Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Stageplaats gezocht, extra tips?

Discussie gestart

Menyo

Goedemiddag allemaal,

Loop al een tijdje dit forum te lezen. Kende het niet maar heb het gevonden via Google in mijn zoektocht naar een stage/afstudeerplek in Amerika.

Ik zal even mijn persoonlijke situatie uitleggen:
Ik ben 21 jaar en nu derdejaars student technische bedrijfskunde aan een HBO instelling. Volgend jaar moet ik begin februari beginnen met afstuderen. Dit zou ik heel graag in Amerika willen doen. Ik heb voor mijn vorige stages ook al naar een plek gezocht maar helaas zonder succes.

Tot nu toe heb ik een heleboel internationale bedrijven aangeschreven met een kantoor in NL en in Amerika. In de hoop dat zij mij konden helpen. Veel afwijzingen of nikszeggende reacties later ben ik een beetje uitgepist. Ik heb nodig: een stageplek/bedrijf en hulp bij huisvesting. Ik ben in het bezit van een Amerikaans paspoort (ben er geboren, nooit echt gewoond) dus een visum/greencard is niet noodzakelijk.

Heeft er iemand tips, of concrete bedrijven? Ik begrijp dat hier veel NL/US mensen zitten, dus misschien ook wel mensen met connecties......
#1 - 03-05-2005, 14:28 uur
Handtekening (Signature):
Handtekeningen worden getoond in ieder bericht of persoonlijk bericht.

Chiefram

Wat voor werk wil je (of moet je) precies gaan doen als je in de USA bent? Voor hoe lang is het en heb je een SSN?
#2 - 03-05-2005, 15:17 uur

Menyo

Wat voor werk wil je (of moet je) precies gaan doen als je in de USA bent? Voor hoe lang is het en heb je een SSN?