelding krijgt met de tekst “Er is reeds een aanvraag met dit paspoortnummer in het systeem”, betekent dit dat u al eerder een aanvraag heeft ingediend en een geldige aanvraag heeft lopen met een geldigheidsduur van meer dan 30 dagen. Als er iets mis is met de biografische informatie op de bestaande aanvraag, is de aanvraag ongeldig en moet u op “doorgaan” klikken om verder te gaan met de nieuwe aanvraag.

Misschien is die boodschap niet duidelijk genoeg overgekomen.  embarressed
#6 - 27-04-2016, 12:22 uur
Groet,

Old Faithful

BARATA

ok, dank allemaal. Toch maar opnieuw dus....
#7 - 27-04-2016, 17:13 uur

Dees79

Wij hebben daar gewoon unknown ingevuld, lijkt me geen probleem
#8 - 27-04-2016, 20:43 uur

Jez

Wij hebben daar gewoon unknown ingevuld, lijkt me geen probleem

Op basis van wat lijkt je dat geen probleem?
#9 - 27-04-2016, 21:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dees79

Omdat er staat als je het niet weet unknown invullen volgens mij. Ook al op een ander forum nahevraagd en daar werd dat ook gezegd. Wij hebben nu toestemming dus lijkt me geen punt. Gaat met name om paspoortnummers, geboordedatum, land van herkomst.
#10 - 27-04-2016, 22:12 uur

Wop

Omdat er staat als je het niet weet unknown invullen volgens mij. Ook al op een ander forum nahevraagd en daar werd dat ook gezegd. Wij hebben nu toestemming dus lijkt me geen punt. Gaat met name om paspoortnummers, geboordedatum, land van herkomst.

Laat je ons weten hoe het afloopt bij de incheckbalie / douane @Dees79 ?
#11 - 27-04-2016, 22:35 uur

Dees79

Is goed.
Ook nog even bij het esta formulier gekeken en bsn is geen verplicht veld.
#12 - 28-04-2016, 06:33 uur
« Laatst bewerkt op: 28-04-2016, 07:07 uur door Dees79 »

Jez

Wij hebben nu toestemming dus lijkt me geen punt.

Besef wel dat dat slechts toestemming is om af te reizen naar Amerika, het is nog geen toestemming om het land in te mogen. Dat wordt pas bij Immigrations bij aankomst bepaald.
#13 - 28-04-2016, 21:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dees79

Klopt, weten we. Is alleen om af te mogen reizen.
Zijn in 2011 naar Lax geweest op 11 september, 10 jaar na twin towers. Enorme controle, maar goed verlopen gelukkig.
#14 - 29-04-2016, 06:30 uur

Dees79

ok, dank allemaal. Toch maar opnieuw dus....
Is het opnieuw aanvragen gelukt? Begin zelf ook te twijfelen...
#15 - 30-04-2016, 19:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15