Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Spouse visa bij een L1 visa - is geregistreerd partnerschap voldoende?

Discussie gestart

Annemarie_USA

Hallo,

De mogelijkheid bestaat dat mijn vriend binnen een paar jaar overgeplaatst wordt naar het Amerikaanse hoofdkantoor van zijn bedrijf. Ik zou dan meekunnen maar zou daar ook graag willen werken.

Wat ik nergens kan vinden is of geregistreerd partnerschap gelijk staat aan huwelijk. Oftewel kan ik als geregistreerd partner daar straks een werkvergunning krijgen of moeten we daadwerkelijk getrouwd zijn? En als geregistreerd partnerschap geldt, zit daar nog een minimale termijn aan, bv minimaal 3 jaar geregistreerd partners?

Ik ben erg benieuwd of jullie daar iets van af weten!

Alvast bedankt & groet,

Annemarie
#1 - 07-11-2015, 10:01 uur

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.

Als je getrouwd bent, is het geen probleem. Maar dat wist je al.
Ik heb geen definitie voor "spouse" bij een L-2 visum kunnen vinden, wel voor een K-3 visum:

Citaat
What is a "Spouse"?

A spouse is a legally wedded husband or wife. Same-sex spouses of U.S. citizens and Lawful Permanent Residents, along with their minor children, are now eligible for the same immigration benefits as opposite-sex spouses.

    Merely living together does not qualify a marriage for immigration.
    Common-law spouses may qualify as spouses for immigration purposes depending on the laws of the country where the common-law marriage occurs.
    In cases of polygamy, only the first spouse may qualify as a spouse for immigration.
Bron: http://travel.state.gov/content/visas/en/immigrate/family/spouse-citizen.html#1

Als je dan doorklikt naar "common-law spouses" zie je het volgende:
Citaat

Common-law marriage: An agreement between a man and woman to enter into marriage without a civil or religious ceremony. It may not be recognized as a marriage for immigration purposes.
Bron: http://travel.state.gov/content/visas/en/general/glossary.html#commonlawmarriage

Misschien kan het bedrijf van je vriend via een immigratieadvocaat meer helderheid verschaffen.

Succes bij je zoektocht.
#2 - 07-11-2015, 13:18 uur
Groet,

Old Faithful

Terpies

Wat betreft geregistreerd partnerschap en emigratie kwam ik het volgende tegen:

Citaat
Als u een geregistreerd partnerschap bent aangegaan en u gaat emigreren dan is het raadzaam om bij de ambassade van het emigratie land te informeren of het geregistreerd partnerschap wordt erkend. Daarnaast is het belangrijk om tijdig, hier in Nederland of in het land waar men verblijft, deskundig juridisch advies in te winnen.

Bron: http://www.judex.nl/rechtsgebied/familie_%26_echtscheiding/geregistreerd-partnerschap/tipsentrucs

Een telefoontje naar de Amerikaanse Ambassade zou uitkomst moeten kunnen bieden of het geregistreerd partnerschap in de USA wordt erkend als huwelijk.

Verder is het zo dat je, mocht het niet erkend worden als huwelijk, bij je gemeente een geregistreerd partnerschap eenvoudig om kunt laten zetten in een huwelijk.

Hier een voorbeeld van de procedure in Amsterdam:

https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?productid=%7BD99B50A6-0099-4562-AC0A-96C090EE7FB2%7D

Succes met je voorbereidingen!
#3 - 07-11-2015, 21:15 uur

Yessica

Mocht je de ambassade willen bellen, houd dan wel je creditcard bij de hand. Een vraag stellen kost meen ik $15.
#4 - 08-11-2015, 01:24 uur



jetusa

Naast de vraag of je als geregistreerd partner in aanmerking komt voor een verblijfsvergunning is het de vraag of je in aanmerking komt voor een werkvergunning. En daar zou ik niet zomaar op rekenen.
Ik heb al een tijd de regels niet gevolgd, maar in het verleden was dat zeker niet het geval. Toen mijn man werd uitgezonden, kreeg ik, omdat we getrouwd waren, een verblijfsvergunning, maar daar hield het toch echt mee op!
#5 - 08-11-2015, 01:39 uur

Old Faithful

Ging het bij jouw man om een H-1B visum? In dat geval kreeg jij waarschijnlijk een H-4 visum en daarmee mag je inderdaad niet werken in de V.S.
Citaat
The holder of an H-4 visa may not work on a derivative visa. If he or she is seeking employment, the appropriate work visa will be required.
For more information, visit the USCIS website.

