Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ESTA probleem

Discussie gestart

Qlubtempo

Aanstaande zaterdag vlieg ik voor twee maanden naar San Francisco. Afgelopen maandag heb ik mijn ESTA aanvraag digitaal ingevoerd.

Ik wil nu graag de status van mijn aanvraag bekijken, alleen heb ik mijn aanvraagnummer niet meer (ik dacht dat ik deze naar mijzelf gestuurd had per e-mail, stuur ik een leeg mailtje...  :-\)

Hoe kan ik nu alsnog mijn aanvraag bekijken of een nieuw aanvraagnummer krijgen? Iemand ervaring? Of moet ik de aanvraag maar opnieuw indienen?

Hoor graag jullie tips & trucs !
#1 - 12-05-2010, 18:41 uur

Hans B

Als je de ESTA hebt ingevuld en je hebt een goedkeuring gekregen is het daarmee klaar.
Ze hebben mij er het afgelopen jaar niet naar gevraagd.

Wij zijn in september 2009 geweest de ESTA is voor twee jaar geldig.
Voor onze aanstaande september reis, dacht ik te kunnen bijwerken met de juiste gegevens (vlucht), maar ik kon mijn ESTA nummer nergens terugvinden.
Ik heb een nieuwe gemaakt.
#2 - 12-05-2010, 18:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

martinm

Als het goed is krijg je toch meteen te zien of je aanvraag is goedgekeurd en hoeft dit niet te printen ofzo ???

Maar in jou geval even een nieuwe aanvraag doen, het volgende heb ik gekopieerd van de "Esta" website:

I Can't Find (or didn't print out) My ESTA Application Number
Published 10/03/2008 11:46 AM   |    Updated 05/11/2010 11:51 AM
Can I update my ESTA application, get my status, or board a plane if I don't have my authorization number?
Due to security/privacy concerns, we are unable to provide ESTA application numbers to people who have lost or misplaced them. If you lost, misplaced, or forgot your application number, you will have to re-apply for in order to get another one. Your old application number will be automatically cancelled and a new one will be generated for you.

If you lost your application number, you will not be able to update your contact or travel information in the system. That number is required to locate your file. But remember, it is not required for you to update your travel information in ESTA. Providing that information to us is optional. So if you have lost your application number and cannot update that information the next time you travel to the U.S., don't worry about it.

You are not required to present a printout of your application number to board your flight. That number is transmitted electronically to the airlines.

If you are waiting for your approval status to be confirmed, and you did not keep a copy of your application number to log in to see the status, you will have to reapply. We do not notify applicants of their status (approved or denied) by email.

If you are unable to re-apply, please come back to this FAQ and click on the "Ask a Question" tab at the top of this page, and send us the exact error message. If you do not have an email address for us to respond to you, please use [email protected].  Be sure to give us a phone number where we can contact you to resolve the problem.
#3 - 12-05-2010, 19:02 uur

peter1962

Dus als ik alles goed begrijp is het niet erg dat wij ons ESTA nummer niet meer weten/hebben zolang het paspoort maar hetzelfde is.
Wij hebben het augustus 2009 aangevraagd en reizen weer in maart/april 2011.
#4 - 11-11-2010, 19:40 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

Chris RTA

Hoi,

Ja precies. Als hij destijds is goedgekeurd kun je tot en met augustus 2011 gebruik maken van deze aanvraag.
#5 - 12-11-2010, 03:03 uur

Old Faithful

Op de esta site waar je een bestaande aanvraag kunt bekijken staat ook de optie "Klik hier als u uw aanvraagnummer niet kunt vinden"
#6 - 12-11-2010, 15:41 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15