Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Stage in Baltimore

Discussie gestart

Kellytjuh

Hallo mensjes,

Mijn naam is Kelly en ik ga op 11 Juni(als alles goed gaat) voor 18 maanden stage lopen in het Marriott Inner Harbor Hotel. Nu heb ik een paar vraagjes.
Ik heb al het een en ander gelezen over zorgverzekeringen en apartementjes zoeken.
1) Is het slim om een apartment online aan te vragen? Als ik daar ben mag ik een week in het hotel verblijven maar vraag me af of dat genoeg zou zijn om een leuk apartement te zoeken?
    (dit wordt mijn 1ste keer dat ik op mezelf wonen, dus heb geen idee waar ik rekening meer moet houden)
2) Ik het een visum aanvraag lopen bij panatlantic, zeer verwarrend gedoe allemaal en met de zorgverzekering weet ik et ook niet zo zeker. Kan je je niet gewoon aanvullend verzekeren bij je gewone
    zorgverzekeraar? Of ben ik nu lekker naïef bezig.

Jaja een heleboel vragen maar school is lekker irritant bezig en wil me pas na 10 april helpen omdat het ze dan pas goed uitkomt.:S Hoop dat hier iemand me wat eerder kan helpen shiny

Thankssssssssssssssssssssssssssssssss!

Kel cheerr
#1 - 15-03-2007, 12:35 uur

bgroeneveld

Ik zou het hotel vragen of ze een briefje willen ophangen/vragen of er iemand een tijdje een roommate wil hebben. Geeft je iets meer tijd om rond te kijken en te kijken waar je zou willen wonen. Een goede of aanvaardbare wijk vinden is erg belangrijk, scheelt een heleboel.

Een plek vinden in een week is wel mogelijk (m'n zoon heeft dat gedaan toen hij naar San Francisco verhuisde). Maar hij had een goed betalende baan, heeft drie jaar lang op zichzelf gewoond toen hij studeerde en is Amerikaan. Ik zou niet proberen dat record te evenaren, maar een tijdje de tijd nemen.


#2 - 15-03-2007, 20:45 uur

Bill

Grappig ik logeer begin mei in het Marriott IH. Een advies met het zoeken naar woonruimte. Kijk uit waar je gaat zitten. De bijnaam van Baltimore was vroeger charm city en is nu crack city. Er zijn meer slechte dan goede buurten. Laat je plaatselijk goed voorlichten.
#3 - 15-03-2007, 21:27 uur

Kellytjuh

Ja da roommate gedoe is niet echt een probleem aangezien we met 4meiden gaan. En we hebben ook een leuk apartment (denk ik) gevonden in de straat van het hotel...dus gok erop dat dat wel veilig is.
Ok da crack city gedoe da stelt met niej echt gerust hahahaha, maar heb al veel slechte dingen gelezen *zucht*

Hmm inderdaad knap record...ik was me er ook al zorgen om aan het maken. Wat een gedoe om maar een studentje te zijn:p hahaha

Toch alvast heel erg bedankt! En trouwens als je in mei daar bent zoek eens wat leuke apartmenten uit hahaha grapjeeee!
#4 - 15-03-2007, 23:40 uur

B-man

Grappig ik logeer begin mei in het Marriott IH. Een advies met het zoeken naar woonruimte. Kijk uit waar je gaat zitten. De bijnaam van Baltimore was vroeger charm city en is nu crack city. Er zijn meer slechte dan goede buurten. Laat je plaatselijk goed voorlichten.

Valt wel mee hoor, er zijn idd slechte wijken maar er zijn ook heel veel goede wijken je moet gewoon even goed uitvogelen waar je wilt zitten en wat je moet vermijden.

Marriott is zeer mooi, was er net na de opening.

Ik heb een apartement gezocht via internet, ging prima. Visumaanvraag kan idd verwarrend zijn dus zorg ervoor dat je niet alles op het laatste moment doet. Ik heb een extra verzekering afgesloten bij mijn verzekeraar, better safe than.....