Bij een L-2 visum mag dat wel.
Citaat
Working on an L-2 visa

Spouses may seek employment authorization on derivative L-2 visas. For further information, please contact the USCIS on your arrival in the United States or research further on www.uscis.gov.

Bron: http://amsterdam.usconsulate.gov/h_visas.html
#6 - 08-11-2015, 11:49 uur
Groet,

Old Faithful

Annemarie_USA

Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik heb nav jullie tip de vraag bij het Amerikaanse Consulaat gesteld en dit is het antwoord:

"To qualify for the derivative L2 status, you will have to be married to the principal L1."

Dus dat is duidelijk ;).

Nogmaals dank,

Annemarie
#7 - 10-11-2015, 09:00 uur

Terpies

Iedereen bedankt voor de reacties!

Ik heb nav jullie tip de vraag bij het Amerikaanse Consulaat gesteld en dit is het antwoord:

"To qualify for the derivative L2 status, you will have to be married to the principal L1."

Dus dat is duidelijk ;).

Nogmaals dank,

Annemarie

Even om het helder te krijgen: Betekent dit dan dus dat een geregistreerd partnerschap, zoals in jouw geval, niet als huwelijk erkend wordt in de VS?
#8 - 10-11-2015, 16:15 uur

Jez

Even om het helder te krijgen: Betekent dit dan dus dat een geregistreerd partnerschap, zoals in jouw geval, niet als huwelijk erkend wordt in de VS?

Dat wordt het nergens, ook niet in Nederland. Een geregistreerd partnerschap is niet hetzelfde als een huwelijk en kan dus niet als zodanig worden erkend.
#9 - 10-11-2015, 21:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dirc

Sterker nog, de verhouding geregistreerd partnerschap en huwelijk is ook niet in ieder land gelijk. In Nederland is het inmiddels vrijwel gelijk aan het huwelijk maar er zijn voldoende landen waar deze grenzen anders liggen.

Andere optie trouwens: Een geregistreerd partnerschap is eenvoudig administratief om te zetten in een huwelijk (of je moet expres willen wachten op een ceremonieel moment).
#10 - 10-11-2015, 21:09 uur

Terpies

Even om het helder te krijgen: Betekent dit dan dus dat een geregistreerd partnerschap, zoals in jouw geval, niet als huwelijk erkend wordt in de VS?

Dat wordt het nergens, ook niet in Nederland. Een geregistreerd partnerschap is niet hetzelfde als een huwelijk en kan dus niet als zodanig worden erkend.

Blijkbaar wel, zie de link in mijn post hierboven.....
#11 - 10-11-2015, 21:24 uur

Jez

Als je jouw link naar Judex.nl bedoelt en het stuk over emigreren en geregistreerd partnerschap, dan zie ik daar niet staan dat het erkend wordt als huwelijk  :-\
#12 - 10-11-2015, 21:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Terpies

Dubbele post, excuses
#13 - 10-11-2015, 22:05 uur
« Laatst bewerkt op: 10-11-2015, 22:11 uur door Terpies »

Terpies

Als je jouw link naar Judex.nl bedoelt en het stuk over emigreren en geregistreerd partnerschap, dan zie ik daar niet staan dat het erkend wordt als huwelijk  :-\

Als je punt 2 openklapt door op het plusje te drukken zie je het volgende:

Als u een geregistreerd partnerschap bent aangegaan en u gaat emigreren dan is het raadzaam om bij de ambassade van het emigratie land te informeren of het geregistreerd partnerschap wordt erkend. Daarnaast is het belangrijk om tijdig, hier in Nederland of in het land waar men verblijft, deskundig juridisch advies in te winnen.

Het kan bijvoorbeeld noodzakelijk zijn om de vermogensrechtelijke relatie nader te regelen of om een testament te maken. Het Nederlandse consulaat ter plaatse zal veelal kunnen aangeven tot wie of welke instantie men zich in het buitenland kan wenden.

De rechten en plichten van geregistreerd partnerschap kunnen net zoals in Nederland erkend worden gelijkwaardig aan dat van een huwelijk, maar dit hangt af van het land.

Het is niet een huwelijk in de letterlijke zin....of bedoel je dat niet?

#14 - 10-11-2015, 22:09 uur
« Laatst bewerkt op: 10-11-2015, 22:11 uur door Terpies »

Jez

Ah, dan denk ik dat we een spraakverwarring hebben en bedoelen we uiteindelijk hetzelfde  :D
#15 - 10-11-2015, 23:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15