Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Grensovergang USA/MEXICO heen/terug

Discussie gestart

ALTHEWAYDOWN

Hoe zit het met de Grensovergang tussen de USA & MEXICO? Mijn VW/Camper staat op "storage-place" in Dallas(Fort-Worth). Pick hem op, voor 2 tal maand rondrit in Mexico, daarna terug de States binnen en eventueel Verscheping terug. Visa voor de States is 3 Maand, voor Mexico geen Visa nodig(carte touristique=3 maand?), terugbinnenkomen  in de States: terug Visa aan de Grens(3 maand?)
Verzekering-Camper is bij TourInsure(D) zoals steeds. Verzekering Mexico aan de Grens? Thanks  ;)
#1 - 02-02-2014, 10:36 uur
ALTHEWAYDOWN

Cees A

Vraag: terugbinnenkomen  in de States: terug Visa aan de Grens(3 maand?)
Nee. De dagen die je gebruikt voor "uitstapjes" naar Mexico, Canada of het caribisch gebied tellen gewoon mee voor je maximale verblijfsduur in de VS.
#2 - 02-02-2014, 10:57 uur

Hans B

Voor de verzekering van de camper zou ik met de maatschappij van te voren doorspreken dat je naar Mexico gaat.
En wat de consequenties zijn. Bij de meeste maatschappijen moet je aangeven dat je naar Mexico gaat, geeft over het algemeen hogere premies en soms is dit niet te verzekeren. Ik zou niet wachten tot je voor de grens staat en daar de boel moet regelen.
Maar misschien heb jij wel een maatschappij waarbij het allemaal kan zoals jij voorstelt.
#3 - 02-02-2014, 11:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ine

Let erop dat het verblijf in de states gaat tellen op het moment dat je daar binnenkomt, maakt niet uit ook al is het maar voor 1 nacht!
Een reis naar Medxico telt NIET als verblijf in het buitenland, ook al ga je de grens over, maar telt gewoon als verblijf in de USA. Dus zorg dat je een goed visum hebt dat de hele periode inkl., de terugkomst geldig is.
Bij binnenkomst in Mexico kan je aangeven of je 90 of 180 dagen wilt blijven, zonder problemen. Wel de gestempelde kaart goed bewaren, moet weer ingeleverd worden als je het land verlaat. Je betaalt een klein bedrag aan de grens voor dit formulier.
Ik heb geen ervaring met het binnenbrengen van een camper, maar weet dat veel canadezen en amerikanen (net als wij overigens, maar zonder meegenomen auto) in Mexico de hele winter lang verblijven inkl. hun eigen auto of camper..
#4 - 02-02-2014, 18:45 uur

ALTHEWAYDOWN

Okay! Gesteld, dat ik op de terugreis, de USA/Grens bereik de laatste dag van mijn 90 Dagen/USA Visa, of de 91! Dag,  Zou ik toch opnieuw een 90 Dagen USA/Visa moeten/kunnen bekomen aan de Grens!?  ;) De Verzekering sluit ik af aan de Grens.
#5 - 03-02-2014, 16:43 uur
ALTHEWAYDOWN

Old Faithful

Dat kan dus niet onder het Visa Waiver Program, zoals Ine al schreef.
Let erop dat het verblijf in de states gaat tellen op het moment dat je daar binnenkomt, maakt niet uit ook al is het maar voor 1 nacht!
Een reis naar Medxico telt NIET als verblijf in het buitenland, ook al ga je de grens over, maar telt gewoon als verblijf in de USA. Dus zorg dat je een goed visum hebt dat de hele periode inkl., de terugkomst geldig is.
Let op dat je onder het VWP maximaal 90 dagen mag blijven, dus niet 3 maanden. Daar is men erg streng op. Een overstay kan leiden tot een ban van jaren, Het is jouw verantwoordelijkheid dat je op tijd het land verlaat. Zelfs een overstay door een vertraagde of geannuleerde vlucht schijnt geen geldig excuus te zijn.

