Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nederlandse les in Amerika?

Discussie gestart

Jase

Hi!

Wie kan mij helpen met het volgende?

Ik ben docent Engels hier in Nederland, maar wil dolgraag naar Amerika om daar Nederlandse en evt. Engelse les te geven. Ik heb gezocht via Google, maar kon geen instantie vinden die mij daar verder bij kon helpen. Is er iemand op dit forum die mij misschien kan helpen de juiste instantie te vinden?

Zijn er mensen die ervaring hebben met lesgeven in Amerika? Zo ja, is dit idee viable, of is het niet meer dan een wild plan?

Bij voorbaat dank.

Cheers
Jase
#1 - 13-11-2007, 22:11 uur

KKop

Full-time zou ik niet weten, maar part-time misschien wel mogelijk.

Bijvoorbeeld, hier in Atlanta ging mijn dochter naar de plaatselijke Nederlandse school.  Dat was maar drie uur of zo per week.  Ze heeft nu een keer per week priveles Nederlands.

kijk eens hier:  http://www.demolenwiek.com
#2 - 14-11-2007, 05:07 uur

yvadow

Hallo,

Berlitz (http://www.berlitz.com/) is een organisatie die language training geeft.
Mijn familie en ik hebben nu Engelse lessen via Internet.

Suc6.

Yvadow
#3 - 14-11-2007, 05:08 uur

bgroeneveld

Met een Nederlandse bevoedgheid Engels geven in de VS is niet zo makkelijk als het lijkt. Ik heb een eerstegraads bevoegdheid in Nederland, en ben zelfs drs, met twee jaar leservaring (nou ja, ervaring, het was leuk, maar heel lang geleden).

Omdat ze in de VS nogal praten over het tekort aan leraren die Engels als tweede taal kunnen geven, heb ik me eens georienteerd bij de deskundigen hier in Minnesota. Hun conclusie: eerst twee jaar naar de universiteit, examens doen, proeflessen geven en misschien mag je dan voor de klas. Omdat ik me zo langzamerhand te oud voel om weer 'echt' te gaan studeren, heb ik dat maar niet gedaan. Maar als je echt wilt en de kans krijgt -- en er twee jaar voor over hebt -- dan kun je die weg natuurlijk altijd proberen. Wel veel geld meenemen, want studeren is hier niet goedkoop.

Wat Nederlands betreft: dat is meestal liefdewerk van een aantal geinteresseerde ouders. En meestal niet meer dan een paar uurtjes op zaterdag.

Wat overigens niet wil zeggen, dat een bestaan opbouwen op grond van Nederlandse les geven onmogelijk is. Ik ken iemand die jarenlang geleefd heeft van privélessen. En er wordt ook Nederlands gegeven op een paar hogescholen, the New School in New York doet dat bijvoorbeeld.

Als je goed zoekt, en veel geluk en doorzettingsvermogen hebt, moet het kunnen. Maar het zal niet eenvoudig, en zeker geen vetpot zijn.
#4 - 14-11-2007, 05:25 uur

PetraVS

Je zou de Internationale School in Washington eens aan kunnens schrijven.  Daar wordt Nederlands als vak onderwezen.
#5 - 16-11-2007, 02:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15