Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reizen vanuit een ander land.

Discussie gestart

Driver

Ik vlieg Volgende maand Via Bangkok naar Amerika moet ik nu ook een Visum aanvragen ik ben Nederlander
bvd
#1 - 04-05-2008, 09:35 uur

Baia

Is wel erg vaag hoor. Bedoel je een visum vor Bangkok of eentje voor USA? Ik vermoed aangezien je op dit forum zit, dat dat voor de USA is. Hangt er natuurlijk van af hoe lang je in de USA wilt blijven en wat je daar gaat doen he. Als je minder dan 3 maanden op reis gaat ginder heb je geen visum nodig. Voor ale andere soorten raad ik je aan even het forum door te lezen om te weten welk visum voor jou het beste is.
#2 - 04-05-2008, 10:33 uur

Driver

Ik vlieg Volgende maand Via Bangkok naar Amerika moet ik nu ook een Visum aanvragen ik ben Nederlander
bvd

Wat ik bedoelde is omdat ik nu in Bangkok ben (woon) en via hier naar Amerika vlieg?
#3 - 04-05-2008, 12:45 uur

Baia

En ga je in Amerika wonen? 1 maand - 3 maand - 1 jaar - 50 jaar?
Wat ga je daar doen? Niksen of Werken?

Dat zijn dingen die je moet weten vooralleer ik kan zeggen of je een visum nodig hebt.

Maar stel je gaat er via je werk en je blijft er zoalng het nodig is, dan moet jou werkgever je visum regelen. En daar heeft je huidige woonplaats geen belang in.
#4 - 04-05-2008, 14:04 uur

Jez

Het gaat toch om je nationaliteit? Als je met een Nederlands paspoort reist, zul je een toeristenvisum in het vliegtuig in moeten vullen. Reis je met een andere nationaliteit dan de Nederlandse, dan zul je moeten kijken welke vereisten kwa visum er bij die nationaliteit worden gesteld. En of je dan vanuit Bankok, Londen of Amsterdam vliegt, maakt niets uit.
#5 - 04-05-2008, 14:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Driver

En ga je in Amerika wonen? 1 maand - 3 maand - 1 jaar - 50 jaar?
Wat ga je daar doen? Niksen of Werken?

Dat zijn dingen die je moet weten vooralleer ik kan zeggen of je een visum nodig hebt.

Maar stel je gaat er via je werk en je blijft er zoalng het nodig is, dan moet jou werkgever je visum regelen. En daar heeft je huidige woonplaats geen belang in.

Het plan is om daar te blijven wonen en werken maar ik ga eerst kijken of het mij daar bevalt we gaan trouwens naar Fort walton beach ik weet niet of het daar goed vertoeven is maar we zien het wel.
Allereerst familie bezoek zuster van mijn vrouw woont daar al bijna 40 jaar.
#6 - 04-05-2008, 15:41 uur

Loek

Het plan is om daar te blijven wonen en werken maar ik ga eerst kijken of het mij daar bevalt we gaan trouwens naar Fort walton beach ik weet niet of het daar goed vertoeven is maar we zien het wel.
Allereerst familie bezoek zuster van mijn vrouw woont daar al bijna 40 jaar.

Als je het forum er even op nazoekt, zul je zien dat het niet zonder meer mogelijk is om jezelf in de US te vestigen om daar te gaan wonen, tenzij je een met een amerikaanse trouwt, een green card wint via de DV lottery, of een bedrijf vind die jouw een baan aanbied die niet door een amerikaan kan worden vervuld en dit bedrijf bereid is een langdurige en prijzige werkvisum procedure voor jouw door te gaan.  Zelfs als je een van de hierboven genoemde methodes succesvol weet te doorstaan zul je waarschijnlijk pas over een jaar of 2 legal het land in kunnen reizen.  Het maakt daarbij overigens niet uit of je uit Nederland, Thailand of Timboektoe reist.  Het gaat om het land van je afkomst.
#7 - 04-05-2008, 18:59 uur

Ruud2004

Je had je vraag anders moeten stellen.  bv "Ik woon nu in Bangkok, ben Nederlander en wil mij permanent in Amerika vestigen".  Want dit is wat je wil....toch ?
Naar mijn mening dien je dan de normale procedure via een Amerikaanse ambassade te volgen. (zoals Loek al aangeeft)  Je kan deze vraag ook (na aankomst in de VS) bij de inreiscontrole aan de immigratieofficer stellen.  Ik weet zeker dat zijn antwoord duidelijk zal overkomen !!!   (voor je het weet ben je al weer bezig met de terugreis naar Bangkok)

Mijn tip is dan ook; "zeg je huur in Bangkok nog maar niet op en neem contact op met een Amerikaanse vertegenwoordiging".
#8 - 04-05-2008, 22:52 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

FreezeM

Nou, volgens mij zeg je dat je nu alleen naar de VS gaat om eens te kijken. Met andere woorden je gaat korter dan 3 maanden? Dan kan je als Nederlander zonder visum de VS in on het WVP. Je hebt het over 'we'. Ik neem aan dat je met je vrouw reist. Is zij ook Nederlands, want als ze Thais is zal ze wel een visum moeten aanvragen. En ik ken de regels voor de VS niet volledig maar weet dat als een Thaise naar Nederland op vakantie wil komen er een hoop voorwaarden zijn voor een visum. Je moet bijvoorbeeld je retourticket gekocht hebben voordat je je visum aanvraagt.
#9 - 11-05-2008, 11:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15