Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Esta of visa

Discussie gestart

Ron B

Goede morgen

Zo als ik mijn voorstel topic als te lezen is heb ik een probleempje.

Ik wil in Juni naar New York maar ik kom er niet uit of ik nou een visa of esta

Mijn problem is dat ik 12-14 jaar geleden terecht gesteld ben.
Ik ben betrokken geweest in een ernstig auto ongeluk en daar voor ben ik door de rechte ontzecht van mijn rijbewijs voor een jaar en een taakstraf van 120 uur.

Nu de vraag moet ik een visa aanvragen of is dit geen relevante berechting en kan ik gewoon met esta reizen?

Ik heb het consulaat gebeld, hier kom je niet verder dan een computer stem.
Ik heb ze gemailt en krijg een engels antwoord terug met een site er op waar je een lijst moet invullen of je esta kan reizen maar die vragen snap ik niet helemaal.

Kan iemand me hier mee helpen wat ik nou moet doen?

Ik hoor graag.

Groeten
Ron
#1 - 28-03-2013, 11:40 uur

hdeweert

Hallo Ron
uit ervaring weet ik dat de ze veroordelingen niet hoeft aan te geven zeker als het gaat om de werkstraf. deze is na 5 jaar verjaart. en je rijbewijs heb je waarschijnlijk ook al terug. je kunt dus gewoon invullen dat je niet met justietie in aanraking bent geweest.
#2 - 28-03-2013, 12:04 uur

jhbechthum

Ik denk dat je doelt op vraag B:
Citaat
B) Bent u ooit aangehouden of veroordeeld wegens een overtreding of misdrijf waarbij sprake was van een moreel schandelijke daad of een overtreding met betrekking tot een verboden stof; of aangehouden of veroordeeld voor twee of meer overtredingen waarvoor het gezamenlijke vonnis vijf jaar of meer gevangenisstraf bedroeg; of bent u handelaar in verdovende middelen geweest; of zoekt u toegang tot de Verenigde Staten om u daar in te laten met criminele of immorele activiteiten?
Omdat een taakstraf niet vijf jaar of meer gevangenisstraf is kun je volgens mij met een gerust hart Nee invullen.

Voor een uitleg van/toelichting op de vragen: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/helpScreen_nl.htm#ata2

Johan
#3 - 28-03-2013, 12:43 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Ron B

Top luitjes

Bedankt voor beide snelle reactie's.

@ H de weert

Mag ik vragen naar jou ervaring / situatie?
#4 - 28-03-2013, 12:58 uur

hdeweert

een fam lid heeft een paar jaar terug 80 uur werkstraf gekregen wegens poging tot zware mishandeling. hij is zonder problemen naar amerika gegaan
#5 - 28-03-2013, 15:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15