Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Op de bonnefooi naar de VS?

Discussie gestart

chromis

Verhaal: ik wil van november - november stage lopen in de VS. Daarna wil ik een weekje/maandje terug naar NL, met vriendlief. Ik studeer dan af (kwestie van een presentatie en diploma ophalen) en wil daarna (na kerst) weer teurg naar de VS om daar te gaan werken. (we kunnen daar een restaurantje runnen.)

Ik probeerde eerst een stagevisum te krijgen zodat ik daarmee naar de VS kon, om dan een jaar daar stage te kopen en bij mijn vriend te zijn. Nu blijkt dat je je als stagebedrijf bij een louche credit organisatie moet registreren, en dat wil het stagebedrijf niet, dus no luck J1 visa. 

Nu is het plan om naar de VS te gaan (met mijn ticket via de KLM met variable terugdatum, die staat nu in juli en verander ik in maart naar november. Vriendlief wil dan een K1 fiance visa voor mij aanvragen. Hij heeft zelf niet een denderend inkomen, maar zijn ouders wel en die willen borg voor ons staan. (ik weet de procedure niet goed, maar dit begreep ik er van.)

Is dit een goed plan, of moet ik rekenen op angst voor deportatie? we hebben beiden geen strafblad en goede kansen op de arbeidsmarkt. Vriendlief studeert in  maart 2010 af, ik dus in december 2010. En maakt het wat uit dat mijn vliegticket als terugreis juli 2010 heeft voor of ik wel of niet het land ingelaten kan worden?

Ik hoop heel erg dat jullie me wat advies kunnen geven.
#1 - 12-08-2009, 14:16 uur

hdeweert