Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Moet ik een enkele reis boeken als ik met visum voor 3 jaar naar VS ga?

Discussie gestart

Bas

Hallo,

In januari ga ik voor 3 jaar met mijn gezin naar de VS, visum e.d. is allemaal geregeld. Nu heb ik van het reisbureau begrepen dat ik dan geen retour ticket mag boeken waarbij ik dan geen gebruik maak van de retourvlucht. Als ik kijk naar de prijzen voor de VS, dan houd dit in dat ik 3x zoveel geld kwijt ben voor een enkeltje dan voor een retour vlucht. Dit lijkt een manier voor luchtvaartmaatschappijen om deze regel flink uit te buiten/misbruik maken van.

Nu is mijn vraag: Klopt het dat ik niet met een retour in de VS mag aankomen en dan geen gebruik maak van de terugvlucht?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Groeten
Bas
#1 - 11-12-2008, 11:29 uur

tino

. Als ik kijk naar de prijzen voor de VS, dan houd dit in dat ik 3x zoveel geld kwijt ben voor een enkeltje dan voor een retour vlucht. Dit lijkt een manier voor luchtvaartmaatschappijen om deze regel flink uit te buiten/misbruik maken van.


Dit is niet bij alle vliegmaatschappijen zo. Ik moest zelf dit jaar mijn NYC trip voortijdig afbreken. Ik had een goedkoop retourtje via de KLM die niet te wijzigen was. Met de KLM gebeld en daar kon ik alleen een enkeltje krijgen die bijna 3 keer zo duur was als mijn retourticket. De klantenservice van KLM zei ook letterlijk dat ze dit deden om het kopen van enkeltjes te ontmoedigen. Ik heb toen via expedia een enkeltje met Singapore airlines kunnen kopen voor 250 euro. Als je zoekt via dit soort sites zal je waarschijnlijk wel betere prijzen kunnen krijgen. Kijk ook naar luchthavens als dusseldorf en Frankfurt die makkelijk per ICE bereikbaar zijn.
#2 - 11-12-2008, 11:40 uur

tino


Nu is mijn vraag: Klopt het dat ik niet met een retour in de VS mag aankomen en dan geen gebruik maak van de terugvlucht?


Dit klopt volgens mij ook niet. Officieel moet je een retourticket hebben om binnen te komen als toerist, maar aangezien je een visum hebt voor 3 jaar is dat uberhaupt niet mogelijk. Ik heb nog niet meegemaakt dat de douane vraagt naar het vlegticket. Voor de luchtvaartmaatschappij maakt het ook niet uit. Ze gaan er al vanuit dat een x-aantal mensen niet komt opdagen voor de vlucht. Je hebt alleen een probleem als je voor de heenvluicht niet komt opdagen want dan kunnen ze de terugvlucht cancellen.
#3 - 11-12-2008, 11:53 uur

pluto

Wij hebben ons retourticket in Atlanta al eens moeten laten zien. Moet zeggen op 18x is dit maar 1x voorgevallen.

Pluto
#4 - 11-12-2008, 19:39 uur

Ruud2004

Voor de Immigration heb je geen retourticket te tonen. (kan ook niet als je 3 jaar blijft)

Je kan gerust een retourticket kopen en, zoals in jouw geval, de retourvlucht niet gebruiken. Dat hoef je de luchtvaartmaatschappij helemaal niet te vertellen, het gaat ze niets aan. Er zal ook niemand naar vragen, dus laat je niet gek maken en koop een veel voordeliger retourtje.
#5 - 11-12-2008, 20:15 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

bgroeneveld

Ik heb van iemand die bij een  luchtvaartmaatschappij werkt wel eens gehoord, dat ze keurig bijhouden wie niet op komt dagen voor een retourvlucht. Beste lijkt mij eerlijk te bellen en zeggen dat je plotseling niet kunt komen. Je hebt kans dat ze dan alsnog je kredietkaart belasten, maar als je helemaal niets doet, kun je op een zwarte lijst komen. Hoewel... na drie jaar zijn ze dat mogelijk wel zo langzamerhand vergeten.
#6 - 12-12-2008, 02:18 uur

