Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Ik vlieg naar Jamaica, heb ik reistoestemming nodig bij het overstappen in Miami op een andere vlucht naar Jamaica?

visum/reistoestemming nodig?
100%
1 (100%)
digitale vingerafdruk voldoende?

0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1

Reistoestemming nodig voor een tussenlanding?

Discussie gestart

martreker

Ik zie door de bomen het bos niet meer.... Help! :o

Ik moet werken in Jamaica als Visagist. Daarvoor heb ik een koffer vol visagiespullen. Internationaal heb ik nog geen grote vluchten gemaakt buiten de EU (behalve dan een rechtstreekse trip naar Kaapstad/Zuid Afrika)

Ik vlieg van London naar Miami en heb dan maar 2 en een half uur de tijd om in te checken voor de andere vlucht naar Montego Bay (Jamaica). Miami is dus alleen maar een tussenstop.
Ik heb al op de sites van de Amerikaanse ambassade gekeken voor Visum, reistoestemming en dergelijke, maar kom er maar niet achter wat nodig is om daar door de douane te komen.

Hoe gaat het te werk? Ik las al zoiets van digitale foto's en digitale vingerafdrukken die gemaakt moeten worden. Of heb je toch papieren nodig om daar te kunnen landen op het vliegveld?
Ik vraag dit aangezien de tijd tussen de 2 vluchten aanzienlijk kort is, en ik die tijd nodig heb om probleemloos op die andere vlucht te kunnen komen zonder al teveel Amerikaanse hysterische veiligheidstoestanden.

Wie kan mij uit ervaring uitleggen hoe een doorreis werkt in de USA en wat ik eventueel nodig moet hebben en waar ik het aan kan vragen.
#1 - 07-12-2008, 13:39 uur

Ruud2004

Ligt er even aan wanneer je gaat, maar Amerika kent geen "Transit-lounges". Je valt dus in het Visa Waver Program (groen formulier aan boord invullen) In januari 2009 wordt dit vervangen door ESTA. Je krijgt dus dezelfde controle als iemand die naar Amerika op vakantie gaat. Er wordt gesproken over "naar of via"!!!

Suc6

Het Amerikaanse Department of Homeland Security (DHS) heeft het Electronic System for Travel Authorization (ESTA) aangekondigd. ESTA is een geautomatiseerd systeem om vast te stellen of reizigers die staatsburger zijn van landen die deelnemen in het visumontheffingsprogramma (VWP), waaronder Nederland, zonder visum naar of via de USA mogen reizen. Met ingang van 1 augustus 2008 is het programma gestart op vrijwillige basis.

Met ingang van 12 januari 2009, wordt het programma verplicht en zullen alle reizigers naar of via de USA  ESTA toestemming moeten verkrijgen alvorens visum-vrij te mogen reizen.

De aanvraag hiervoor zal online gedaan moeten worden via https://esta.cbp.dhs.gov. Eventueel kan uw reisagent u hierbij assisteren. De aanvraag dient uiterlijk 72 uur voor vertrek te zijn afgerond en geldt ook voor kinderen. In de meeste gevallen zal ESTA onmiddellijk uitsluitsel geven omtrent het visum-vrij kunnen reizen. De toestemming is geldig voor meervoudige toegang tot de USA voor een periode van twee jaar, tenzij uw paspoort eerder verloopt. U dient naast de ESTA toestemming te beschikken over een geldig Nederlands paspoort. Voor meer informatie kunt u terecht op de Engelstalige website www.cbp.gov/esta.
#2 - 08-12-2008, 20:39 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15