Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

lang verblijf bij visumhouder?

Discussie gestart

catlover

Mijn vriend zit sinds 1 mei met een J1 visum in de USA. Ik wil hem graag achterna reizen vanuit België in juli, gewoon als toerist.
Mijn bedoeling was om 3 maand te blijven (dan heb je geen visum nodig), dan voor een week of een paar weken terug te keren, en weer voor 3 maand te gaan als toerist. Problemen/vragen:
- kan je verschillende keren per jaar voor 3 maanden als toerist naar de USA?
- hoe lang moet je tussenin dan terug het land uit?
- volgens iemand die 10 j terug zo op en neer heeft gereisd kan dit niet, en moet je tussenin 2 maand terug het land uit
- ook volgens haar vraag ik beter een verblijfsvergunning voor 1 jaar aan (maar op welke grond dan?), of een verlenging van een toeristenvisum?
Ik vind al deze dingen dus niet terug op de website van de Amerikaanse ambassade..
Wij zijn niet getrouwd, en kan dus niet op die grond een visum aanvragen. Kan mijn vriend problemen krijgen als ik meerdere malen als toerist naar ginder ga? Wat is er uberhaupt op tegen om meerdere keren per jaar als toerist naar een groot land te reizen?
#1 - 08-05-2011, 12:35 uur

Jez

Wat is er uberhaupt op tegen om meerdere keren per jaar als toerist naar een groot land te reizen?

De vraag waar je dat van gaat betalen, oftewel het risico dat je illegaal in het land gaat verblijven, illegaal gaat werken om al die verblijven te kunnen betalen en dus ook geen belastingen ed gaat afdragen. Kortom: je gaat van het land profiteren zonder er iets voor terug te leveren.
#2 - 08-05-2011, 14:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

catlover

Daarom zeg ik dus als toerist omdat ik niet van plan ben om gelijk wat illegaal te gaan doen...
#3 - 08-05-2011, 17:30 uur

hdeweert

Er is niets op tegen om meerdere keren op een  op een toeristen visum naar de USA te gaan. Het probleem zit hem in de vraag hoe je de Amerikaanse costums
kunt overtuigen dat je voor toeristische doeleinden Amerika bezoekt. Alleen om je vriend te bezoeken kan door costums verkeerd kunnen  worden uitgelegd
zodat je de toegang word geweigerd.
Harm
#4 - 08-05-2011, 17:42 uur

Johan

- kan je verschillende keren per jaar voor 3 maanden als toerist naar de USA?
- hoe lang moet je tussenin dan terug het land uit?
- volgens iemand die 10 j terug zo op en neer heeft gereisd kan dit niet, en moet je tussenin 2 maand terug het land uit
- ook volgens haar vraag ik beter een verblijfsvergunning voor 1 jaar aan (maar op welke grond dan?), of een verlenging van een toeristenvisum?
Ik vind al deze dingen dus niet terug op de website van de Amerikaanse ambassade..
Wij zijn niet getrouwd, en kan dus niet op die grond een visum aanvragen. Kan mijn vriend problemen krijgen als ik meerdere malen als toerist naar ginder ga? Wat is er uberhaupt op tegen om meerdere keren per jaar als toerist naar een groot land te reizen?

Zolang jij als toerist naar Amerika gaat ben je officieel niet in overtreding mits je jezelf ook als zodanig gedraagt! Er is geen regel die jou zal verbieden meerdere keren per jaar voor 90 dagen heen te reizen. Zelfs niet als daar maar een week tussen zit. Aan de andere kant zullen ze bij de grenscontrole zichzelf afvragen (als je binnen zo'n korte tijd weer terug gaat) wat voor toerist jij bent. Je kunt wellicht rekenen op extra lastige vragen waarmee jij zult moeten aantonen dat je een toerist bent. Wat je natuurlijk eigenlijk niet bent want je doel is bij je vriend te zijn. De US kan je zonder enige vorm van discussie weigeren en terugsturen maar zo ook gewoon doorlaten zonder enig probleem. Vaste regelgeving behoudens hetgeen je al weet is er verder niet. Officieel hoeft er dus geen twee maanden tussen te zitten maar je kunt er donder op zeggen dat je extra vragen gaat krijgen met betrekking tot jou intensieve reisgedrag naar de VS. En als ze je antwoorden niet vertrouwen dan kunnen ze zonder verdere discussie jou weer heenzenden. Kortom allemaal erg trickie om het op die manier te doen.

Wellicht inderdaad een toeristenvisum voor een jaar aanvragen zodat je meer tijd hebt maar ook daar weer zul jij moeten aantonen dat je als toerist een jaar in Amerika wilt zijn. Als je motivatie je vriend is die in Amerika verblijft dan denk ik persoonlijk dat de kans klein is dat je een visum krijgt. En mocht je ooit worden afgewezen voor een visum dan wordt het er niet makkelijker op nog in de US te komen.

Er is trouwens niets mis met het feit dat iemand als toerist meerdere keren per jaar naar de VS afreist maar juist vanwege de redenen waarom jij naar Amerika wilt en vanwege allerlei andere zaken, is er regelgeving!
#5 - 08-05-2011, 17:55 uur

catlover

Dus of ik nu wel of geen visum aanvraag, ik zal moeten bewijzen dat ik toerist ben (dus ofwel voor het aanvragen van het visum, dus ofwel bij het de tweede keer voor 3 maand binnen willen).
Als ik als definitie voor toerist neem iemand die iets van het land wil zien, geen geld wil verdienen maar wel geld wil uitgeven, dan denk ik wel dat ik een toerist ben. Of ik nu bij mijn vriend wil zijn of niet.  :)
Als ik nu een bezoek aan familie incalculeer in mijn reizen, gaan ze dan minder problemen maken? (Ja, ik heb er écht familie wonen)
#6 - 08-05-2011, 18:28 uur

Jez

Als ik nu een bezoek aan familie incalculeer in mijn reizen, gaan ze dan minder problemen maken? (Ja, ik heb er écht familie wonen)

Dat is een extra reden die het verdacht kan maken, want als je familie hebt, dan heb je al een plek om te wonen en zij kunnen je mogelijk eerst onderhouden.......
#7 - 08-05-2011, 18:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

catlover

Geen goed idee dus, familie bezoeken  :(
#8 - 08-05-2011, 19:15 uur

Jez

Geen goed idee dus, familie bezoeken  :(

Je kunt ze wel bezoeken, maar ik zou het niet bij de Immigrations melden, als ze er niet om vragen.
#9 - 09-05-2011, 06:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

catlover

Ik heb zonder problemen een B2 visum gekregen.
Bedankt voor alle tips!
#10 - 14-06-2011, 12:56 uur

Yessica

Goed zeg!
#11 - 14-06-2011, 13:15 uur



leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15