Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Na mijn studie naar Amerika om werkervaring op te doen

Discussie gestart

Johanna22

Hallo allemaal,

Via google ben ik terecht gekomen op deze site en het valt me op dat hier veel mensen komen met zeer veel kennis. Alle vragen in dit topic gaan over stage lopen in Amerika, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een traineeship in Amerika (ik wist niet goed op welk ander topic ik dit moest vragen, vandaar maar hier :-)). In juli studeer ik af (hbo Personeel & Arbeid) en daarna zou ik graag voor een bepaalde periode ( 6-12 maanden) naar Amerika willen om daar (het liefst relevante) werkervaring op te doen, Engelse taal goed te leren spreken en om een fantastische buitenlandervaring op te doen.
Ik dacht eerst in aanmerking te komen voor een J1-visum, maar nu las ik dat je hiervoor aangesloten moet zijn bij een universiteit/hogeschool. Heeft iemand een idee voor welk visum ik dan wel in aanmerking kom? Volgens een andere site (visaversa.com) bestaat het J1-visum namelijk ook voor mensen die als trainee naar Amerika willen en dat zijn afgestudeerde mensen. Ik weet nu dus niet goed wat ik moet geloven, weet iemand hier een antwoord op?
Verder heb ik familie in Amerika wonen via wie ik een baan/stage/traineeship tracht te bemachtigen. Klopt het dat het eigenlijk het belangrijkst is dat ik daar een plek heb en dat het dan met het visum wel goed komt?
Ook vroeg ik me af of iemand misschien ervaring heeft met tijdelijk werken in Amerika. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat met mensen leren kennen en dergelijke. Dit lijkt me een stuk lastiger als je gaat werken dan als je gaat studeren bijvoorbeeld.

Zo, een hele hoop vragen maar ik zit dan ook nog in de opstartfase :-)
Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vragen. Als ik op het verkeerde forum zit, hoor ik dit ook graag zodat ik het juiste topic kan vinden (ik kon het in eerste instantie in ieder geval niet vinden).

Alvast bedankt in ieder geval!

Groeten Hanneke
#1 - 27-11-2007, 23:23 uur

B-man

Kijk wel eerst goed naar het soort traineeship dat je wilt volgen. Zo zullen ze niet snel een visum afgeven voor een traineeship/training in de VS als dezelfde traineeship/training ook gegeven kan worden in het land van afkomst (van de aanvrager).

In ieder geval lijkt het me dat een H-3 beter in aanmerking komt dan een J-1 maar 100% zeker ben ik niet.
#2 - 28-11-2007, 13:09 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

DeWilde

je kan gewoon een J1 visum krijgen. ik geloof wel dat je eerst een jaar in je thuisland gewerkt moet hebben na je afstuderen om aanspraak te maken op een J1 voor traineeship. daarom kun je wellicht overwegen je afstudeerstage in amerika te doen zodat je niet hoeft te wachten.

op deze site staan vacatures voor een traineeship op J1 visum. www.trainee-select.net gebruikersnaam: trainee, password: select
#3 - 07-12-2007, 21:31 uur
Supply Chain Professional looking for a job in the San Francisco Bay Area. Please have a look at my personal website for further details.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15