Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

J-1 visum

Discussie gestart

gator

Beste allen,


Ter introductie:

Op dit moment is een bemiddelingsinstantie voor visa's bezig om mij binnen 4-6 weken een DS 2019 op te sturen zodat ik naar de VS kan om daar te werken als stagiar van mijn eigen bedrijf :) ( Dit omdat het J-1 visa het gemakkelijkst te verkrijgen is en het snelst werkt).  Aangezien het ws. nog anderhalve maand duurt voordat ik een afspraak kan maken bij het consulaat in A'dam om het interview te doen vertrek ik binnenkort op een normaal toeristenvisum richting Miami. Na anderhalve maand zal ik dan teruggaan om mijn interview te doen op het consulaat en zo mijn visum op te halen!

De vragen die ik heb en waarbij ik graag geholpen wordt zijn:

-   Is het mogelijk een afspraak bij het consulaat te plannen op een datum die mij schikt of krijg je en datum aangewezen waarop je geacht wordt te komen?

-   Het is mij nog onduidelijk of je voor dit J-1 visum ook de D 156. D 157 en D158 moet invullen en meenemen en of de SEVIS fee voor dit type visum betaald dient te worden. ( de website www.visapro.com bracht mij geen duidelijkheid hierin)

-   Is het mogelijk een auto of apartement te leasen op een toeristenvisum, en is het mogelijk om je Florida drivers license te halen op een toeristenvisum ?(Ik heb er ooit al een gehad maar moest die inleveren bij verlaten van het land)
 

www.leasetrader.net  www.craiglist.org zijn trouwens perfecte sites om goedkope  auto's te leasen en apartementen te huren!

Alvast bedankt voor jullie reacties!
#1 - 22-08-2007, 12:55 uur

bvdh

Je bent vast al weg maar voor een ander die wat wil weten over hoe en wat over de SEVIS FEE

Dit kreeg ik vandaag toegestuurd

In the meantime, please find the necessary information below in order to pay
the required SEVIS fee ($ 100.00 US for trainees) to the United States
Department of Homeland Security (DHS).

This fee can be paid by accessing form I-901 at the following web site:

https://www.fmjfee.com/index.jhtml

For a pdf version of form I-901 and the instructions for completing this
form, please visit:

http://www.ice.gov/doclib/sevis/pdf/I-901.pdf

The SEVIS fee must be paid before applying for the J-1 visa at the U.S.
Embassy or Consulate.


*in 2008 zijn de prijzen verhoogd iedereen die na 31 januari zijn visum krijgt moet meer betalen ook als de betaling van de fee al is gedaan

ben ik blij dat ze bij mij nog zeggen dat het $100 is en dat ik de 29e weg ga  >:D
#2 - 04-01-2008, 22:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15