Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

stempels en visa in paspoort

Discussie gestart

Dorothai

Binnenkort reis ik voor de 1e keer naar de US. Ik reis op een geldig paspoort van 3 jaar oud. Hierin staan visa van Birma. Kan ik hierdoor problemen verwachten of valt Birma niet onder de landen waarmee de US in onvrede leeft?
Alvast bedankt.
#1 - 04-05-2011, 18:42 uur

Ebelix

Birma is wel een van de landen waar Amerika in onmin mee is mbt de mensenrechten. Je weet nooit of je problemen kan krijgen bij immigrations. Het hangt van de officier af die je helpt. Als je zeker wilt zijn kan je altijd contact opnemen met het Amerikaanse consulaat in Amsterdam.

Persoonlijk schat ik in dat je geen problemen zal hebben om Amerika binnen te geraken met een Birmaans visum in je paspoort.
#2 - 16-08-2011, 10:48 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

bgroeneveld

Je zou natuurlijk een nieuw paspoort kunnen aanvragen. Daar staan dan geen visa in. Als ze in Nederland vragen waarom je een nieuw paspoort wil, dan kun je dat natuurlijk uitleggen en Nederlandse ambtenaren snappen dat wel (of horen dat te snappen).

Tenzij je natuurlijk zo'n goedkope 'Ollander bent, die elke euro twee keer omdraait en geen kosten wil maken als zijn/haar paspoort nog twee jaar mee kan. En die daardoor een makkelijke oplossing voor een mogelijk probleem niet accepteert.
#3 - 16-08-2011, 16:16 uur

Ebelix

Of om dezelfde reden kan je ook een 2e paspoort aanvragen. 1 hou schoon en in de ander stop je alle visa's die je liever in bepaalde landen niet wil laten zien.
#4 - 17-08-2011, 12:09 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Johan

Op de USA4ALL website hebben wij jaren geleden al geadviseerd aan onze bezoekers paspoorten te vervangen als daar stempels in staan van landen waarmee de VS in onmin leeft of van landen waar Amerika een embargo voor heeft uitgevaardigd.

Wij hebben daarop een reactie gekregen van het consulaat en die was klip en klaar: nimmer zal een reiziger beoordeelt worden op zijn/haar reisgedrag naar andere landen tenzij andere factoren meespelen die mensen verdacht maken! Kortom de niet de kwaadwillende reiziger heeft niets te vrezen met betrekking tot toelating tot de VS door een stempel van Birma of Cuba of whatever in zijn/haar paspoort te hebben!
#5 - 17-08-2011, 13:58 uur

Yessica

Of om dezelfde reden kan je ook een 2e paspoort aanvragen. 1 hou schoon en in de ander stop je alle visa's die je liever in bepaalde landen niet wil laten zien.

Volgens mij mag dat niet hoor. Ik wilde in juli een nieuw paspoort aanvragen terwijl de mijne nog geldig was tot april 2012, maar dat kon niet, het was nog te lang geldig. Ik moest echt een reden geven waarom. Maar in het bezit zijn van 2 geldige paspoorten tegelijkertijd is volgens mij niet toegestaan. Anders hadden ze me wel gewoon een tweede kunnen geven, maar je bent verplicht je oude in te leveren (of ongeldig te laten verklaren) zodra je je nieuwe ophaalt.
#6 - 17-08-2011, 14:28 uur



Dutchess

Je mag een tweede paspoort aanvragen als je veel reist voor je beroep, maar niet voor privéreizen.

Bron: Kan ik een tweede Nederlands paspoort aanvragen?
#7 - 18-08-2011, 06:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15