Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

L2 Visum aanvragen

Discussie gestart

sherisa

Beste USA4All leden,
Ik en mijn man zijn al een tijdje van plan om naar VS te verhuizen via het overname van een zaak. Daarvoor moeten we L2 visum aanvragen. Wat voor ons nog onduidelijk is de tijd die we krijgen na het ontvangen van de Visum. Zijn we verplicht om direct te vertrekken of kunnen we nog paar maanden in NL blijven voor dat we vertrekken?

Bedankt voor jullie informatie.
#1 - 09-04-2012, 20:01 uur

MissFluffy

Bedoel je niet dat het een E2 visum moet zijn om een zaak over te nemen  ?
Er zijn hier wel mensen die op e hoogte zijn hoe snel zoiets afgehandeld moet worden ,denk alleen dat je even geduld moet hebben .Pasen en dat gaan sommige mensen er even tussenuit .
Trouwens welkom hier !


Gr,
#2 - 09-04-2012, 22:52 uur

sherisa

Dank je,
Ik dacht om een zaak te kunnen over nemen heb je L2 nodig. Wat ik weet is om zo een procedure te starten heb je minimaal 6 weken nodig en daarna wordt je uitgenodigd voor een interview. Als alles goed gaat heb je na ongeveer 10 weken de Visum.
Maar wat voor mij nog onduidelijk is hoe lang tijd heb ik na het ontvangen van deze Visum om naar VS te vertrekken. Dit vraag ik om de andere zaken omtrent verhuizen, werk en kinderen op tijd kan afronden voor dat we vertrekken.
Dank je wel...
#3 - 10-04-2012, 12:01 uur

MissFluffy

Zoek hier eens op deze site naar E2 visum en je vindt een schat aan informatie .Deze visum wordt gebruikt om en bestaande zaak over te nemen of een nieuwe zaak te starten .
Ik denk niet dat je je mag vastpinnen op hoelang zoiets duurt . Want de zoektocht die ik net deed hier op deze site ,liet al zien dat de uitreiking van het E2 visum van Hollandranch langer op zich heeft laten wachten dan hetgeen zij verwachtte . Over de afhandeling en tijden heb ik niet direct iets zien staan maar heb dan ook vliegensvlug even doorlopen .
In ieder geval kan je hier enkele postjes terugvinden over leden die via een E2 visum een zaak hebben overgenomen of zijn gestart .
Als je al dit doorneemt zal je ook zien welke eisen die E2 visum vereist en wat de minpunten aan deze visum zou kunnen zijn ,zeker in geval je kinderen hebt en niet veraf zijn van 18 of is het 21 jaar ....En dat het eigenlijk gaat om een tijdelijke visum ,al staat er niets in je weg om de eisen te blijven volgen en zodoende steeds verlenging aan te vragen .

Gr,
#4 - 10-04-2012, 13:15 uur

sherisa

Dank je wel voor je info. Je hebt gelijk, het gaat om E2 visum. Ik bedoelde ook E2. Ik heb ook best wel lang doorgezocht, maar kon geen precieze tijd vinden. het zal zowiezo 10 weken duren tot alles rond is maar daarna weet niemand.
Ik ga verder zoeken, toch bedankt.
#5 - 10-04-2012, 19:36 uur

Pieter79

Ik denk dat die 10 weken een beetje te kort door de bocht is... Kijk maar eens op visajourney.com

Succes,
Pieter
#6 - 10-04-2012, 22:23 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15