Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nogmaals problemen binnenkomen USA

Discussie gestart

tribus

Hallo,

Ik heb misschien een beetje een vreemde vraag. Kunnen er problemen bij het binnenreizen van de USA ontstaan als men  10 jaar geleden wegens een klein stzrafbaar vergrijp in Nederland een veroordeling heeft gehad. De straf staat niet meer open. In de USA is natuurlijk nooit een strafbaar feit begaan.
#1 - 20-12-2004, 15:58 uur

Ebelix

Om niet voor verrassingen te komen staan zou ik een visum aanvragen bij het Amerikaans consulaat in Amsterdam.

Zij kunnen direct bepalen of je wel of niet Amerika in mag. De vraag kost wel geld.

Veel succes
#2 - 20-12-2004, 16:45 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Dat ligt eraan of je nog steeds een strafblad hebt; bepaalde zaken vervallen na een x aantal jaar, je strafblad wordt opgeschoond om het zo te zeggen. Het is erg moeilijk om er achter te komen of je nog een strafblad hebt of niet. Je krijgt niet zomaar inzage in je eigen strafblad. Dit kan via het gemeentehuis, een zgn. verklaring van goed gedrag, maar dit gebeurd meestal op verzoek van een werkgever. Vraag je dit zelf aan, duurt erg lang en kost ook het nodige. Er is wel een website waarop je kunt vinden hoelang bepaalde zaken op je strafblad blijft staan, maar ik ben er het adres van vergeten (sorry). Je zou het via Google en met veel geduld moeten kunnen vinden. Wij hebben trouwens nog niet meegemaakt dat ze ons evt. strafblad nagingen (we waren er wel bang voor, de laatste x dat we zijn gegaan) en konden zonder problemen "aan wal".
#3 - 20-12-2004, 20:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

heivalido

Die verklaring omtrent het gedrag die krijg je dus gewoon niet. Wij wilde hem aanvragen voor ons interview en er werd ons gewoon verteld dat we deze niet zelf aan konden vragen zonder een document van een werkgever of bv het consulaat. Ik zou inderdaad het visum aanvragen, dat kost inderdaad wel wat meer, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
#4 - 02-01-2005, 10:52 uur

Chiefram

Ik vind het hele gebeuren niet eens lekker, dat je je eigen gegevens verdorie niet kan aanvragen! Het zijn JOU persoonlijke gegevens en als iemand anders het wil inzien, zoals een werkgever, dan mag dat ineens wel!

Is er niet een wet dat je het recht geeft op inzage van je eigen gegevens? Ik vind dit echt onbehoorlijk.  >:(
#5 - 03-01-2005, 01:11 uur
« Laatst bewerkt op: 03-01-2005, 01:12 uur door Chiefram »

visuar

Misschien dat je het aan kan vechten via het kanton of ander gerecht. Maar dan zou je even moeten informeren bij je rechts-bijstand als je die hebt... Ik vind het ook maar raar, het is toch je eigen goed (of niet zo goed) gedrag. Beetje vreemd!
#6 - 03-01-2005, 13:21 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Jez

Het kan wel, hoor. Het is alleen niet makkelijk en kost je geduld en geld. Ik ben een beetje vergeten hoe je ook alweer inzage krijgt in je eigen gegevens. Maar voor diegene die dat zou willen: je kunt het beste bij je gemeentehuis beginnen en vandaar wordt je doorverwezen. Als je gewoon een goede reden geeft waarom je inzage wilt, dan lukt dat uiteindelijk wel.
#7 - 03-01-2005, 21:10 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ik heb deze gegevens ca. 1 maand voor Heivalido aangevraagd bij het stadskantoor in Dordrecht en na betaling van wat euro's kreeg ik het keurig netjes thuis opgestuurd.
#8 - 04-01-2005, 00:27 uur

visuar

Zeg je nu dat JIJ die gegevens van IEMAND ANDERS (Heivalido in dit geval) kon opvragen maar Heivalido dat zelf NIET KON???? :-\
#9 - 04-01-2005, 01:13 uur
« Laatst bewerkt op: 04-01-2005, 01:13 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Chiefram

Hahaha, nee !!!  ;D ;D ;D
Dat zou werkelijk een super stunt zijn als dat zo zou zijn, hahaha...

Het staat een beetje dubbel geschreven, maar ik bedoel dat ik 1 maand VOORDAT Heivalido zijn aanvraag deed, ik de mijne had gedaan. Dat was precies vlak voor de nieuwe wet die ingesteld werd, dat je het niet meer zelf kon aanvragen.

Wij hadden dus geluk dat we precies optijd waren, maar achteraf de pech dat we geld hebben betaald voor dokumenten die het Consultaat niet eens wilde inzien. Je hebt er niets aan...
#10 - 04-01-2005, 02:08 uur
« Laatst bewerkt op: 04-01-2005, 02:08 uur door Chiefram »

visuar

Ah.... dat maakt het een stuk duidelijker! ;)
#11 - 04-01-2005, 12:56 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Jez

Wacht even, zou je dan een "bewijs van goed gedrag" (hoe heet dat tegenwoordig ook alweer?) moeten overleggen op het consulaat? Of heb jij gewoon een strafblad, gniffel, gniffel  ;D ;D ;D
#12 - 04-01-2005, 21:17 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

heivalido

Het VOG heb je in ieder geval niet nodig op het consulaat, geloof ons maar, ze weten alles al lang over je. Zo werd het ons in ieder geval uitgelegd toen ik vroeg of we het VOG nodig hadden.
#13 - 06-01-2005, 22:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15