Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuwe visum-eisen per 1 juli

Discussie gestart

Jez

Wij (lees Marechaussee) gaan de afgifte toch ook niet betwisten als het Amerikaans consulaat een (nood) paspoort aan een Amerikaan heeft verstrekt ? 

Misschien niet, maar we betwisten wel een Nederlands noodpaspoort dat door het Nederlandse consulaat aan een Nederlanse in Amerika is uitgegeven. Nichlief (Nederlandse nationaliteit, woont al 35 jaar in Amerika) reisde hiermee terug naar Amerika en daar werd toch een partij moeilijk over gedaan op Schiphol! Er kwamen minstens 4 medewerkers aan te pas voor ze door mocht.
#16 - 05-07-2009, 14:47 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

bgroeneveld

OK geen floddertje. Maar toch wel een NOOD paspoort.

Met een gewoon paspoort, gewoon op tijd aangevraagd, een gewoon onderdeel van een gewone reis, moet je dus wel gewoon de VS binnen kunnen komen.

Amerikanen die in Europa stranden (of Nederlanders die in de VS hun paspoort kwijtraken), zouden natuurlijk op een noodpaspoort naar het land waar ze wonen moeten kunnen reizen. Wellicht wordt daar wat strenger op gecontroleerd dan een normaal, geldig paspoort. Maar dat is natuurlijk niet ZO vreemd, alles wat buiten de normale gang van zaken valt, wordt natuurlijk tegenwoordig wat beter bekeken.
#17 - 06-07-2009, 00:08 uur

MariekenaarVS

Ik ben in Amerika hoor. Helemaal niks aan de hand. Wat ik al dacht.

Groetjes Marieke
#18 - 06-07-2009, 00:56 uur

sweatbox

Een paar jaar terug heeft mijn broer op Schiphol een noodpaspoort gekregen omdat zijn gewone paspoort beschadigd was. Op JFK aangekomen heeft hij daar een dag vastgezeten omdat zijn noodpaspoort niet geldig zou zijn. Uiteindelijk mocht hij "under parole" het land in. Ik vermoed dat dat toen ook al te maken had met het niet machinaal uitleesbaar zijn van zijn paspoort. Het noodpaspoort was verstrekt na 28 augustus 2006.
#19 - 06-07-2009, 08:09 uur

Wop

Ik ben in Amerika hoor. Helemaal niks aan de hand. Wat ik al dacht.

Groetjes Marieke

Fijn om te "horen" !!

Veel plezier daar!
#20 - 06-07-2009, 11:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15