Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Op de bonnefooi naar de VS?

Discussie gestart

chromis

Verhaal: ik wil van november - november stage lopen in de VS. Daarna wil ik een weekje/maandje terug naar NL, met vriendlief. Ik studeer dan af (kwestie van een presentatie en diploma ophalen) en wil daarna (na kerst) weer teurg naar de VS om daar te gaan werken. (we kunnen daar een restaurantje runnen.)

Ik probeerde eerst een stagevisum te krijgen zodat ik daarmee naar de VS kon, om dan een jaar daar stage te kopen en bij mijn vriend te zijn. Nu blijkt dat je je als stagebedrijf bij een louche credit organisatie moet registreren, en dat wil het stagebedrijf niet, dus no luck J1 visa. 

Nu is het plan om naar de VS te gaan (met mijn ticket via de KLM met variable terugdatum, die staat nu in juli en verander ik in maart naar november. Vriendlief wil dan een K1 fiance visa voor mij aanvragen. Hij heeft zelf niet een denderend inkomen, maar zijn ouders wel en die willen borg voor ons staan. (ik weet de procedure niet goed, maar dit begreep ik er van.)

Is dit een goed plan, of moet ik rekenen op angst voor deportatie? we hebben beiden geen strafblad en goede kansen op de arbeidsmarkt. Vriendlief studeert in  maart 2010 af, ik dus in december 2010. En maakt het wat uit dat mijn vliegticket als terugreis juli 2010 heeft voor of ik wel of niet het land ingelaten kan worden?

Ik hoop heel erg dat jullie me wat advies kunnen geven.
#1 - 12-08-2009, 14:16 uur

hdeweert

Je verhaal is nogal vaag. Eerder liet je weten een jaar stage te lopen in Amerika. nu komt het op mij over dat je een Amerikaanse vriend
hebt en daar graag naartoe wilt. Als de emigratiedienst bij je binnenkomst in Amerika daar lucht van krijgt kun je zo weer naar huis.

Bij mijn weten kun je geen visa kopen. Je zult je visa gewoon aan moeten vragen en dat kost je wel enige tijd.
Lees hiervoor het stuk op de website van USA 4 ALL

http://www.verenigdestaten.info/alginfo/visa.html

Als je tijdens je verblijf in Amerika geen groene kaart hebt en toch werkt is de kans er dat je als je betrapt word retour
Nederland word gestuurd. En bij terugzending naar Nederland zit  Amerika er voorlopig niet meer in.
Probeer alles legaal te regelen.
Succes
Harm
#2 - 12-08-2009, 17:45 uur

chromis

Ik heb het wellicht onduidelijk uitgelegd.

Ik ga stage lopen bij een bedrijf in de VS over de periode van nov 2009 tot nov 2010. Dit omdat ik graag een buitenlandse stage loop en in de VS zit mijn vriend. Als de emigratiedienst waar precies lucht van krijg, moet ik weer naar huis? Dat ik mijn vriend op ga zoeken of daar een stage ga lopen?

Ik wil ook zeker niet een visa kopen, ik wil gewoon een visa aanvragen wanneer ik daar zit. En dan wel een fiance visa, in plaats van een j1 visa.

Ik zal in de VS eerst op touristenvisa daar zitten, en dan gaan we aan de fiance procedure beginnen. Als dat erg lang duurt, verloopt inderdaad mijn touristenvisa, maar ik wil daar het liefste mijn k1 visa afwachten.
#3 - 12-08-2009, 18:27 uur

hdeweert

Nieuw!
Ik begrijp dat je een jaar stage in Amerika gaat doorbrengen. Daarvoor heb je dus al de juiste papieren?
Als ondanks dat de Emigratie ambtenaar het idee krijgt dat je Amerika voor een ander doel binnenkomt weet ik niet wat hij gaat doen.
Tijdens je jaar stage kan je toekomstige echtgenoot een visa voor je aanvragen
http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_2994.html
na goedkeuring van alles zul je binnen 3 maanden moeten trouwen.
Word je betrapt op illegaal verblijf dan is het duidelijk over met je verdere verblijf in Amerika.
Harm
#4 - 12-08-2009, 19:46 uur
« Laatst bewerkt op: 13-08-2009, 07:34 uur door hdeweert »

Mrjn

Ik begrijp eigenlijk uit het hele verhaal dat er juist geen visum is voor het jaar stage. Klopt dat?
#5 - 13-08-2009, 06:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15