Op de officiële website  kun je het een en ander nalezen.
Citaat
Travel to contiguous countries (Canada, Mexico, Caribbean) is permitted during the 90 days, but travelers will not be granted an additional 90 days after re-entry.
Voor wat jij wilt zul je dus een visum aan moeten vragen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#6 - 03-02-2014, 17:23 uur
Groet,

Old Faithful

Ine

Okay! Gesteld, dat ik op de terugreis, de USA/Grens bereik de laatste dag van mijn 90 Dagen/USA Visa, of de 91! Dag,  Zou ik toch opnieuw een 90 Dagen USA/Visa moeten/kunnen bekomen aan de Grens!?  ;) De Verzekering sluit ik af aan de Grens.

Nee dat is juist het probleem. Grote kans dat je de toegang bij terugkomst tot de USA geweigerd wordt omdatde amerikaanse autoriteiten het zien als een manier om een visum te ontwijken c.q. als een ilegale toegang. Je moet echt binnen die 90 dagen UIT de USA vertrekken of zorgen voor een geldig visum tot voor de hele duur geldig is.
Ik weewt het het klinkt belachelijk zeker als je het volkomen ter goed trouw doet.

Wij hadden op onze reis naar Mexico met verblijf van 4 maanden heen over de USA willen reizen (voor 1 nacht als onderbreking!) en terug via de USA voor ca. 2 weken. Ik heb bij het consulaat gecheckt en kreeg te horen dat wij een visum moesten regelen. Dit vanwege de grote kans dat wij geweigerd zouden worden op de terugreis. Reden voor ons om heen rechtstreeks naar Mexico te gaan om zo die toestand te omzeilen.
#7 - 03-02-2014, 20:16 uur

ALTHEWAYDOWN

De situatie met Mexico lijkt me nu klaar. Met de VWP van 90 dagen, is inbegrepen de Mexico-Trip. Dus zorgen dat ik de States dan buiten ben. ;) Ik veronderstel dat dit niet van toepassing is voor Canada. Had in de periode van 2002 tot 2005 2X de grens USA/Canada(heen & terug) gedaan, kreeg telkens terug een 90 dagen toelating gestempeld in de Reispas. Of is dit nu! ook weer veranderd? Betreffende de Voertuig-Verzekering was/ben ik steeds bij TourInsure(gans Noord-Amerika + gans Afrika), is nu ook veranderd. Als het Voertuig binnenkomt in Canada via de Haven(Halifax) is er geen Verzekering meer mogelijk bij Hen voor Canada. Wel nog steeds voor de States. Als het Voertuig binnenkomt via de States(Charleston) is er geen probleem!!!  ::) Dit-ter-zake!!! Wat is dan het verschil??? ;)
#8 - 04-02-2014, 10:20 uur
ALTHEWAYDOWN

Cees A

De situatie met Mexico lijkt me nu klaar. Met de VWP van 90 dagen, is inbegrepen de Mexico-Trip. Dus zorgen dat ik de States dan buiten ben. ;) Ik veronderstel dat dit niet van toepassing is voor Canada. 

Voor Canada (en het Caribisch gebied) geldt hetzelfde als Mexico. Als je de vorige antwoorden van mij en Old Faithfull had gelezen had je dat gezien.
Vooral de site waar Old Faithfull naar linkt en het citaat dat hij als extra service plaatst spreken wat dat betreft duidelijke taal.
#9 - 04-02-2014, 11:45 uur

ALTHEWAYDOWN

De situatie met Mexico lijkt me nu klaar. Met de VWP van 90 dagen, is inbegrepen de Mexico-Trip. Dus zorgen dat ik de States dan buiten ben. ;) Ik veronderstel dat dit niet van toepassing is voor Canada. 

Voor Canada (en het Caribisch gebied) geldt hetzelfde als Mexico. Als je de vorige antwoorden van mij en Old Faithfull had gelezen had je dat gezien.
Vooral de site waar Old Faithfull naar linkt en het citaat dat hij als extra service plaatst spreken wat dat betreft duidelijke taal.
--------------------------------------------
Okay, Dank U. Mijn situatie aldaar dan, is Klaar.
------------------------------------------------------
#10 - 05-02-2014, 12:20 uur
ALTHEWAYDOWN

