Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

stage NYC

Discussie gestart

CynthiaW

Hallo mensjes,

Ik ben heel blij want mijn stage in NYC gaat definitief door, ik heb mijn visumpapieren inmiddels binnen  ;D bovendien is het mij ook gelukt om huisvesting te vinden in een leuk (internationaal) studenten huis.
Als er mensen zijn die ook in de periode januari-augustus 2005 in NY zullen zijn en wat willen afspreken ofzo hoor ik dat graag  :D

En ik heb mijn stage geregeld door ongeveer 50 sollicitatiebrieven (bedrijven gezocht via internet en de bibliotheek) te versturen en ze allemaal na te bellen (nou ja bijna allemaal) of te mailen. Ik heb totaal geen medewerking (eerder tegenwerking) van mijn school gekregen en heb geen vrienden of contacten in NYC. Gewoon ontzettend veel doorzettingsvermogen hebben en ruim (minimaal 1 jaar) van tevoren beginnen met alles. Het is gewoon ontzettend veel werk om alles te regelen. Maar het kan wel  8) als je het echt wilt en bereid om er heel veel werk voor te verzetten.

Cynthia
#1 - 14-11-2004, 17:26 uur

Chiefram

Kijk, dat bedoel ik nou: Als je wilt en het allemaal zelf regelt, dan krijg je uiteindelijk je zin! Er is niemand anders die iets voor je doet, je moet alles gewoon zelf doen en er voor gaan!

G E F  E L I C I  T E E R D   Cynthia !!!

Met een doorzettingsvermogen zoals jij kom je er wel, zeker in Amerika! Nu zijn je huidige klasgenoten en leerkrachten zeker ineens jaloers op je uiteindelijke overwinning!

Ik vind dit geweldig!
#2 - 14-11-2004, 17:30 uur

Jez

Hoi Cynthia,
Goed zeg!! Gefeliciteerd! Maarreh, bedoel je dus dat je uiteindelijk een bedrijf hebt gevonden dat voor jou een werkvisum wil aanvragen? Ik ben hier erg nieuwsgierig naar, aangezien ik heel graag naar Amerika wil. En als we de lotery niet winnen, moeten we naar andere manieren uitkijken.
#3 - 14-11-2004, 21:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

CynthiaW

Hoi,

Bedankt  ;D

Nee het bedrijf heeft geen visum voor mij aangevraagd, dat heb ik zelf gedaan via een sponsor organisatie CIEE (Nuffic). Hiervoor moet je echter student zijn.  Ik ga maar 8 maanden, en er is ook zo'n regel dat ik daarna eerst weer twee jaar in nederland moet geregistreerd zijn voordat ik een ander visum kan aanvragen  :(

Dus helaas.. je moet gewoon zorgen dat je een opleiding hebt die daar heel erg 'in demand' is zoals verpleegster  ;) ofzo dan lukt het je makkelijker om binnen te komen.

Groeten,

Cynthia
#4 - 15-11-2004, 10:42 uur

Jez

Hmm, dan wordt het voor mij lastig. Ben geen student en al helemaal geen verpleegster-type  ::) Nou, we gaan eerst maar voor de lotery en dan zien we wel weer verder!
#5 - 15-11-2004, 21:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Arma

Hey

Wat leuk dat het je allemaal is gelukt!!! Heel veel succes in NY. Ik wil ook graag stage lopen in New York, maar ik heb niet zo lang meer. Ik wilde al eerder beginnen maar mijn school werkt ook niet echt mee. Ik doe de opleiding toerisme en ik vroeg me af of je enige tips hebt voor mij!!!!

Alvast heel erg bedankt!!!

Groetjes, Arma
#6 - 18-11-2004, 08:33 uur

DeWilde


Ik wilde al eerder beginnen maar mijn school werkt ook niet echt mee.


