Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Studeren in Amerika

Discussie gestart

bartje..

Goede dag mensen,

ik heb een vraag, en ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.
Ik begin ff van voor af aan.

Over een half jaar studeer ik af van mijn MBO niveau 4 opleiding.
Ik heb ooit helemaal de foute keuze gemaakt in het kiezen van deze opleiding, maar heb hem evengoed bijna afgerond dus.
Zodat ik hbo kan gaan studeren. Aangezien ik er nog niet helemaal zeker van ben wat ik HBO wil gaan studeren.
En ik n beetje op een 0 punt zit in mijn leven. Wil ik graag er een jaar tussenuit.

Nu leek mij 1 jaar highschool helemaal geweldig. 1 jaar nieuwe mensen leren kennen. Nog 1 jaar mijn algemene kennis uitbreiden.
(ik heb namelijk enorm veel spijt dat ik 5 jaar geleden mijn havo/vwo heb verpruts, en daardoor weinig heb geleerd op mijn middelbaar)
Enorm veel ervaringen opdoen. Een jaar geen nederlandse problemen aan mijn hoofd. en een jaar zelfstandiger en volwassener worden.

Maar nu komt het probleem, ik ben 19 jaar oud.(20 als ik afgestudeerd ben)  En ik meen dat ik gelezen heb dat je maar tot je 18e naar een highschool kan.
Klopt dit?
En wat zijn dan een beetje verder de opties die ik heb?

Ik kwam al instanties tegen die taalcursussen aanbieden etc. Maar dan heb je meer als 30 uur per week engels.
Dat is niet wat ik will. Dat engels komt vanzelf wel. ik wil naast het engels ook gewoon alle andere vakken leren.
of in ieder geval een heel aantal.

Ik hoop dat jullie mij begrijpen en kunnen helpen.

Alvast heel erg bedankt!

M.V.G. Bart

#1 - 06-11-2008, 23:08 uur

bartje..

aaaah :( wil er niemand reageren op mijn vraag? :o
#2 - 10-11-2008, 19:27 uur

Pieter79

Er zijn wel mensen op dit forum die een jaar of wat op een highschool hebben gezeten... Is het niets om daar al aan je HBO studie te beginnen??

Gr. Pieter


Ps, als je er een jaar tussenuit wil en nieuwe mensen wil leren kennen is dit misschien iets voor je... Gratis overnachtingen all around the world... Zie http://www.couchsurfing.com/ (zag het toevallig laatst ergens bij een reisprogramma voorbij komen)
#3 - 10-11-2008, 20:08 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Tekkel

Ik zou zeggen; een jaartje met een WHV naar Australia.
Dan ben je er ook uit en je kunt al werkend het jaar doorkomen, da's iets wat in de USA moeilijk/onmogelijk is.

Bart
#4 - 10-11-2008, 20:12 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

UStudy

Hallo Bart,

Met jouw achtergrond (MBO4) zou je toch prima een jaar of langer aan een college of university kunnen studeren. Meld je aan als zgn. Transfer Student en als het goed bevalt, haal dan in de VS je bachelor.

#5 - 15-11-2008, 21:41 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

houstonwehaveaproblem

Je kunt in de US ook een tweejarige opleiding gaan doen op een community college. Je kunt dan je associates degree gaan halen. Zover ik weet zal deze degree in Nederland ook erkend gaan worden. Je doet dan algemene vakken en kunt kiezen uit de science kant of the arts kant. Na het behalen van je associates degree kun je dan door voor je bachelor degree (1-2 jaar afhankelijk van de vakken die je al gedaan hebt en of ze transferen naar een university).

Een community college is lang niet zo duur als een universiteit en als je daar goede cijfers haalt dan kun je op die manier ook makkelijker aan beurzen komen voor universiteiten in de US. Het is wel zo dat lang niet alle community colleges room and board bieden, dus dat is wel iets om op te letten.
#6 - 25-11-2008, 17:08 uur

hdeweert

aaaah :( wil er niemand reageren op mijn vraag? :o
Hallo Bartje
Natuurlijk wil iedereen wel reageren maar lees voordat je een dergelijke vraag stelt ook eens alle andere draadjes over studeren in Amerika eens door en kijk eens op de bij dit forum behorende website.

http://verenigdestaten.info/alginfo/visa.html


Er zijn een hele hoop studenten die graag in Amerika willen studeren. Maar lees je eerst een beetje in en berijd je een beetje voor.
Succes
Harm
#7 - 25-11-2008, 17:24 uur

joriennaarusa

zoals al werd gezegd, 19 jaar is inderdaad te oud.
een andere optie is 'college', als je je nu daarvoor nog moet opgeven is dat denk ik te laat ivm met visumaanvraag. Maar je zou ook bijvoorbeeld een half jaartje kunnen gaan, op sites als EF kun je daarover genoeg informatie vinden.

Groetess
#8 - 05-07-2009, 20:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15