Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

mogelijke visa als je getrouwd bent

Discussie gestart

Tizzy1990

Hallo,

Ten eerste dit gaat niet over mijzelf, maar over iemand die ik heel goed ken.
Ik heb een vraag namens die persoon:

Als je illegaal bent, maar al 9 jaar getrouwd (en in het bezit van een geldige trouwakte), welke mogelijkheden zijn er dan om legaal te worden in de VS?

Wie kan mij hier een antwoord op geven?

Alvast bedankt!
#1 - 10-06-2008, 18:07 uur

Pieter79

Er zit niets anders op dan te wachten. Ik kwam laatst in een document tegen dat als je sinds 1972 illegaal in de VS verblijft je een verblijfsvergunning kon aanvragen. Je moet dan wel bewijzen dat je al die tijd daar geleefd (en gewerkt??) hebt. Persoonlijk heb ik hier wel moeite mee, illegaal is illegaal en je hebt de regels overtreden. Dat je dan na bijna 40 jaar een vergunning kunt krijgen vind ik verkeerd, dit kan mensen uitdagen zich illiegaal te vestigen in de VS.

Waarmee is hij of zij getrouwd, een U.S. Citizen of een andere illegaal? En waar zijn ze getrouwd? Als je getrouwd bent met een U.S. Citizen lijkt het me niet heel moeilijk om een verblijfsdocument te krijgen...


Gr. Pieter
#2 - 11-06-2008, 16:26 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Immigratie advocaat in de VS vragen.

Lijkt me trouwens vreemd, de meeste mensen weten dat zodra ze met een Amerikaans staatsburger(es) trouwen zij automatisch in aanmerking komen voor een verblijfs- en werkvergunning.
#3 - 11-06-2008, 17:44 uur

Tizzy1990

Bedankt voor jullie reacties.

Het gaat hiet om mijn oom. Hij is inderdaad met een amerikaanse staatsburger getrouwd (mijn tante).
Maar stel dat hij nu naar NL komt en dan weer teruggaat, krijgt hij dan geen problemen in de VS? Misschien dat het daar in de computer staat dat hij toen nooit is teruggegaan..
#4 - 14-06-2008, 19:27 uur

bgroeneveld

Waarom heeft hij nooit meteen na zijn trouwen werk gemaakt van een groene kaart? Nu weggaan lijkt me riskant, hij zou ZO SNEL MOGELIJK naar een goede immigratieadvocaat moeten gaan en dan de zaken eindelijk eens goed gaan regelen.

Tenzij zijn vrouw altijd al naar Nederland heeft willen verhuizen, natuurlijk.
#5 - 15-06-2008, 16:15 uur

Pieter79

Misschien heeft hij hier iets aan:
http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_1493.html
http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_2994.html (maar volgens mij is de I-130 DCF beter in zijn geval, ik heb die site zo ff niet bij de hand)

Succes,

Gr. Pieter
#6 - 18-06-2008, 18:45 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15