Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Sad esta story: power abuse detroit Department of Homeland Security

Discussie gestart

Michael

Ik leerde iemand kennen 3 jaar geleden. Vorig jaar 1 maand op esta naar haar gegaan in louisiana.
Een tijdelijk IT baan was beëindigd en dus dacht ik fijn dat ik voordat ik opnieuw een baan zocht even voor 2 maand naar mijn vriendin kon gaan dit jaar.
Alles in orde met esta enz zoals vorig jaar. Met veel vertrouwen en verlangen om haar weer te zien ging ik door de security in Detroit.
Helaas toen ik zei dat ik bij een vriendin logeerde ( ze vroegen wie op het adres woonde ) werd het verdacht voor ze. Ik was namelijk niet werkzaam en ging voor 2 maand naar een vriendin. 4x heel mijn koffers doorzocht, vragen gesteld waarom ik ging. Doordat ik niet bewijs genoeg had dat ik ging terug keren naar België ( retourticket werd niet naar gekeken ) besloten ze me terug te sturen. Dus 7 uur vliegen, 7 uur security en toen weer 7 uur terug vliegen naar België.... Dat was dus gisteren... was de zwaarste dag in mijn leven. Gewoon het feit dat ik mijn geliefde niet kon zien omdat een ambtenaar snel wou vertrekken ( haar dienst zat er namelijk bijna op en moest naar een family feest ) en even haar macht moest tonen... is echt hartverscheurend geweest.

Mijn esta is nu verandert in " mag niet reizen " maar zal het hier zeker niet bij laten. Ik ga morgen contact opnemen met de Nederlandse ambasade ( ben van nederland ) om te kijken wat ik kan doen. Voor iedereen die hetzelfde wil doen: neem genoeg bewijs mee dat je zeker terug keert naar je land...

Ik zal waarschijnlijk wanneer ik weer werk een toerisme visum aanvragen, zodat ik zeker kan aantonen dat ik " roots " heb in Belgie. Wat ik wel geleerd heb is dat ze daar maar 2 woorden kennen van roots: Werk en huis. Voor de rest denk maar niet dat andere zaken als bewijs kunnen dienen...

Op het moment heb ik het er enorm moeilijk mee dat dit werkelijk volledig buiten echte concrete bewijzen ging en volledig op speculatie. Zelfs uit mijn official report kan je niet bewijzen dat ik met verkeerde intenties naar usa ging ....

Hoe dan ook, ik hoop dat ik hiermee mensen kan helpen op dit forum en dit mij een beetje troost kan geven  :'(

edit: De volgende link kan je een weigering proberen te rechtvaardigen, dit zal ik de komende dagen ook zeker doen

http://www.dhs.gov/files/programs/gc_1169676919316.shtm

#1 - 26-03-2012, 22:46 uur
« Laatst bewerkt op: 26-03-2012, 23:37 uur door Michael »

Pieter79

Wow, dat is wel even schrikken zeg! Helaas kun je als een beambte zijn of haar dag niet heeft gewoon teruggestuurd worden. Websites of niet om dit weer in orde te maken, je zit er dan wel maar mooi mee te kijken. zelfs als je een toeristenvisum aanvraagt kunnen ze je nog gewoon terugsturen. Misschien is het wel goed om voor de eerste nacht voor de zekerheid maar een hotel te boeken.

Just for your information; in zo'n beetje alle formulieren die ik heb moeten invullen voor mijn fiance procedure tot en met m'n permanente green card, werd gevraagd of je ooit de toegang tot de USA bent geweigerd. Ik weet niet wat je plannen of intenties waren of zijn, maar als het een serieuze relatie was om die uit kon bloeien tot trouwen dan heb ik erg met je te doen.

Ikzelf ging 2 of 3 keer per jaar naar m'n vriendin in NJ, en was na een tijdje wel nerveus om m'n verhaaltje bij de beambte te doen. Gelukkig ben ik nooit teruggestuurd maar hoe anders had m'n leven er dan uitgezien.

Als je serieus bent om vaker terug te komen naar de USA is het denk ik wel zaak om volledig voor het 'zuiveren' van je naam te gaan.

Veel succes en sterkte,
Pieter
#2 - 27-03-2012, 00:34 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Michael

Bedankt Pieter79, voor je medeleven.

