Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Stageplaats gezocht, extra tips?

Discussie gestart

Menyo

Goedemiddag allemaal,

Loop al een tijdje dit forum te lezen. Kende het niet maar heb het gevonden via Google in mijn zoektocht naar een stage/afstudeerplek in Amerika.

Ik zal even mijn persoonlijke situatie uitleggen:
Ik ben 21 jaar en nu derdejaars student technische bedrijfskunde aan een HBO instelling. Volgend jaar moet ik begin februari beginnen met afstuderen. Dit zou ik heel graag in Amerika willen doen. Ik heb voor mijn vorige stages ook al naar een plek gezocht maar helaas zonder succes.

Tot nu toe heb ik een heleboel internationale bedrijven aangeschreven met een kantoor in NL en in Amerika. In de hoop dat zij mij konden helpen. Veel afwijzingen of nikszeggende reacties later ben ik een beetje uitgepist. Ik heb nodig: een stageplek/bedrijf en hulp bij huisvesting. Ik ben in het bezit van een Amerikaans paspoort (ben er geboren, nooit echt gewoond) dus een visum/greencard is niet noodzakelijk.

Heeft er iemand tips, of concrete bedrijven? Ik begrijp dat hier veel NL/US mensen zitten, dus misschien ook wel mensen met connecties......
#1 - 03-05-2005, 14:28 uur
Handtekening (Signature):
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Chiefram

Wat voor werk wil je (of moet je) precies gaan doen als je in de USA bent? Voor hoe lang is het en heb je een SSN?
#2 - 03-05-2005, 15:17 uur

Menyo

Wat voor werk wil je (of moet je) precies gaan doen als je in de USA bent? Voor hoe lang is het en heb je een SSN?

Van school uit moet ik honderd dagen werken met als belangrijkste een centraal onderzoek. Mijn persoonlijke intresse gaat uit naar consultancy/strategie ontwikkelingen. Honderd dagen is theoretisch vijf maanden, vakantiedagen etc. niet meegeteld en eventuele toeristische trips. Maar dat kan natuurlijk ook na mijn stage.

Wat is een SSN?

edit: SSN is Social Security Number = Sofi nummer? Ik ga er vanuit dat dat op mijn US paspoort staat. Of moet ik met nog iets rekening houden?
#3 - 03-05-2005, 17:09 uur
« Laatst bewerkt op: 03-05-2005, 17:11 uur door Menyo »
Handtekening (Signature):
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Chiefram

SSN is Social Security Number.

Je hebt hierin drie klassen namelijk:

1: SSN zodat je in de USA mag wonen, maar NIET werken;
2: SSN dat je het recht geeft om te werken bij een bepaalde werkgever;
3: SSN waarmee je overal en bij elke werkgever in de USA mag werken.

#4 - 03-05-2005, 17:04 uur

Menyo

SSN is Social Security Number.

Je hebt hierin drie klassen namelijk:

1: SSN zodat je in de USA mag wonen, maar NIET werken;
2: SSN dat je het recht geeft om te werken bij een bepaalde werkgever;
3: SSN waarmee je overal en bij elke werkgever in de USA mag werken.



Misschien doe ik lastig hoor, maar daar had ik nog nooit van gehoord. Ik dacht dat ik klaar was omdat ik een US paspoort heb. Ik ben niet eens in het bezit van een Nederlands paspoort. Hoe kan ik daar achter komen?
#5 - 03-05-2005, 17:15 uur
Handtekening (Signature):
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Loek

SSN staat niet op je passpoort.  Die krijg je afzonderlijk, of moet jeaanvragen.  Als je genaturaliseerd bent staat je SSn vaak op je naturalisatie papieren.  Als je US citizen bent, stap dan gewoon naar een Social Security kantoor en vraag er eentje aan.  Ik zou het eerst even checken in Amsterdam bij het consulaat.  Je hebt kans als je je SSN aanvraagt, gezien je leeftijd, dat je ook wordt "registered" voor de US army.  Men registreert namelijk wel, maar er is (nog) geen dienstplicht.  

