Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mijn vriend werkt bij nato en gaat voor 3 jaar naar Amerika

Discussie gestart

sweetest_mio

Mijn vriend werkt bij nato en gaat voor 3 jaar naar ogden - utah - Amerika.
Hij zou daarvoor een a2 of nato visum aanvragen, heeft hier iemand ervaring mee.
Wat zijn mijn mogelijkheden erin? Ik heb een vaste job onder pc 218 en ben Belg.
Het bedrijf waarvoor ik werk heeft wel een afdeling in amerika, maar daar ga ik niet kunnen werken.
Welke visum kan ik daardoor krijgen.
Wij zijn niet getrouwd en zijn dat ook niet van plan.
Kent er iemand info rond mijn rechten bij dergelijke gevallen ivm mijn job, is men mij verplicht 3 jaar loopbaandonderbreking te geven, zijn er ook andere mogelijkheden?
Alle info is welkom.

thx
s.
#1 - 23-01-2006, 15:26 uur

MiamiHeat

Trouwen is de beste optie maar volgens mij kan zijn werkgever ook e.e.a. regelen.

#2 - 23-01-2006, 15:31 uur

Ebelix

Trouwen is de beste optie maar volgens mij kan zijn werkgever ook e.e.a. regelen.



Zijn werkgever kan alleen wat regelen als ze getrouwd zijn.
#3 - 23-01-2006, 17:24 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

FreezeM

Ja, trouwen of je eigen visum regelen.
#4 - 23-01-2006, 20:17 uur

The O.C.

sorry voor de domme vraag maar wat voor soort bedrijf is nato
#5 - 24-01-2006, 15:25 uur

visuar

Zie deze pagina voor meer info over NATO:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nato

Oftewel in het Nederlands beter bekend als de NAVO (NATO is de Engelse naam)
#6 - 24-01-2006, 15:41 uur
« Laatst bewerkt op: 24-01-2006, 15:44 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

sweetest_mio

Ik dank jullie voor de info.

Ik begon het ook al te denken dat trouwen de enige oplossing lijkt,
maar als we dat dan zouden doen, zijn er nog niet echt mogelijkheden tot werken of studeren.
Of weten jullie hier meer over?
Ik heb me al rot gezocht, en als vanalles tegengekomen.
Als hij onder nato of a2 visum gaat zou ik dan b1/b2 kunnen krijgen, maar dan werken zonder bezoldiging... Dat wil dus zeggen vrijwillegerswerk?

Ik ben ook op zoek geweest om opleinding te volgen, die bedragen zijn echt niet te doen, 5000 - 40000dollar??? hoe durven ze!!! ik had ook wel iets gelezen over taxen die je moet betalen als buitenlander of out of state,... weet daar iemand meer over?


als ik dan niet zou trouwen - ik heb zowiezo een adres waar ik naartoe kan.
weten jullie iets van work from home, er zijn er zoveel die dat doen, is dat mss een mogelijkheid, om nu al in te schrijven op belgie en dan verder doen in amerika?


Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Visum vind ik weinig info over visum.

Mijn vriend krijgt weinig feedback op zijn werk qua mogelijkheden, diegen die hij kent die in't buitenland zitten zijn allen getrouwd, dus daar hebben we ook niet veel aan.

We zijn samen sinds vorige zomer, in ik dacht ergens te hebben gelezen dat je moet kunnen aantonen dat je al een tijd samen bent (jaren) om niet zomaar te trouwen om het land binnen te raken.
#7 - 24-01-2006, 16:31 uur

Ebelix

Trouwen is echt de enige oplossing. Dan is het inderdaad zo dat je dan ook nog niet mag werken. Die rechten kan je dan weer later aanvragen. Van uit huis werken is ook niet toegestaan. Het is misschien mogelijk als je dan in het buitenland (Belgie) betaald krijgt.

Studie in Amerika is en blijft duur. Ze krijgen weinig of geen subsidie van de overhied. Alle kosten moeten gedekt worden uit de inkomsten van het college geld. De out of state tax geldt vooral voor de leerlingen die van buiten county/staat willen studeren aan een community/state college. Het is betaalbaar als je via een uitwisselingsprogramma in Amerika terecht kan.

Succes.
#8 - 25-01-2006, 13:50 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

FreezeM

Een B Visum zou je moeten aanvragen wanneer jullie NIET trouwen.

