Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

J1 visum verlengen?

Discussie gestart

Smeich

Hallo allemaal,

ik zal half januari naar SF gaan voor studie. Ik heb nu mijn J1 visum binnen en deze is geldig van 17 januari 2005 tot 7 juni 2005.
Nu het probleem: ik heb al enkele maanden terug mijn vlucht geboekt en ik zal 13 januari vertrekken en ik ging ervan uit dat een J1 visum 180 dagen geldig zou zijn, dus heb mijn terugvlucht geboekt voor 11 juli.

Nu zou ik dus een maand illegaal in de VS verblijven, wat dus niet de bedoeling is. Hoe kan ik mijn verblijf met 1 maand laten verlengen?

mvg,
Michel
#1 - 19-12-2004, 12:38 uur

LAgirl78

Hai!

Ikzelf ben can oktober 2000 tot april 2002 in the US geweest op een J1 visum. De geldigheidsduur hiervan heeft te maken met de lengte van je stage. Nu is het zo dat je na afloop van je visa-periode nog 30 dagen hebt om te reizen en je terugkeer voor te bereiden. Ik zou t voor de zekerheid nog even checken, maar in mijn geval liep mijn visum op 1 april af, en ik ben pas 26 april weggegaan. Dit was geen enkel probleem!

Succes en veel plezier!
#2 - 30-01-2005, 15:42 uur

DeWilde

je mag ook tot 10 dagen van te voren aankomen, maar goed je bent er nou toch al waarschijnlijk...
#3 - 31-01-2005, 21:40 uur
Supply Chain Professional looking for a job in the San Francisco Bay Area. Please have a look at my personal website for further details.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15