Kunnen ze niet natrekken hoeveel dagen je geboekt hebt ?
Mag ik vragen welk verhaaltje je dan altijd vertelde ?
Hoe ben je 3x per jaar naar NJ kunnne gaan met je werk en voor hoelang elke keer ?

edit: ik dacht misschien om in een straal van 10 uur rijden van new Orleans een vlucht te nemen, daar hotel te nemen onder het motto " roadtrip "
#3 - 27-03-2012, 00:44 uur
« Laatst bewerkt op: 27-03-2012, 01:12 uur door Michael »

Yessica

Arme Michael...ik weet hoe je je voelt. Ik had bijna dergelijke ervaring als jij, gelukkig voor mij werd ik toch wel toegelaten, maar het was even zweten. Mijn relaas kun je hier lezen: http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,11113.15.html


Wat je zou kunnen doen, is een 'redress nummer'  aanvragen. Dit is voor mensen die onterecht zijn tegengehouden door customs of die bijvoorbeeld worden verward met mensen op de zwarte lijst voorkomen omdat de naam gelijkend is. Je zult er wat moeite voor moeten doen, maar dan zijn je kansen om Amerika in te komen in ieder geval niet verkeken!!!

Lees meer hier: http://www.tsa.gov/travelers/customer/redress/index.shtm
#4 - 28-03-2012, 17:51 uur
« Laatst bewerkt op: 28-03-2012, 19:39 uur door Yessica »



Pieter79

Bedankt Pieter79, voor je medeleven.

Kunnen ze niet natrekken hoeveel dagen je geboekt hebt ?
Mag ik vragen welk verhaaltje je dan altijd vertelde ?
Hoe ben je 3x per jaar naar NJ kunnne gaan met je werk en voor hoelang elke keer ?

edit: ik dacht misschien om in een straal van 10 uur rijden van new Orleans een vlucht te nemen, daar hotel te nemen onder het motto " roadtrip "

Well, ik zou niet geweten hebben wat ik had gedaan als ik teruggestuurd zou worden. Zo'n 8 uur in het vliegtuig zitten om dan weer direct teruggestuurd te worden, terwijl je je hele reis hebt gepland, om nog maar niet te spreken van alle kosten voor niets.

Om antwoord te geven op je vragen;
  • Denk wel dat ze dat kunnen zien, maar een retourticket opzichzelf 'bewijst' niets. Toen ik m'n K-1 visum had heb ik een retourtje gekocht omdat dit goedkoper was dan een enkeltje naar de States. In de tussentijd getrouwd en dus gewoon niet meer komen opdagen voor m'n retourvlucht
  • Van wat ik me kan herinneren is dat ik vertelde dat ik Easter, Thanksgiving, Christmas met m'n vriendin ging doorbrengen. Ben ook weleens in de zomer gegaan en vertelde dat ik met m'n Amerikaanse vriendin op vakantie zou gaan (van NJ naar FL). Eigenlijk dus precies zoals het was.
  • Ik ging altijd 'maar' voor 9 tot 14 dagen. Misschien konden ze in de computer zien dat ik dat wel vaker deed en altijd weer uit de US vertrok. Ik had al die tijd vast werk in Nederland, en gebruikte al m'n 37 vakantiedagen per jaar om bij m'n toenmalige vriendin (nu vrouw) te zijn. Voor de zekerheid had ik altijd een stapeltje business cards mee om te 'bewijzen' dat ik vast werk had.

Waarschijnlijk heeft de lange geplande stay bij je vriendin zoals je hebt aangegeven bij de customs je de das omgedaan. Twee maanden valt niet echt meer onder 'vakantie' en wekt waarschijnlijk de indruk dat je geen werk of iets 'vasts' in Nederland of Belgie hebt. Hoe dan ook, je zit er maar mooi mee te kijken en hopelijk kun je je naam zuiveren.

Gr. Pieter
#5 - 28-03-2012, 18:53 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Wallstreet

Heb helemaal dit topic gelezen en ben er niet goed van.
Toen ik voor de eerste keer naar de US ging werd ik ook bijna geweigerd.
Ik werd in ieder geval lang staande gehouden en moest in Philadelphia mee naar een speciaal bureau.
Gewoon omdat ze het verdacht vonden dat ik geen verblijfplaats had en alleen naar de US
was gereisd. Ik zat toen ook met een ei in men broek, zeker als je volgende vlucht weldra moest vertrekken.
Ze hebben toen mijn portefeuille en mijn koffer helemaal doorzocht en mocht op het nippertje vertrekken naar mijn vlucht.
Was enorm bang dat ik te laat zou zijn, het was overigens men eerste reis naar de VS.

Gelukkig was alles in orde gekomen voor me, maar wat jij hebt meegemaakt slaat alles! Zonde man!
#6 - 13-10-2012, 10:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15