Cees A

Waarom vraag je geen toeristenvisum aan ?
Je maximum verblijfsduur in de VS (incl. uitstapjes naar Mexico Canada en Caribisch gebied) met zo'n visum wordt dan een half jaar.
Is je probleem meteen opgelost.
Het begrip "sabattical leave" is bekend in Amerika en als je je reisplannen meeneemt bij die visumaanvraag zie ik eigenlijk geen probleem.
#11 - 05-02-2014, 12:37 uur

Cees A

Misschien heb je iets aan de ervaringen van andere mensen die zo'n zelfde soort reis aan het voorbereiden zijn ?
Op een ander forum las ik over dit stel:  (zie hun website)  ------> http://www.geocruiser.nl/index.html
Op de website zelf staat nog niks van de toekomstige reis, maar misschien zou je eens met hun contact kunnen opnemen.

Voor zover ik begreep verschepen zij namelijk hun camper wel naar Halifax (wat volgens jou niet kon i.v.m. verzekeringsproblemen) dus qua verzekeringen zullen ze je misschien een tip kunnen geven.

Verblijfsduurproblemen (hetzelfde als jij dus)  in Amerika hebben ze enerzijds opgelost door te beginnen in Canada.
Als je begint in Canada (en tussendoor niet "even" naar Amerika gaat) tellen de dagen in Canada namelijk niet mee voor Amerika.
De "teller" voor Amerika begint pas te lopen op het moment dat je voor het eerst voet zet op Amerikaanse bodem.
Anderzijds hebben ze een visum aangevraagd (en gekregen) die hun max verblijf in Amerika verlengt naar 180 dagen.
Hoe ze e.e.a. precies hebben gedaan kun je beter aan hun vragen
#12 - 09-02-2014, 12:42 uur

Ikbenwalter

deze vraag komt op diverse fora vaak terug; en ik zie regelmatig misverstanden.

Een touristenvisum is het visa waiver program, VWP.
 Nederlandse staatsburgers vallen onder dit program; het maakt daarbij niet uit uit welk land je aankomt en welke vervoersmodaliteit.
het vwp is 90 dagen geldig, verlengen naar 180 kan enkel voor noodgevallen! je zult dit ook (fysiek) moeten regelen met het consulaat; en het enige consulaat aan de westkust zit in LA.
 je 90 dagen 'overstayen'  zelfs met 1 dag levert absoluut problemen op, formeel ben je dan namelijk illegaal.
het zogenaamde 'flagpoling' of 'Canada hoppen'  waarbij vlak voor het verlopen van je 90 dagen VWP even een paar dagen in Canada verblijft om vervolgens een re-entry te doen om opnieuw een 90 dagen VWP te krijgen kan al jaren niet meer. er zal minstens een paar weken tussen moeten zitten.

ik adviseer een Esta aan te vragen! de regelgeving inzake entry over land is nl wat onduidelijk in deze. ben je in het bezit van een visum anders dan de VWP (zoals een B-2) dan hoef je geen Esta aan te vragen.

het B2 visum is een soort toeristenvisum. dit visum is 10 jaar geldig en geeft je max 180 dagen verblijf. 180 dagen is absoluut geen garantie, het wordt namelijk bepaald door de immigration officer in de port of entry. (maar meestal is 180 dagen geen probleem)
wat daarbij absoluut helpt is een goed voorbereid reisplan, een retour ticket en aantoonbare financiele middelen (cash, cheques, creditcards).
Je retour/eind vlieg- bestemming met het VWP mag echter niet Canada of mexico zijn.
 (Met een B2 visum zou dit wel kunnen maar weet ik niet 100% zeker)

GA NOOIT VOLLEDIG AF OP INFO VAN CONSULATEN EN/OF AMBASSADES. REGELGEVING VERANDERD CONTINU. lees de officiele usa sites en als een immigration officer merkt dat je goed op de hoogte bent van regelgeving werkt dat in je voordeel.


Officiele overheids sites:

http://travel.state.gov/content/visas/e ... ogram.html

http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/
#13 - 10-07-2014, 20:18 uur

Cees A

Walter schrijft: deze vraag komt op diverse fora vaak terug; en ik zie regelmatig misverstanden.
Dat klopt. Helaas is jouw informatie ook niet geheel correct.

