Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

H2A - Visum

Discussie gestart

visroken

Goedenavond allemaal,

Weet iemand misschien een goed bureau die H2A visa's kan regelen.?

Ik weet dat er een bureau is dat heet "Aztec foreign labor solution" maar deze vragen 3000 dollar.

Ik ben van plan om te gaan werken in Montana vlakbij Billings.
En heb daar twee werkaanvragen lopen, maar de kosten zijn een beetje duur voor de visa's weet iemand een goedkoper bureau.?

Alvast bedankt voor de moeite en de antwoorden.
Groeten

VISROKEN.NL
#1 - 15-02-2006, 19:41 uur

Dusza

Een H2, daar ken ik niet zoveel van.
Is die prijs inclusief de processing fees, of is dit enkel een ereloon? Want op zich lijkt mij dat geen echt abnormale prijs hoor!
'k Heb hier een prijslijstje liggen van een advocatenkantoor, en dat gaat als volgt:

Erelonen:
B1/2 visum: 2.000 euro
H1B, E1/2, L1: 4.500 euro
En dan komen daar nog eens de processing fees bij:
H1B: 185 dollar + indien werkgever meer dan 15 werknemers heeft nog eens 1500 dollar extra, indien hij minder dan 15 werknemers heeft, dan komt er 750 dollar bij)
Consulaire fees: 105 dollar per visum

In principe neemt je werkgever ook een deel van deze kosten op zich?
#2 - 15-02-2006, 22:20 uur

jos

@ visroken:

Ik ben ook van plan om mbv een H2A visum naar de States te gaan om daar tijdelijk werk te doen. Een H2A visum is een visum voor tempory agricultural workers. Ik heb nog geen ervaring met het H2A visum, maar heb wel veel informatie gevonden op de websites van de ambassade en verschillende overheidsinstanties van de VS. voor zover ik weet wordt het H2A visum vooral geregeld door je toekomstige werkgever in de VS. Die moet een aanvraag doen voor een buitenlandsewerknemer, vervolgens zul jij een aantal formulieren moeten invullen en moeten inleveren bij de ambassade. Je kunt ook een intervieuw verwachten, maar dat hoeft niet. En de kosten van een H2A visum vallen geloof ik nog wel mee voor jezelf, omdat het een bedrijf uit de VS die jou vraagt. Maar het hele fijne ervan weet ik nog niet, daar ben ik ook nog mee bezig. Misschien kunnen we elkaar wel wat voort helpen.....

groeten Jos
#3 - 31-08-2006, 12:01 uur

Dusza

Jos, ik vermoed dat je van Visroken niet veel hulp zal moeten verwachten, die persoon heeft op dit forum ooit maar één post geplaatst, en dat is de bovenstaande, inmiddels een half jaar geleden.

Wat ik me nou afvraag bij zo'n visum: hoe kan dat rendabel zijn voor het bedrijf dat jou over laat komen? Want zij moeten je die maanden dat je voor hen werkt toch ook een loon betalen. En dan nog eens extra een paar duizend dollar voor je visum... Ik begrijp dat wel voor visa die op lange termijn spelen, omdat je dan je kosten kan spreiden over jaren. Maar jij hebt daar waarschijnlijk beter zicht op dan ik?
#4 - 31-08-2006, 16:21 uur

jos

Een h2a visum werkt wel iets anders dan een ander visum. Ik geloof dat er veel en veel minder kosten aan verbonden zijn voor de werkgever en de visum aanvrager. Maar zoals ik al zei, ik weet ook nog niet precies hoe het helemaal in elkaar steekt, maar de grote lijnen zijn mij wel duidelijk. Als ik als een tijdelijk agrarische werknemer naar de VS wil komen, dan is een h2a visum het meest geschikte visum(voor zover ik weet).
en nog bedankt voor de tip over visroken, dan hoef ik ook niet meer elke dag te kijken of er nog gereageerd wordt
#5 - 31-08-2006, 19:51 uur

Dusza

Je kan ook gewoon een reply plaatsen op dit berichtje, en kijk dan eens even net onder het kadertje waar je je tekst in typt: daar staat 'extra opties'. Dan kan je aanvinken dat je op de hoogte gehouden wilt worden als er reacties zijn.
#6 - 01-09-2006, 00:03 uur

visroken

Hoi Jos,

We zijn nu inmiddels een jaar verder en ben wel wat wijzer geworden.
Ik had het mooi voor elkaar maar met de stijgende prijzen heb ik nu te horen gekregen dat ik per 1 november niet hoef te werken.

Omdat er een tekort is aan hardwerkende mensen heb ik al wel drie job aplicaties lopen dus dat komt wel weer goed.
Als het een beetje meezit gaik weer terug naar montana om te werken bij een betonbouw bedrijf.

Ben jij nog wat wijzer geworden.?

Misschien tot schrijfs.

groeten van Visroken
#7 - 22-10-2007, 23:04 uur

visroken

Goedendag,

Om iedereen die interesse heeft nog even op de hoogte te houden,

Momenteel ben ik dus bij een andere werkgever werkzaam in Montana.

Wat een prachtig land is dat toch, mijn hartje is hier verkocht.

Wel een heel gedoe met die visa maar als je wat wilt moet je er toch wat voor over hebben.

Ik kan er maar steeds voor een jaar naar toe en dan weer een nieuw visum aanvragen. Voorlopig gaat dat allemaal goed.

Weet iemand misschien ook of je voor langere tijd een visum kan aanvragen.?

Mijn email adres is inmiddels aangepast dus mischien krijg ik nu wel reacties binnen.

groeten van Visroken
#8 - 11-09-2008, 09:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15