Mocht je andere vragen hebben, dan hoor ik het wel. Heb zelf namelijk ook stage gelopen in Baltimore.

B-man
#5 - 16-03-2007, 12:59 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Bill

Balmer staat op een 'prachtige' tweede plaats na Detroit in de meeste gevaarlijke steden top 10 met meer dan 500.000 inwoners.  :D

http://www.morganquitno.com/cit07pop.htm#25
#6 - 16-03-2007, 13:54 uur

Bill

En we hebben ook een leuk apartment (denk ik) gevonden in de straat van het hotel...dus gok erop dat dat wel veilig is.
Pratt en Eutah waar het Marriott aan ligt zijn vrij lang dus ga er niet zomaar vanuit dat je wel goed zit.

Kijk anders even in Pigtown naast de Yard, is op loopafstand en je loopt zo langs Pickles Pub voor een versnapering na je werk.  ;)
#7 - 16-03-2007, 14:10 uur

B-man

En we hebben ook een leuk apartment (denk ik) gevonden in de straat van het hotel...dus gok erop dat dat wel veilig is.
Pratt en Eutah waar het Marriott aan ligt zijn vrij lang dus ga er niet zomaar vanuit dat je wel goed zit.


Het zijn idd geen "straatjes" dus neem niets zomaar blind aan. Er zijn genoeg wijken in de buurt die goed en veilig zijn.
#8 - 16-03-2007, 14:47 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Kellytjuh

Ok noem eens wat veilige plaatsen pls haha...Ik heb een information map gekregen en daar geven ze gewoon aan dat charles village, inner harbor en fells point "veilig zijn" maar dat zijn dan ook denk ik ook niet de kleinste buurten die er zijn....

Niemand een idee voor goede appartementencomplexen? Me infomap zei Charles towers ma volgens apartmentratings is da dus een zwaar knudde gebouw:s maar ja geloof je hun wel/niet/wel/niet....wat een gedoe zeg poehpoeh...

Maar again thnx voor alle hulp!
#9 - 18-03-2007, 13:06 uur

B-man

Ok noem eens wat veilige plaatsen pls haha...Ik heb een information map gekregen en daar geven ze gewoon aan dat charles village, inner harbor en fells point "veilig zijn" maar dat zijn dan ook denk ik ook niet de kleinste buurten die er zijn....

Niemand een idee voor goede appartementencomplexen? Me infomap zei Charles towers ma volgens apartmentratings is da dus een zwaar knudde gebouw:s maar ja geloof je hun wel/niet/wel/niet....wat een gedoe zeg poehpoeh...

Maar again thnx voor alle hulp!

Ik zat in Charles Village en dat was prima. Johns Hopkins University ligt daar dus het is een echte studentenwijk.

Fells Point is ook een leuke wijk al zal dat al wel iets duurder zijn. Inner Harbor is het echte "centrum" om het zo maar te noemen dus daar betaal je je helemaal blauw. Federal Hill is ook goed te doen. Delen van Mount Vernon zijn ook vaak de moeite.
#10 - 19-03-2007, 12:27 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Kellytjuh

Okokok...Neenee waarschijnlijk heb ik geen geld om in Inner Harbor te kunnen wonen haha....Ok via internet bedoel je dan dat je je echt hebt ingeschreven via internet...Of gewoon via internet gekeken en dan in Baltimore zelf de rest uitgezocht?????
#11 - 20-03-2007, 17:13 uur

B-man

Okokok...Neenee waarschijnlijk heb ik geen geld om in Inner Harbor te kunnen wonen haha....Ok via internet bedoel je dan dat je je echt hebt ingeschreven via internet...Of gewoon via internet gekeken en dan in Baltimore zelf de rest uitgezocht?????

Via internet gekeken en via internet/fax/telefoon geregeld. Toen ik aankwam kon ik dus meteen mijn ap. in.
#12 - 21-03-2007, 17:23 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15