Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

social security card

Discussie gestart

willem

volgens de informatie die ik van mijn sponsor heb gekregen moet in direct na mijn aankomst in de VS een social security card halen.
Ik weet alleen dat ik een paspoort (of id-bewijs) mee moet nemen dat ouder dan 6 maanden is. Moet ik verder nog dingen meenemen? en waarvoor is zo'n kaart eigenlijk precies?
#1 - 17-01-2006, 13:10 uur

B-man

volgens de informatie die ik van mijn sponsor heb gekregen moet in direct na mijn aankomst in de VS een social security card halen.
Ik weet alleen dat ik een paspoort (of id-bewijs) mee moet nemen dat ouder dan 6 maanden is. Moet ik verder nog dingen meenemen? en waarvoor is zo'n kaart eigenlijk precies?

Gewoon zoveel mogelijk meenemen. Je komt volgens mij de VS niet eens in als je paspoort minder dan 6 mnd geldig is. Neem ook je visum(papieren) mee. Het afhalen zelf duurt op zich niet heel lang en als het goed is kan je tijdens het wachten daar nog een paar formulieren invullen. Je SSC krijg je dan vanzelf thuisgestuurd. Die kaart heb je nu eenmaal nodig als je in de VS legaal werkt, stage loopt, onderzoek doet, etc. Je hebt hem ook nodig als je daar bijv. een bankrekening wilt openen of zoiets dergelijks.

B-man
#2 - 17-01-2006, 13:23 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Chiefram

Dit is precies hetzelfde antwoord als ik gegeven zou hebben, hihi...

Overigens kun je wel een bankrekening openen zonder SSN card, dan maken ze een 'fake' nummer voor je aan door allemaal nullen in te geven. Later kun je dan als je je SSN hebt ontvangen dit aan laten passen. Doe je dit na een tijje niet zelf, dan meld de bank zichzelf wel bij je dat je dit nog moet doen.
#3 - 17-01-2006, 19:41 uur

bgroeneveld

Banken hebben een formulier dat je in kunt vullen als je geen social security card hebt (een formulier dus waarmee je verklaart: ik heb geen social security card, want ik heb geen social security card). Niet iedereen weet dat bij een bank, dus gewoon doorzeuren tot je iemand vindt die dat wel weet. Grote banken zijn wat dat betreft beter dan kleine. Hoewel, als je een echt kleine bank hebt, dan willen die nog wel eens wat extra moeite voor je doen.
#4 - 29-01-2006, 23:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15