Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

prille relatie met Amerikaan. Vragen over B2-vsium

Discussie gestart

Ellen

Ik heb dit voorjaar een relatie gekregen met een Amerikaan.
Om hem beter te leren kennen, heb ik afgelopen zomer bij hem in de VS doorgebracht. Deze week moet ik terug omdat mijn visa-waiver verloopt
Maar graag zou ik wat langer in de VS verblijven zonder een officiele status als 'fiance' of 'echtgenoot'.

Ik heb besloten een B2-visum aan te vragen en heb daarover een paar vragen.

a. is eerlijk zijn over mijn reisdoel handig in dit geval? Ben ik beter af als ik aangeef dat ik graag zes maanden als toerist in de VS wil verblijven en vrienden wil bezoeken (want dat is ook waar).
b. ik heb geen baan meer, maar nog wel een huurappartement en voldoende spaargeld. Is dat voldoende grond voor een B2-visum?

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Alvast dank
Ellen
#1 - 20-09-2007, 13:32 uur

XJ

Ik zou sowieso altijd eerlijk blijven op dit gebied. Het is geen Nederland :) Als je ze pakken op een overtreding of misbruik dan heb je de mogelijkheid het land voorlopig niet meer binnen te komen. Ook weet je zeker dat je op de een of andere manier gelabeled wordt in een of andere database, wat ook nooit voordelen oplevert. Verder ben ik geen expert op dit gebied, maar ik dacht dat een gunstige aantoonbare financiele situatie een voorwaarde is of in het minste geval een voordeel op kan leveren.
#2 - 21-09-2007, 18:12 uur

bgroeneveld

Ik zou vrienden gaan bezoeken en wat rondreisplannen maken. Als ze denken dat je bij je vriend gaat wonen, zullen ze al gauw gaan praten over verlovingsvisa en zo.

#3 - 21-09-2007, 23:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15