PetraVS

Dat lijkt me echt heel erg sterk, Benno.  Ik heb jarenlang bij reisbureaus gewerkt en heel veel met luchtvaartmaatschappijen samengewerkt.  Legio (vooral internationale) klanten van ons kwamen niet voor hun terugvlucht opdagen en veranderden die pas (lang niet altijd met dezelfde luchtvaartmaatschappij) na de datum van de originele terugvlucht.  Vierentwintig uur na de vlucht zijn de gegevens verdwenen uit de computer.  Daarom moet je, als je vergeten bent de frequent flyer nummer te geven, boarding passes opsturen als bewijs, dat je ook echt op die vlucht zat.
#7 - 12-12-2008, 03:00 uur

Ruud2004

Ik heb niets aan de bijdrage van Petra toe te voegen Benno, wel nog even over die zwarte lijst. Er wordt wel degelijk met zwarte lijsten gewerkt, maar zeker niet mbt "No-Show passagiers".  Dan moet je het wel wat spannender maken.
#8 - 12-12-2008, 15:47 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

hdeweert

De luchtvaart maatschappijen zijn niet blij als een passagier niet komt opdagen. Dit om div. reden. Je staat op een passagiers lijst en je komt niet opdagen dat is verdacht.
De luchtvaart maatschappijen verkopen het liefst retour vluchten, deze zijn beter in te plannen. Een enkele reis is in wezen een lege stoel op de terugweg die soms i.p.b. of anders word opgevuld. De gegevens zijn na 24 uur misschien uit het boekingssysteem maar zijn nog langere tijd beschikbaar. Het is verstandig als je van een retourtje de terugvlucht niet gebruikt dit voor het vertrek van de retourvlucht even te melden. Men verwacht n.l. dat je wel opkomt dagen.
#9 - 12-12-2008, 19:31 uur

Ruud2004

Harm, ik ben het met je eens dat het netjes is even te melden dat je niet mee gaat vliegen. Het is echter niet zo dat je met een boeking al op de passagierslijst staat. Je hebt een "reservering", niets meer. De passagierslijst wordt pas samengesteld als iedereen voor "die" vlucht heeft ingecheckt, zijn boardingspass heeft ingeleverd en daadwerkelijk aan boord zit. Passagierslijst gaat (indien al voorhanden, meestal niet) als laatste document met de "load-sheet" naar de gezagvoerder. Het is pas verdacht als je na het inchecken niet komt opdagen en bv wel bagage hebt ingecheckt. Alles daarvoor is slechts een reservering en daar wordt niets mee gedaan.
Iemand die niet komt opdagen bij de incheck wordt ook niet als "No-Show" passenger"gezien. dat wordt je pas nadat je hebt ingecheckt of als je tijdens een overstap niet komt opdagen.
#10 - 13-12-2008, 14:45 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Pieter79

Air Berlin (vanaf Dusseldorf) heeft die one way toeslag in ieder geval niet, om maar eens een voorbeeld te noemen. Helaas dat ze niet in Januari vliegen anders was dat misschien een optie geweest.
Persoonlijk zou ik het goedkoopste ticket boeken (one way of retour) en in het geval van een retourtje niet voor je retourvlucht komen opdagen. Ik zou ze misschien iets laten weten als ik in Amerika zou zijn, maar zeker niet van te voren omdat ze je dan mogelijk een duurder enkel ticket laten kopen.

Succes!
#11 - 17-12-2008, 20:52 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

dotra

Wij hadden een enkeltje van Virgin Airlines toen we met ons J1 naar de VS gingen. Het enkeltje was ongeveer even duur als een retour destijds (2000).

dotra
#12 - 17-12-2008, 21:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15