#6 - 03-05-2005, 18:41 uur

Chiefram

Dit wordt dus stage lopen bij de US Army!  ;D
#7 - 03-05-2005, 19:31 uur

Menyo

SSN staat niet op je passpoort.  Die krijg je afzonderlijk, of moet jeaanvragen.  Als je genaturaliseerd bent staat je SSn vaak op je naturalisatie papieren.  Als je US citizen bent, stap dan gewoon naar een Social Security kantoor en vraag er eentje aan.  Ik zou het eerst even checken in Amsterdam bij het consulaat.  Je hebt kans als je je SSN aanvraagt, gezien je leeftijd, dat je ook wordt "registered" voor de US army.  Men registreert namelijk wel, maar er is (nog) geen dienstplicht.  



Ik ben dus US citizen. Moet dus een SSN nummer aanvragen. Stage lopen bij US army lijkt me niks. Ik kan met mijn twee meter niet zo goed tijgeren door de modder.
#8 - 03-05-2005, 20:22 uur
Handtekening (Signature):
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Menyo

FF een kick.

Heb even contact gehad met de ambassade. Ik mag inderdaad als ik dat nummer aanvraag (kan ook bij de consul) gewoon overal in Amerika werken. Dat is dus inderdaad geen probleem.

Nou moet ik alleen nog een stageplaats hebben. Ik heb inmiddels weer 15 afwijzingen binnen. Ik wordt een beetje desperate. Ik probeer het tot nu toe bij grote multinationals die ook vestigingen in Nederland hebben (IBM, Shell, BP, McKinsey, etc. etc.) Iemand andere ideeen?  :'(  :'(
#9 - 07-05-2005, 11:45 uur
Handtekening (Signature):
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

DeWilde

Bij Boeing hebben ze door heel het land iets van 70 stageplaatsen. Ik werd afgewezen omdat ze alleen Amerikanen aannemen. Jij hebt dus meer kans. Ik kan je ook eventueel gegevens sturen van een contactpersoon daar voor stages.
#10 - 07-05-2005, 14:42 uur
Supply Chain Professional looking for a job in the San Francisco Bay Area. Please have a look at my personal website for further details.

Menyo

Bij Boeing hebben ze door heel het land iets van 70 stageplaatsen. Ik werd afgewezen omdat ze alleen Amerikanen aannemen. Jij hebt dus meer kans. Ik kan je ook eventueel gegevens sturen van een contactpersoon daar voor stages.

Graag, E-mail adres kan je [email protected] voor gebruiken.
#11 - 08-05-2005, 22:29 uur
Handtekening (Signature):
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Menyo

Ook hier weer een afwijzing. Ik kan ze inmiddels nauwelijks meer tellen.

ps. kick
#12 - 14-06-2005, 13:28 uur
Handtekening (Signature):
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Loek

Je zou het kunnen proberen bij het bedrijf waar ik werk (ACS), zij hebben een internship program.  Het is een bedrijf met meer dan 40000 werknemers over de hele wereld, veelal op het gebied van outsourcing, maar daarbinnen erg veel variaties op dat thema.  Meer informatie op: http://www.acs-inc.com/career/internship.html
#13 - 14-06-2005, 19:57 uur
« Laatst bewerkt op: 14-06-2005, 19:59 uur door Loek »

Loek

Ander alternatieve (grote) bedrijven uit de omgeving hier (Colorado) die ik zo kan bedenken zijn en waarvan ik heb gehoord dat mensen er een internship hebben gedaan:
Coors
Sun Microsystems
Qwest
Corporate Express

Ik hoop dat dat een beetje helpt.
#14 - 14-06-2005, 20:17 uur

Menyo

THNX,

Ik zal alle genoemde bedrijven bekijken en waar intressant aanschrijven.
#15 - 16-06-2005, 12:38 uur
Handtekening (Signature):
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15