Als jullie wel trouwen en je man krijgt een NATO of een A2 visum krijg jij hetzelfde visum. Je zult bij de USCIS work authorization moeten aanvragen. Met je  employment authorization document (EAD) kan je vervolgens op zoek naar werk. Ik denk dat je het beste wel al getrouwd kunt zijn wanneer je vriend zijn visumaanvraag doet.

Mijn tip? Lekker het vliegtuig pakken naar Hawaii en daar trouwen. Is ons in oktober ook erg goed bevallen :)

Hier een paar sites waar je misschien wat aan hebt:
THE ABC’S OF IMMIGRATION – A, G, AND NATO VISAS
Employees of International Organizations and NATO (US dep. of State)
#9 - 26-01-2006, 15:33 uur

sweetest_mio

Dank je voor je info.

We hebben er ook gedacht om ons hier in belgië als officieel samenwonenden in te schrijven, dan kan ik me ten laste laten zetten bij mijn vriend, dan zou het op dat vlak al in orde zijn.  Als we dan in amerika trouwen, is het enkel geldig voor die staat en zijn we voor belgië nog steeds samenwonend.
Is het bv mogelijk in hawai te trouwen en in utah dan als getrouw koppel te leven, en in België dan terug als samenwonenden zonder extra kosten?
#10 - 30-01-2006, 10:10 uur

bgroeneveld

Ik sanp dat niet, dat verzet tegen trouwen. Een samenlevingscontract via de notaris is immers vrijwel hetzelfde. Waarom denk je dat trouwen is uitgevonden, tenslotte. En al die onzin dat vrouwen "verdwijnen" als ze trouwen... Mijn (Amerikaanse) vrouw heeft gewoon haar eigen naam gehouden, we hebben elk onze eigen kredietkaarten en bankrekeningen, we schrijven twee cheques uit voor de hypotheek. Onze zoon heeft mijn naam als achternaam (en krijgt even creatieve spellingen als ik) en m'n vrouws achternaam als middennaam. Op school nooit een probleem geweest, m'n vrouw zegt ik ben X, de moder van G.
Trouwen maakt alles een stuk makkelijker. Misschien wel een knieval voor de burgerlijke maatschappij, maar je leeft daar nou eenmaal in. En trouwen is trouwen, als je in de VS trouwt, ben je getrouwd voor de hele wereld, al het andere is maar hypocriet.
Het alternatief is natuurlijk: lekker zelfstandig in Belgie thuis blijven en je vriend de vrijheid geven om drie jaar lang te doen wat hij wil/van z'n baas moet. Maa als je dat kiest, dan moet je niet zeuren.
#11 - 30-01-2006, 18:30 uur

Chiefram

Zo, dat is nog eens duidelijk taal! LOL!  2006-05
Maar het is wel zo...

In jullie situatie is trouwen gewoon de enige optie. Of zijn jullie alleen maar 'bevriend' en wil je vriend niet alleen naar de US en 'faken' jullie een realtie om toch maar mee te kunnen?

Je wringt je wel in heel veel vreemde bochten om maar niet echt al te vast aan hem te hoeven zitten. Wat is daarvan de reden?
#12 - 30-01-2006, 18:42 uur

Dusza

Misschien wil ze enkel de lust, en niet de last?...   ;)
#13 - 30-01-2006, 19:56 uur

sweetest_mio

Mijn vriend is pas gescheiden, ik heb ook een lange relatie achter de rug.
We zijn nog geen jaar samen en willen mekaar nog beter leren kennen.
We willen het voorzichtig doen, omdat we beiden schrik hebben dat we mss weer de verkeerde keuze maken, hebben dus beiden wat last van bindingsangst.  We houden er gewoon rekening mee als het niet zou lukken tussen ons dat ik dan terug naar huis kan komen en we ons leven verderzetten. Maar we zouden dan graag de rompslomp vermijden van papieren, en de juridische kosten. We zouden liever trouwen als we echt zeker zijn van mekaar.

Ik dacht gelezen te hebben dat als we ginder trouwen, dat we dan voor belgië niet officieel getrouwd zijn zolang dat niet aangegeven wordt bij de dienst bevolking.
#14 - 31-01-2006, 10:11 uur

Ebelix

Als je opnieuw wilt trouwen moet je aantonen dat in de jaren dat je in Amerika gewoont hebt niet getrouwd bent geweest. Dat kan je niet aantonen omdat je wel getrouwd bent en moet je alsnog officieel scheiden in Amerika.
#15 - 31-01-2006, 13:00 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15