Nu las ik dus ook op dit forum over het groene visa waiver papiertje..
Dat zit er nu dus ook nog in bij mij.. Maar ik ben ondertussen al weer een kaar naar Brazilie geweest.. heb mijn oude tickets nog.. wat kan ik en moet ik nog meer opsturen naar hun
En nog een vraag.. als ik een VISA wil aanvragen om daar tijdelijk mijn stage te gaan doen.. MOET ik dan bellen ? ( dat kost 15 euro en moet met creditcard betaalt worden) nu heb ik geen creditcard <<<< en nu? Nu heb ik zelf gelezen dat ik een DS-2019 nodig heb.. nou die krijg ik van 1 van de 2 bemiddelingsbureaus. En wat heb ik dan nog meer nodig, als ik dat heb kan ik dan mijn J-1 gaan aanvragen ?
Ook las ik 2 tegenstrijdige berichten over de duur van zon aanvraag.
Op de site van de ambasade stond dat het 17 dagen duurde.. hier op het forum stond wel 3 maanden tot 4 maanden dat het kon duren?
Ook last ik dit:
Studenten en Exchange visitors: Een volledig ingevuld formulier I-20A/B of DS-2019, DS-158 en bewijs van voldoende financiële middelen. Speciale aanvraagtijden zijn vrijgehouden voor Nederlandse studenten, maar een afspraak is vereist. Men moet een scanbaar DS-156 formulier meebrengen om toegang te hebben tijdens deze uren.
Nu vraag ik mij af ( heb ik ook hier gelezen ) moet het dus wel financiele middelen hebben ? Kijk ik heb geen 10000 dollar op mijn rekening maar onvoorziene kosten heb ik natuurlijk wel geld voor. En er staat een DS-156 formulier? bedoelen ze hier geen DS-158 formulier? en zo nee, wat is een DS-156 en hoe kom ik er aan ?
EDIT:
OVer dat DS-156 heb ik al gevonden

Maar die financiele middelen

?

Alvast bedankt