Walter schrijft: Een touristenvisum is het visa waiver program, VWP.
Hier sla je de plank al volledig mis !
Het visa waiver program is juist opgezet om inwoners van hieraan deelnemende landen landen de kans te geven om zonder visum naar de VS te laten reizen voor toeristische of zakelijke doeleinden voor een max periode van 90 dagen.
Zie:   http://thehague.usembassy.gov/visas/visa-waiver-program.html
Zie ook dikgedrukte eerste alinea van dit document: http://www.cbp.gov/sites/default/files/documents/esta_2010_dutch.pdf

Walter schrijft: het zogenaamde 'flagpoling' of 'Canada hoppen'  waarbij vlak voor het verlopen van je 90 dagen VWP even een paar dagen in Canada verblijft om vervolgens een re-entry te doen om opnieuw een 90 dagen VWP te krijgen kan al jaren niet meer. er zal minstens een paar weken tussen moeten zitten.
Ook dit is niet correct. Zelfs na een verblijf van (meer dan) een paar weken in Canada krijg je geen nieuwe verblijfstermijn van 90 dagen.
De tijd die je in Canada, Mexico of het Caribisch gebied doorbrengt telt gewoon mee voor je oorspronkelijke 90 dagen termijn
Zie: https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/194/kw/re-enter%20U.S./session/L3RpbWUvMTQwNTA1OTQ5OC9zaWQveDZ5SDJfWWw%3D

De van toepassing zijnde tekst heb ik ten overvloede hieronder gekopieerd/geplakt.
While in the U.S., you may go to Canada, Mexico and the Caribbean and Adjacent Islands and re-enter the U.S. using the I-94 admission notation you were issued on your VWP passport when you first arrived in the U.S., although the time you spend there is included in the 90 days allotted for your visit.
 
If you go to Canada and Mexico or the Caribbean, and while you are there, your initial 90-day period of entry expires, but you need to come back in to the U.S. to fly home, you may encounter a problem. The terms of the VWP are very clear - it is only to be used for occasional, short visits to the U.S. If the CBP Officer thinks you are trying to "reset" the clock by making a short trip out of the U.S. and re-entering for another 90-day period, you can be denied entry. (If that happens, you will have to obtain a visa for any future travel to the U.S.) In order to be re-admitted to the U.S. shortly after a previous admission expired, you will have to convince a CBP Officer that you are not trying to "game" the system.


Walter schrijft:  ik adviseer een Esta aan te vragen!
Ook bij dit advies kun je vraagtekens zetten.
Een ESTA reistoestemming moet je aanvragen als je onder het visa waiver program (dus zonder visum) voor max 90 dagen naar de VS wil reizen
Topicstarter is van plan om (inclusief zijn verblijf in Mexico en Canada) langer dan 90 dagen in de VS te verblijven.
Vanwege die plannen om langer te blijven dan 90 dagen kan hij niet reizen onder het visa waiver program, maar heeft hij een visum nodig.
Een B visum verlengt zijn verblijfstermijn naar max 180 dagen.
Houders van een visum, en daar heb je wel gelijk in, hoeven geen ESTA reistoestemming aan te vragen.


#14 - 11-07-2014, 09:14 uur

Ikbenwalter


Walter schrijft: het zogenaamde 'flagpoling' of 'Canada hoppen'  waarbij vlak voor het verlopen van je 90 dagen VWP even een paar dagen in Canada verblijft om vervolgens een re-entry te doen om opnieuw een 90 dagen VWP te krijgen kan al jaren niet meer. er zal minstens een paar weken tussen moeten zitten.
Ook dit is niet correct. Zelfs na een verblijf van (meer dan) een paar weken in Canada krijg je geen nieuwe verblijfstermijn van 90 dagen.

[/quote]

Wat ik bedoel is bij het  verlopen van de I-94. Zit je bijv in canada en hij verloopt dan zul je een paar wekn moeten wachten voordat je een re-enrty doet.
Ik heb dit persoonlijk nagevraagd bij de us-can grensovergangen; voor bezokers die langere tijd door de usa  en canada reizen.Het is echter geen garantie omdat elke re-entry beoordeeld wordt.

Persoonlijk zou ik in dit soort gevallen een B2 visum regelen maar goed; niet iedereen denkt daar aan.
#15 - 11-07-2014, 20:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15