Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

B1/2 visa en ESTA?

Discussie gestart

Lecram99us

Ik ben nieuw hier en heb eigenlijk 2 vragen:
  • Ik heb inmiddels een B1/2 visa gekregen (was veel eenvoudiger dan ik had verwacht) maar weet nu niet (denk zelf van niet) of ik ook nog ESTA moet aanvragen. Er is hier (door mij dan toch) geen duidelijke informatie over te vinden.
  • Verder kan ik (ik lijk wel dom?) ook nergens vinden of er een termijn gesteld wordt voor de tijd tussen 2 verblijven van 6 maanden: stel: ik ben 6 maanden in de VS, moet dan Noord Amerika uit maar voor hoe lang voordat ik weer terug kan reizen voor een volgend verblijf van 6 maanden.
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen of mij kan vertellen waar ik deze informatie zelf kan vinden, alvast bedankt!

Marcel
#1 - 24-11-2009, 09:26 uur

bedeve

esta is een visum waiver.
Jij hebt een visum dus ook geen Esta melding of het invullen van het groene kaartje nodig.

Er is geen tijdsinterval voor de aanvragen van je visum.
Meteen na terugkomst van je 6 maanden kun je een nieuw visum aanvragen.
Maar... als je het op B1/2 houdt zal er zowel bij het consulaat als bij immigration je beweegredenen extra kritisch tegen het licht gehouden worden.
Het roept de vraag op of die wel bij deze visum categorie horen.
#2 - 24-11-2009, 11:19 uur

scriba

Je hebt een B1 en B2,hiervoor hoef je niet de bekende groene I 94 in te vullen, echter wel dezelfde in het wit.
(Vragen blijven bijna het zelfde)

Op  je visum staat de geldigheid,
je mag zoveelheeenenweer fietsen als je wilt,

Esta kan je verder vergeten.....

gr. harold

http://amsterdam.usconsulate.gov/read_ur_visa.html
#3 - 24-11-2009, 15:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15