Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuw type reispas

Discussie gestart

Sus

"Nieuw type" is misschien het verkeerde woord maar, in België althans, komt er een nieuwe versie uit met vingerafdruk en irisfoto (van je oog dus :o). Dat vertelde men mij gisteren op het gemeentehuis.
Normaal was dit al vorig jaar ingevoerd maar met die regeringskwestie is dat uitgelopen. Men raadde mij aan even te wachten en meteen zo een nieuwe versie te nemen zodra dat allemaal rond was (maart/april). Ik heb de reispas toch pas nodig in Juli. De reispas zoals die vandaagnog  uitgegeven wordt blijft evengoed 5 jaar geldig.
Dat maar even ter info.

PS ; Toch ga ik die reispas nu al aanvragen denk ik,,want je kan er verdomd  zeker van zijn dat de nieuwe versie door de vingerafdruk en irisfoto weer duurder gaat worden, ik vind 71€ al veel voor zo'n boekje-))

Sus


#1 - 11-01-2012, 16:04 uur



MissFluffy

Ik ben maandag gegaan voor nieuwe paspoorten . Hier heeft men mij niets gezegd ,al rinkelt er nu wel een belletje bij mij dat ik over die nieuwe maatregel al iets had gehoord .Net zo over die nieuwe maatregel waarop je de pasfoto's in de gemeentehuis moet laten maken . Ik had voor veiligheid wel een setje meegebracht en het bleek dat ze hier geen pasfoto's maakte ,hangt een beetje van stad tot stad af .
Zelf nu ik over die nieuwe paspoorten lees met irisscan en vingerafdruk ,dan nog zou ik niet gewacht hebben tot ze beschikbaar zijn ,gewoon omdat ik op punt sta een reis te boeken en graag meteen de gegevens van paspoort mee invul.
Hier was het 71,50€ per paspoort en ook dit kan oplopen naargelang waar je woont . Heb al prijzen gezien van 86€ .
#2 - 11-01-2012, 16:13 uur

Pieter79

Ja, en dan geven ze die ook maar een geldigheidsdatum van 5 jaar. Hier in Amerika zijn ze ongeveer net zo duur maar zijn ze wel 10 jaar geldig! :)

http://travel.state.gov/passport/fees/fees_837.html

Gr. Pieter
#3 - 11-01-2012, 18:53 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Sus

De reispas is nu aangevraagd om niet nog meer te moeten betalen nadat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
Misschien goed om te weten, onze laatse reispas dateert van 1992 (kostte toen slechts 300Bfr) moesten we terug inleveren. Als we die 20 jaar oude passen niet meer hadden, moesten we een attest van verlies van paspoort op het politiebureau gaan halen, eerder kregen we geen nieuwe. Dat is weer goed om te weten,,je oude reispas nooit weggooien !! 

Sus
#4 - 27-01-2012, 20:04 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15