Van je school moet je niks verwachten!! ik heb een stageplaats in LA maar wordt waarschijnlijk niet goedgekeurd door me leraar >:(

gelukkig heb ik nog 9 maanden om iets anders te regelen. dus als iemand nog wat weet in de logistiek in LA...

Gr. Joost
#7 - 19-11-2004, 20:27 uur
Supply Chain Professional looking for a job in the San Francisco Bay Area. Please have a look at my personal website for further details.

Poison ArroW

hey...ja ik ben bezig te regelen en hopelijk slaag ik dan vertel ik je of ik ga of niet  :-*
#8 - 24-11-2004, 20:29 uur

Miekie

Hoi Cynthia,

ik woon sinds een paar maanden in New York city en ken inmiddels al veel mensen hier(ook Nederlanders) als je inderdaad naar New York gaat kunnen we misschien een keer afspreken zodat je wat mensen leert kennen.
Ik woon zelf op Bleecker street(downtown Manhattan) waar ga jij precies wonen?
Mail me maar op [email protected], ik ga volgende week weer even voor twee weken naar Nederland(ook leuk) maar ben vanaf 9 januari weer terug in NY!
Succes met alles en hoop dat je een leuke tijd krijgt hier(kan bijna niet anders!) wat voor soort stage ga je eigenlijk doen?

liefs, Annemieke
#9 - 16-12-2004, 20:01 uur

Annemiek

Hee, groeten van een andere Annemiek in upstate NY
#10 - 16-12-2004, 20:36 uur

ihamels

Hey Cynthia, waarschijnlijk zit je nu al lekker in NY, super tof voor je....
Ik wil dit ook graag realiseren... Maar wil graag weten hoeveel geld ik er ongeveer voor kwijt ben.
Misschien mag ik deze vraag niet stellen. Betaald het bedrijf jou inwoning? of krijg je een stage vergoeding? Tell me! Als je deze vraag niet wil beantwoorden begrijp ik dat! Je kan me ook mailen: [email protected]

****SUCCES****
Gr Ingrid
#11 - 09-02-2005, 14:38 uur

jamal

Hey Cynthia,

Ik ben ook student (master neurowetenschappen aan de VU), en ben ook op zoek naar een woonplaats dat internationaal studentenhuis hoe ben je daar aan gekomen. Loop je stage via een universiteit in amerika of onafhankelijk? Weet iemand verdr hoe het zit met op de campus van een universiteit verblijven vcoor een stage van een half jaar (khoop dat t kan)

nou de groeten, Jamal (21)
#12 - 14-04-2005, 12:12 uur

Tompy

Hoi mensen.
Ik ga van 2-mei tot 9 mei naar new york om daar een stage plek te regelen bij een grote hotel keten. Heb ze al e-mails gestuurd. Nu maar hopen dat het wat wordt. Heeft iemand hier nog  ervaring mee ? En heeft iemand nog tips ??

Gegroet
#13 - 28-04-2005, 15:31 uur

poepiecool

Ik ga ook beginnen om en stage te regelen in een plaatsje bij NY. Daar zou ik dan op summercamp gaan met gehandicapten. Ik ben wel student en zit in de opleiding voor verpleegkundige. Dus volgens jou Claudia zou het dus voor mij wel makkelijker zijn om iets te regelen??? Heb jij misschien contacten??? Zou je me die willen sturen?? Mijn e-mail is : [email protected].

Liefs Lisette
#14 - 25-05-2005, 19:24 uur

MissLizz

Hoi!

Echt super dat je een stage hebt gevonden! Ik ben ook al een tijdje op zoek, maar heb tot nu toe nog niks gevonden. Daarom heb ik maar besloten om sowieso een vlucht te boeken en dan te kijken of t eventueel nog lukt. Nu vlieg ik dus de 25ste naar Toronto en ben vanaf ong 1 Juli in NYC! Helemaal te gek!
Maar hoe heb jij nu alles met je visa geregeld? Want ik hoor allemaal verschillende dingen....

groetjes!

Lizzy
#15 - 10-06-2005, 22:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15